Marco19 Geplaatst: 1 december 2011 Marco19 73 2 Geplaatst: 1 december 2011 Vandaag geleverd aan een klant een tafelkoelkast Deze heeft meneer via de website en wij hebben deze heer een mail gezonden met de afleverdatum en dat hij deze met de chauffeur moet controleren . De mail hebben wij 5 dagen voor levering aan hem gezonden Hierin staat is deze beschadig dan deze weigeren /levering is tot eerste drempel Klant heeft met chauffeur de koelkast gecontroleerd getekend voor juist ontvangst en heeft contant afgerekend Nu belt hij 30 minuten later en koelast staan in de woonkamer er zit een deuk in . Wij vinden dit er vervelend en vragen de Heer of foto materiaal . nu is het geen deuk maar echt een mega deuk met zware lak schade Wij hebben aangeboden om deze toch om te ruilen maar wel dat hij de transport kosten vergoed. waar heeft hij recht op . Joostq Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/ Delen op andere sites More sharing options...
0 lvl Geplaatst: 1 december 2011 lvl 93 8 Geplaatst: 1 december 2011 Wat ik mis in dit verhaal is de oorzaak. Als het gaat om een 'mega deuk met zware schade', dan is de kans waarschijnlijk erg klein dat de schade is ontstaan nádat de koelkast thuis is afgeleverd, en is de schade waarschijnlijk tijdens transport ontstaan? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355165 Delen op andere sites More sharing options...
0 fvddungen Geplaatst: 1 december 2011 fvddungen 1,7k 95 Geplaatst: 1 december 2011 Maar toen hij het samen met de chauffeur controleerde is de deuk niet opgevallen? Zelfstandige loonslaaf Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355167 Delen op andere sites More sharing options...
0 lvl Geplaatst: 1 december 2011 lvl 93 8 Geplaatst: 1 december 2011 Maar toen hij het samen met de chauffeur controleerde is de deuk niet opgevallen? Toen destijds onze koelkast (ook online besteld) geleverd werd, zat 'ie rondom ingepakt met karton en plastic. Er had best een deuk in kunnen zitten die je pas had gezien als alles uitgepakt was, en dan is de chauffeur allang weg. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355168 Delen op andere sites More sharing options...
0 TR6 Geplaatst: 1 december 2011 TR6 47 3 Geplaatst: 1 december 2011 Hallo, Volgens mij ligt de bewijslast bij de klant, alleen denk omdat je vanuit service- overwegingen de goede stap gezet hebt. De transportkosten zijn toch niet zo hoog, nieuwe koelkast brengen, gedeukte meenemen? Zo zou ik het doen, ondernemen is af en toe je verlies nemen. Krijg je wel een klant ' voor het leven' mee. TR 6 Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355170 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco19 Geplaatst: 1 december 2011 Auteur Marco19 73 2 Geplaatst: 1 december 2011 Mijn uitleg was denk ik niet compleet in de mail die wij vooruit zenden staat U heeft betaald voor levering . Deze kosten zijn voor 1 levering .Indien niet thuis bent op het moment van levering . Wordt er niet geleverd . En dient u een nieuwe afspraak te maken . De kosten hiervoor (nieuwe levering )bedragen 45,00 euro inkl btw . Deze betaald u direct aan de chauffeur bij de nieuwe levering . De Chauffeur plaatst de bestelling net achter de deur (1 ste drempel ) Daar controleert hij/zij met u uw bestelling op breuk . Indien u niet zelf aanwezig bent bij levering . Dient u deze info door te geven aan de ontvanger. Schade melden na ontvangst is niet mogelijk . Indien schade bestelling geheel weigeren. Indien u hiermee niet akkoord gaat dan bestelling kosteloos annuleren. deze is ook bij levering aanwezig en wordt ook op deze pagina ondertekend. wij bezorgen met eigen vervoer door geheel Nederland . Vandaag voorbeeld Staat Rotterdam -Amsterdam- Lelystad- Balk -Groningen- Almaar. Wij vervoeren met eigen auto om alles bij de klant uit te pakken . mail reactie klant Zoals telefonisch afgesproken 7 foto’s van de schade van de koelkast. Toen de chauffeur 10 minuten weg was wilde ik de koelkast ook even van binnen zien en haalde het karton er weer af en zag de schade achter op de rechterhoek, en heb meteen de chauffeur gebeld om hier alsnog melding van te maken. De chauffeur heeft bij levering met mij samen alles gecontroleerd, wij hebben toen beide dit niet gezien, koelkast is een tafel model en deuk is duidelijk zichtbaar Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355171 Delen op andere sites More sharing options...
