• 0

Hoe kan ik het beste Reclame maken voor mijn Webshop?

Hallo Allemaal,

 

Mijn naam is Jaap van de Sande en ik ben eigenaar van een kleding Webshop genaamd NJ Design. Wij verkopen herenbovenkleding en zijn nu een maand bezig. Wij zijn dus een startende onderneming die maar weinig budget beschikbaar heeft voor promotie en reclame. Toch is reclame maken voor een webshop zeer belangrijk. Heeft iemand een goed idee om goedkoop en effectief reclame te maken? Ik zit zelf in de hoek te denken van Guerilla Marketing en SEO. Ik zou het heel prettig vinden als het wat concrete voorbeelden zijn!

 

Met vriendelijke groet,

 

Jaap van de Sande

NJ Design

 

p.s. dit is de link naar de website voor een eventuele indruk. Als u over de site op- of aanmerkingen hebt hoor ik het graag!

www.njdesign.eu

NJ Design - De online kledingwinkel voor Mannen! www.njdesign.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb even snel naar je site gekeken en heb een paar opmerkingen

 

Ik zou er iig wat meer tekst op je site zetten zodat je daarop eventueel gevonden zou kunnen worden.

 

Als ik via de link Overhemden je site in ga en ik klik b.v. op Over ons, dan krijg ik een status 404.

 

Ik zou wel een beveiligingscertificaat gaan gebruiken, zodat prive gegevens van je klanten versleuteld over worden verstuurd.

Link naar reactie
  • 0

Belangrijkste is goede content op de website. Hoe meer producten je biedt des te beter het is. Omdat zoveel mogelijk producten verkopen je doel is kun je misschien ook overwegen om de producten op andere platformen aan te bieden zoals bijvoorbeeld Marktplaats.nl. Er zijn personen die hun brood verdienen met het verkopen van goederen op Marktplaats.nl.

 

Via social media marketing en SEO kun je meer bezoekers trekken. Bij HL kun je in je handtekening links opnemen naar je webshop met de best passende anchorteksten. Concurrentie op zoektermen als "overhemden", "t-shirts", "truien" is echter groot.

 

Hebben jullie de overhemden zelf ontworpen en zijn het unieke producten?

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben de overhemden niet zelf ontworpen, het is van een bestaand merk: Relakz

Via marktplaats is inderdaad geen slecht idee!

ik weet dat de concurrentie op die woorden groot is. Dat blijkt al wel uit de clickprijzen bij google adwords!

 

 

 

NJ Design - De online kledingwinkel voor Mannen! www.njdesign.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik ben met je eens dat NJ Design nog niet veel zegt over wat voor bedrijf ik heb, maar ik vind het ook geen studentengevoel op roepen, maar dat is mijn mening. In iedergeval bedankt voor deze feedback. Kan ik altijd gebruiken!

 

NJ Design - De online kledingwinkel voor Mannen! www.njdesign.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de navigatie balk bovenaan plaatsen. Bij de eerste indruk keek ik naar het logo met NJ Design en kreeg daardoor niet gelijk de indruk dat het om een kledingshop gaat.

 

Eventueel het logo helemaal links plaatsen daarnaast de navigatiebalk. Zo benut je de witruimte meer optimaal.

 

In de slideshow zou je tekst of aanbiedingen kunnen neerzetten.

Link naar reactie
  • 0

Begin eerst eens met de gebruiksvriendelijkheid van de website. Als ik op mijn laptop de site open dan zie ik alleen de grote foto die niet eens klikbaar is. De navigatie zie ik pas als ik naar beneden scroll en dan is het nog niet echt duidelijk.

 

Klik je op "over ons" dan heb je een probleem. De navigatie naar je producten verdwijnt dan helemaal.

 

Installeer dan ook meteen even een nederlands taalpakket voor Magento want alles in het engels is niks.

 

Ook is de website ontzettend traag wat mij de indruk geeft dat je magentoshop op shared hosting draait.

 

Je moet zelf eens kijken hoe gebruiksvriendelijk de website is? Als je bezoekers krijgt, haken deze meteen af omdat het zo verdomd moeilijk is iets te vinden en te bestellen. Zonde van al je inspanning om meer bezoekers te krijgen.

 

Als jouw ICT'er zoals je het noemt het niet voor elkaar krijgt moet je op zoek naar een ander.

 

Een ongebruiksvriendelijke shop met veel bezoekers is net zo erg als een zeer gebruiksvriendelijke shop zonder bezoekers!

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Beste Jaap,

 

wat is jullie relatie tot de merkhouder? Is dit kledingmerk al bekend in Nederland en zijn de Google Adwords prijzen m.b.t. deze merknaam inderdaad onoverkomelijk? Dit lijkt me bij een bevestigend antwoord op de voorgaande vragen namelijk wel de kortste weg naar kledingverkoop in de decembermaand als het merk enigszins ingeburgerd is.

 

In aansluiting op voorgaande reacties zou ik op korte termijn echter niet teveel van deze webshop verwachten. Er zijn teveel losse eindjes. Wat is er design en Europees aan deze webshop?

 

Het plaatsen van een topmenu en de uitbundige slideshow vervangen door een rustiger beeld zouden mijn eerste wijzigingen zijn.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Ja die had eigenlijk in de zwarte balk moeten staan, maar dat kreeg mijn ICT-er niet voor elkaar!

Als iemand hiervoor een idee heeft! meld het me dan!

 

Groeten,

 

Dat klinkt niet goed. >;( Je website straalt op dit moment iets amateuristisch uit, en mist een hoop gebruiksvriendelijkheid. Ik zou als ik jou was echt overwegen om hier nog eens een pro naar te laten kijken. Het is jammer om reclame te maken, en dan je bezoekers weer weg te jagen met een slechte website.

 

Verder zou je ook eens kunnen kijken naar modeblogs of twitter accounts. Soms plaatsen deze blogs een gratis berichtje over jouw webshop. Goed voor je links en mogelijk zitten er klanten tussen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik het beste reclame maken voor mijn webshop?

 

Niet door het paard achter de wagen te spannen.

 

Als je gaat adverteren komen je klanten duurbetaald binnen. Vervolgens kopen ze niet omdat het niet loopt op je site.

 

Als de voordeur bel klingelt, is het wel zo prettig dat de kassa ook rammelt....

 

Dus eerst de shop op orde. Dat kost minder duiten dan een vergeefse reclamecampagne.

 

bij contact geen eigen adres

over ons: wij garanderen een lage prijs?? Dat past niet echt bij het beeld wat ik heb door de foto's

service= lege pagina

nieuws= lege pagina

verzenden, Levertijd kennelijk gaan jullie met een stapeltje overhemden naar het postkantoor o.i.d. komt erg amateuristisch over (dat is het ook) wij brengen=worden door ons aangeboden o.i.d. Je liegt dan niet, maar het komt vlotter over

over ons link bovenin werkt niet

over ons onderin werkt wel daar spreekt u over een online webwinkel. Dat mag ik toch hopen. Een offline webwinkel zal niet veel verkopen. Online winkel of webwinkel

 

Volgens mij zijn jullie nog wat aan de vroege kant om te adverteren met veel te veel Magento kreten in de shop.

 

overigens realiseer ik me nu pas dat er voor shop-reviews een heel ander topic is, maar vond het ook zonde om te wissen.

 

Excuses voor de vervuiling dan ;)

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens gedacht aan affiliate marketing, hier kun je vrij makkelijk goede orders vandaan halen.

Het is wel heel belangrijk dat de webshop makkelijk door de klant is te benaderen en het koop proces makkelijk verloopt.

Laat klanten niet inloggen alvorens ze kunnen kopen.

Heb duidelijke bestelknoppen zodat de klant ziet wat hij dient te doen om te bestellen.

 

Een ander goed middel is de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden via een achor tekst op diverse hoog geplaatste pagerank site's te plaatsen waardoor google je hoger gaat plaatsen.

Je zou er ook aan kunnen denken om bv een domeinnaam te kopen met het keywoord erin. Ik heb dit bv gedaan met het woord Houten poppenwagen om mijn webshop in speelgoed te promoten.

Je kunt dan in Wordpress makkelijk een blog maken en deze vullen met tekst en foto's.

Met deze site kun je vrij eenvoudig bovenaan komen en de bezoekers doorlinken naar je webshop.

 

[tikkeltje aangepast - mod]

Met vriendelijke groet

Houten Poppenwagen

Link naar reactie
  • 0

Een ander goed middel is de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden via een achor tekst op diverse hoog geplaatste pagerank site's te plaatsen waardoor google je hoger gaat plaatsen.

Dat is een leuke verwoording voor "spammen", maar op zich is dat een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Let maar eens op ;)
Link naar reactie
  • 0

Kijk daar ga je met die houtenpoppenwagen winkel dus spijt van hebben. Nou zakken je zoekresultaten vanzelf weg...

 

Heb je al eens gedacht aan affiliate marketing, hier kun je vrij makkelijk goede orders vandaan halen.

Het is wel heel belangrijk dat de webshop makkelijk door de klant is te benaderen en het koop proces makkelijk verloopt.

Laat klanten niet inloggen alvorens ze kunnen kopen.

Heb duidelijke bestelknoppen zodat de klant ziet wat hij dient te doen om te bestellen.

 

Een ander goed middel is de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden via een achor tekst op diverse hoog geplaatste pagerank site's te plaatsen waardoor google je hoger gaat plaatsen.

Je zou er ook aan kunnen denken om bv een domeinnaam te kopen met het keywoord erin. Ik heb dit bv gedaan met het woord Houten poppenwagen om mijn webshop in speelgoed te promoten.

Je kunt dan in Wordpress makkelijk een blog maken en deze vullen met tekst en foto's.

Met deze site kun je vrij eenvoudig bovenaan komen en de bezoekers doorlinken naar je webshop.

 

 

tjongejonge :P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kijk daar ga je met die houtenpoppenwagen winkel dus spijt van hebben. Nou zakken je zoekresultaten vanzelf weg...

 

Heb je al eens gedacht aan affiliate marketing, hier kun je vrij makkelijk goede orders vandaan halen.

Het is wel heel belangrijk dat de webshop makkelijk door de klant is te benaderen en het koop proces makkelijk verloopt.

Laat klanten niet inloggen alvorens ze kunnen kopen.

Heb duidelijke bestelknoppen zodat de klant ziet wat hij dient te doen om te bestellen.

 

Een ander goed middel is de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden via een achor tekst op diverse hoog geplaatste pagerank site's te plaatsen waardoor google je hoger gaat plaatsen.

Je zou er ook aan kunnen denken om bv een domeinnaam te kopen met het keywoord erin. Ik heb dit bv gedaan met het woord Houten poppenwagen om mijn webshop in speelgoed te promoten.

Je kunt dan in Wordpress makkelijk een blog maken en deze vullen met tekst en foto's.

Met deze site kun je vrij eenvoudig bovenaan komen en de bezoekers doorlinken naar je webshop.

 

 

tjongejonge :P

 

Valt wel mee twa. Het was nog vervelender geweest als houten poppenwagen door jou naar de houtenpoppenwagenconcurrent was geleid.

Link naar reactie
  • 0

Een webshop hoeft natuurlijk niet alleen online te adverteren/reclame te maken.

 

Zelf ben ik ook net gestart (september) en weet uit eigen ervaren dat de makkelijkste en goedkoopste reclame je directe kennissenkring is. Dus attendeer vrienden, familie, oude klasgenoten etc over jou bedrijf. Bekende zullen niet snel slechte dingen over je rond bazuinen.

 

Wellicht is het te proberen om te adverteren in een regiokrant. Het versturen van een persbericht kan ook succes hebben en niet geschoten is altijd mis.

 

Maar zoals velen hier al gezegd hebben, eerst de website op orde!

 

Veel succes,

 

Mvg Harm

Gek van koken, verstand van koksmessen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Ja die had eigenlijk in de zwarte balk moeten staan, maar dat kreeg mijn ICT-er niet voor elkaar!

Als iemand hiervoor een idee heeft! meld het me dan!

 

Groeten,

 

Dat klinkt niet goed. >;( Je website straalt op dit moment iets amateuristisch uit, en mist een hoop gebruiksvriendelijkheid. Ik zou als ik jou was echt overwegen om hier nog eens een pro naar te laten kijken. Het is jammer om reclame te maken, en dan je bezoekers weer weg te jagen met een slechte website.

 

Verder zou je ook eens kunnen kijken naar modeblogs of twitter accounts. Soms plaatsen deze blogs een gratis berichtje over jouw webshop. Goed voor je links en mogelijk zitten er klanten tussen.

 

 

Jip! gisteren zelf ervaren wat er gebeurt als een bekende Nederlander, ene Jort K. over je site gaat Twitteren.... erg leuk om mee te maken.... maar dan inderdaad, wel goede content en een prettige site

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Oh is vreemd,

 

ik ga dit meteen proberen te veranderen!

Maar toevallig nog mensen die goedkope manieren weten van reclame maken?

 

Groeten,

 

Jaap van de Sande

Ik denk dat je je website iets te vroeg op het net gegooid hebt. Hier enkele tips:

 

1. Maak eerst je site zoekmachine vriendelijk. De titel van elke pagina zou ik eerst optimaliseren. Dit is trouwens het eerste waarnaar potentiële klanten kijken als ze de zoekresultaten overlopen. Doe ook iets aan "Default Description" in de code. Google kijkt ook naar de meta description.

 

2. Zorg dat je website geen zware seo fouten heeft, zoals niet-werkende pagina's.

 

3. Laad je website wel snel genoeg? Google neemt dit sinds de laatste grote update mee in de toekenning van een ranking.

 

4. Voeg originele teksten aan elke pagina. Gaat het over hemden, type dan een tekst van ongeveer 10 zinnen over dat onderwerp en maak gebruik van goede zoektermen (zoekterm analyse). Hoe langer hoe beter.

 

5. Meld je site bij zoveel mogelijk zoekmachines aan. Er bestaan trucs om snel opgepikt te worden door vele zoekrobots.

 

6. Zorg regelmatig voor nieuwe backlinks (one way backlinks), maar zorg er echt voor dat je je website goed geoptimaliseerd hebt. Waarom ik op het laatste doorhamer, is omdat je op deze manier op meerdere zoektermen tegelijk kunt scoren.

 

etc. etc.

Link naar reactie
  • 0

Hier moet ik toch even ingrijpen.

2. Zorg dat je website geen zware seo fouten heeft

Er is niet zoiets als een "seo fout". Er is hoogstens zoiets als HTML code die verkeerd geschreven is. Koop een paar boeken over HTML voor beginners en zorg dat je de HTML code netjes op orde heb. Dat is 80% van het hele SEO verhaal.

 

4. Voeg originele teksten aan elke pagina. Gaat het over hemden, type dan een tekst van ongeveer 10 zinnen over dat onderwerp en maak gebruik van goede zoektermen (zoekterm analyse). Hoe langer hoe beter.

Bijna. Zorg dat je informatie biedt waarnaar de bezoeker op zoek is. Daar zijn de zoekmachines immers voor bedoelt. Je gaat dus niet persee een zo lang mogelijke tekst die "anders is dan andere teksten" schrijven, je gaat een tekst schrijven die de bezoeker helpt aan informatie waarmee zijn zoektocht naar die informatie, dat product of dienst geholpen is.

Als je teksten zo lang en onsamenhangend zijn om maar zoveel mogelijk zoektermen er in kwijt te kunnen, dan zal een mens, ofwel, jouw bezoeker hier niets aan hebben. Google weet precies of een bezoeker lang blijft hangen op jouw site of niet. Is ie snel weer terug bij de Google, dan was je site vast niet wat hij wilde bezoeken.

Kortom, je gaat het hele verhaal omdraaien. Je gaat onderzoeken wat een typische bezoeker wilt vinden, en dat ga je bieden. Google is heus niet zo dom dat ze jouw waardevolle site links laten liggen. ;)

5. Meld je site bij zoveel mogelijk zoekmachines aan. Er bestaan trucs om snel opgepikt te worden door vele zoekrobots.

Nee, zulke trucs bestaan niet en als je al zou denken dat er zulke trucs bestaan en je zou ze 'toepassen' dan werken die enkel averechts.

6. Zorg regelmatig voor nieuwe backlinks (one way backlinks)

Dit moet een gevolg zijn, geen doel. Als jouw site waardevol is dan gaan mensen vanzelf aan andere mensen vertellen hoe waardevol die is. Dit kunstmatig proberen te doen werkt niet. Mocht je echt niet overtuigd zijn, lees eens iets over de panda update van Google.

Link naar reactie
  • 0

Er is niet zoiets als een "seo fout". Er is hoogstens zoiets als HTML code die verkeerd geschreven is. Koop een paar boeken over HTML voor beginners en zorg dat je de HTML code netjes op orde heb. Dat is 80% van het hele SEO verhaal.

Zware "seo fouten" hebben in eerste instantie met de code te maken. Maar in de brede zin gaat het ook over het optimaliseren van elke pagina. Dit kan soms wel 10-20 plaatsen schelen in de zoekresultaten.

 

Bijna. Zorg dat je informatie biedt waarnaar de bezoeker op zoek is. Daar zijn de zoekmachines immers voor bedoelt. Je gaat dus niet persee een zo lang mogelijke tekst die "anders is dan andere teksten" schrijven, je gaat een tekst schrijven die de bezoeker helpt aan informatie waarmee zijn zoektocht naar die informatie, dat product of dienst geholpen is.

Als je teksten zo lang en onsamenhangend zijn om maar zoveel mogelijk zoektermen er in kwijt te kunnen, dan zal een mens, ofwel, jouw bezoeker hier niets aan hebben. Google weet precies of een bezoeker lang blijft hangen op jouw site of niet. Is ie snel weer terug bij de Google, dan was je site vast niet wat hij wilde bezoeken.

Kortom, je gaat het hele verhaal omdraaien. Je gaat onderzoeken wat een typische bezoeker wilt vinden, en dat ga je bieden. Google is heus niet zo dom dat ze jouw waardevolle site links laten liggen. ;)

 

Je kan een tekst schrijven voor zowel zoekmachines als bezoekers. En het is niet de bedoeling om ALLE zoektermen in de tekst te verwerken. Daarom spreken zoekmachine optimalisatie experts ook van een zoekterm analyse. Je kan hiermee de relevantste zoektermen in beeld brengen en in volgorde van populariteit. Aan de hand van deze kan je dan een tekst of meerdere teksten samenstellen. Denk ook aan informatieve pagina's binnen de domeinnaam...méér pagina's, méér originele teksten, wat Google ook vraagt van de webmasters.

 

Nee, zulke trucs bestaan niet en als je al zou denken dat er zulke trucs bestaan en je zou ze 'toepassen' dan werken die enkel averechts.

 

Toch wel. En eigenlijk is het niet zo ingewikkeld. Een link naar je website op meerdere externe sites plaatsen, waar verschillende zoekrobots zeker passeren. Zo word je opgepikt met slechts 1 actie.

 

Dit moet een gevolg zijn, geen doel. Als jouw site waardevol is dan gaan mensen vanzelf aan andere mensen vertellen hoe waardevol die is. Dit kunstmatig proberen te doen werkt niet. Mocht je echt niet overtuigd zijn, lees eens iets over de panda update van Google.

 

Je moet niet alleen lezen over een update van Google, maar ook experimenteren. De helft van de informatie op het internet is giswerk, en dat wordt weer gekopieerd door anderen...en nog eens vertaald in een andere taal, etc etc.

 

En wachten totdat iemand je site interessant genoeg vindt om erover te schrijven of vertellen en dit te midden van de vele duizenden concurrenten, is een mooi verhaal. In de praktijk is het echter een ander verhaal, als je in 2012 een website lanceert met +100.000 concurrenten.

Link building (one way backlinks) is gewoon het belangrijkste als je in de top 10 wilt geraken. Aangenomen dat je website zoekmachine vriendelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ik las dat er iemand feedback gaf op de naam van je bedrijf, je wuift dat weg met dat je het er zelf niet in ziet. Pas op dat je niet bedrijfsblind word. Jij kijkt echt heel anders naar je eigen toko dan een buitenstaander.

 

Zorg er dus voor dat je serieus nadenkt over zulke feedback, ook al doet het soms wat pijn. Ik zou namelijk in jouw geval ook serieus overwegen om je naam te veranderen. Ook al is het maar een kleine wijziging. Stel dat je er NJ Design Clothes / Clothing (of gewoon NJ Design Kleding, is ook goed voor SEO) van zou maken dan heb je er geen last meer van dat mensen denken dat je een 'hobbyist in webdesign' bent.

 

Trouwens, goede tips hierboven. Mocht je besluiten om een SEO bedrijf in de arm te nemen dan wil ik je bij deze waarschuwen om je heel goed in te lezen / informeren over het desbetreffende bedrijf omdat er ook flink wat schimmige bedrijven actief zijn in de SEO sector.

 

Groet

Dirk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.