0 John B Geplaatst: 1 december 2011 John B 2,8k 259 Geplaatst: 1 december 2011 Heb je niet aan de klant gevraagd waarom de deuk bij de controle samen met de chauffeur niet is opgevallen? Weet je zeker dat die controle daadwerkelijk heeft plaatsgevonden? Heb je al contact met de chauffeur gehad? [Edit] Misschien handig om je bericht niet steeds aan te vullen nadat er een reactie is geweest ... Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355172 Delen op andere sites More sharing options...
0 lvl Geplaatst: 1 december 2011 lvl 93 8 Geplaatst: 1 december 2011 Okay.. dus de koelkast is na de 1e drempel van de klant uitgepakt en door de klant & chauffeur samen gecontroleerd, en een "mega deuk met zware schade" is niet opgevallen? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355173 Delen op andere sites More sharing options...
0 John B Geplaatst: 1 december 2011 John B 2,8k 259 Geplaatst: 1 december 2011 Toen de chauffeur 10 minuten weg was wilde ik de koelkast ook even van binnen zien en haalde het karton er weer af en zag de schade achter op de rechterhoek ... Dus de chauffeur pakt samen met de klant de koelkast uit om deze te controleren en vervolgens pakken ze samen de koelkast weer in, zodat de klant hem 10 minuten later weer uit moet pakken ... ??? [Edit] Het feit dat de klant aangeeft dat hij de koelkast "ook even van binnen wilde zien" doet mij vermoeden dat de controle niet verder is gegaan dan het openmaken van de doos en "van bovenaf" even kijken. Want zou het niet logisch zijn dat bij een volledige controle ook even de deur is opengemaakt om te controleren op interne beschadigingen? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355176 Delen op andere sites More sharing options...
0 lvl Geplaatst: 1 december 2011 lvl 93 8 Geplaatst: 1 december 2011 [Edit] Misschien handig om je bericht niet steeds aan te vullen nadat er een reactie is geweest ... Inderdaad :) Ik zou in ieder geval de koelkast gewoon morgen kosteloos omruilen, tenzij je een sterk vermoeden hebt dat de klant je aan het flessen is, maar dat lijkt zeker niet het geval. De klant heeft sowieso het recht om de hele aankoop te ontbinden gezien de wet koop op afstand. Is een keertje op en neer rijden duurder dan een boze klant en een geannuleerde aankoop? En natuurlijk je chauffeurs instrueren om in de toekomst grondiger te controleren. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355177 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco19 Geplaatst: 1 december 2011 Auteur Marco19 73 2 Geplaatst: 1 december 2011 [Edit] Misschien handig om je bericht niet steeds aan te vullen nadat er een reactie is geweest. Sorry ben het nog maar pas op HL Ja dat gebeurt wel vaker ,dat de mensen hem in de keuken willen hebben. Dit hebben we eerder wel gedaan maar soms moet je de hele woonkamer door en of verbouwen om deze te plaatsen. Ook is er wel eens iets omgevallen tijdens het op zijn plaats zetten. En daarom zijn we ervan afgestapt om op plaats te leveren. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355178 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco19 Geplaatst: 1 december 2011 Auteur Marco19 73 2 Geplaatst: 1 december 2011 Tenzij je een sterk vermoeden hebt dat de klant je aan het flessen is. Ja ,dat denk ik omdat hij zelf in de mail aangeeft. Samen met de chauffeur gecontroleerd en akkoord heeft gegeven /ondertekend . En dat mensen nog een een doos openen om het product te bekijken is volgens mijn niet vreemd . -Wat is er gebeurt na ontvangst tussen het open van de doos )deze is er volledig er vanaf geweest. en in de keuken plaatsen ?. Hoe moet je het dan duidelijke op de bon vermelden. En natuurlijk je chauffeurs instrueren om in de toekomst grondiger te controleren. hoe is dit anders dan op de bon te laten vermelden. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355180 Delen op andere sites More sharing options...
0 lvl Geplaatst: 1 december 2011 lvl 93 8 Geplaatst: 1 december 2011 Zoals John ook al vroeg: heb je al contact gehad met de chauffeur om hem te vragen wat er precies gebeurd is? Specifiek: hoe grondig ze samen de koelkast gecontroleerd hebben. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355181 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco19 Geplaatst: 1 december 2011 Auteur Marco19 73 2 Geplaatst: 1 december 2011 Ja Natuurlijk . Die zegt dat alles zoals de klant ook aangeeft is nagekeken . Maar aan zijn woorden heb ik niets aan bewijs last . Aan de woorden van de klant heb ik meer . Klant geeft aan alles met chauffeur gecontroleerd .En er was geen schade. en later wel en in de woonkamer/keuken Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355182 Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 1 december 2011 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 1 december 2011 wij bezorgen met eigen vervoer door geheel Nederland . Vandaag voorbeeld Staat Rotterdam -Amsterdam- Lelystad- Balk -Groningen- Almaar. Wij vervoeren met eigen auto om alles bij de klant uit te pakken . Dan weten 'wij' dus precies in hoeverre het een goede check was op deuken. Dan is het dus niet doos bij deur afleveren, maar product mee uitpakken en nagaan of er geen schade is. Eigenlijk zelfs aansluiten! Is daar enige twijfel over: schade nemen! Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355196 Delen op andere sites More sharing options...
0 Bazzio Geplaatst: 1 december 2011 Bazzio 1,7k 1 105 Geplaatst: 1 december 2011 Is daar enige twijfel over: schade nemen! pcies, en de koelkast verkopen op 'deukjesdag' ;) "zoek het maar uit" Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355235 Delen op andere sites More sharing options...
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 1 december 2011 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 1 december 2011 Foto maken na controle? Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355239 Delen op andere sites More sharing options...
0 Zomaar iemand Geplaatst: 2 december 2011 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 2 december 2011 Vervalt het recht van omruilen niet nadat het is uitgepakt en er schade is toegebracht? Wel vind ik het eerlijk en netjes dat je zonder al te veel gedoe bereidt bent hem om te ruilen! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355245 Delen op andere sites More sharing options...
0 Iwan van Geelen Geplaatst: 2 december 2011 Iwan van Geelen 3,2k 213 Geplaatst: 2 december 2011 ...... Eigenlijk zelfs aansluiten! Je mag als 'gewone' chauffeur niet alles aansluiten, een koelkast dan weer wel maar niet alle apparatuur.... dit ivm aansprakelijkheid. geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355260 Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco19 Geplaatst: 2 december 2011 Auteur Marco19 73 2 Geplaatst: 2 december 2011 Thanks Iwan Daarom bezorgen wij tot aan de drempel Er zijn uiteraard dingen die worden verteld als de chauffeur binnen is geweest . tas leeg of dure vaas beschadigd en uiteraard een gasfornuis wel of niet aangesloten . Daarom bezorgen wij en heel veel andere bedrijven tot aan de drempel . Maar dit is soms ook al slechte service. Ook al is het van te voren medegedeeld en hopen ze dat de chauffeur iets meer doet . Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355305 Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 2 december 2011 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 2 december 2011 Kreeg net twee 22" lcd-televisies bezorgd. Spiksplinternieuw, maar de dozen zitten vol modderstrepen en de hoeken zijn beschadigd. geen grote scheuren of deuken, maar ik hou m'n hart vast voor de kerst. Het zijn cadeautjes. De dozen zien eruit alsof ze in het magazijn en later de bestelwagen nogal hardhanding versjouwd zijn. Over een smerige vloer geschoven. Doe d'r dan een omdoos om, denk ik dan. Of een shrinkwrap. Ik heb ze wel geaccepteerd, maar meteen foto's gemaakt. Is dat een service die wenselijk en acceptabel is van een landelijke leverancier die bezorging heeft uitbesteed? Oh, en ze kwamen een dag later dan aangekondigd.... Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355309 Delen op andere sites More sharing options...
0 brood Geplaatst: 2 december 2011 brood 2,5k 83 Geplaatst: 2 december 2011 omdoos Leuk woord: LOL, Las ik toch snel iets anders: condoom ;) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355314 Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 2 december 2011 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 2 december 2011 Tijd voor een breeslil? Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355315 Delen op andere sites More sharing options...
0 brood Geplaatst: 2 december 2011 brood 2,5k 83 Geplaatst: 2 december 2011 En toch heb ik al een multicaalfol Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355319 Delen op andere sites More sharing options...
0 Herman55 Geplaatst: 2 december 2011 Herman55 154 12 Geplaatst: 2 december 2011 Tja, waar het hart vol van is... culinaire fotografie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/#findComment-355322 Delen op andere sites More sharing options...
Marco19
Marco19
Vandaag geleverd aan een klant een tafelkoelkast
Deze heeft meneer via de website en wij hebben deze heer een mail gezonden met de afleverdatum
en dat hij deze met de chauffeur moet controleren .
De mail hebben wij 5 dagen voor levering aan hem gezonden
Hierin staat is deze beschadig dan deze weigeren /levering is tot eerste drempel
Klant heeft met chauffeur de koelkast gecontroleerd getekend voor juist ontvangst en heeft contant afgerekend
Nu belt hij 30 minuten later en koelast staan in de woonkamer
er zit een deuk in .
Wij vinden dit er vervelend en vragen de Heer of foto materiaal .
nu is het geen deuk maar echt een mega deuk met zware lak schade
Wij hebben aangeboden om deze toch om te ruilen maar wel dat hij de transport kosten vergoed.
waar heeft hij recht op .
Joostq
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34499-vandaag-geleverd-bij-een-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag