• 0

Volgende stap: Hoe de grote klanten te benaderen?

Ik ben ook niet zo'n fan van zeer algemeen gestelde vragen, maar ik heb een duwtje in de goede richting nodig vandaar.

 

De situatie is als volgt. Ik ben nu ongeveer twee en een halve maand bezig met mijn verhuisbedrijfje. De zaken gaan beter dan ik oorspronkelijk had gedacht. Ik krijg steeds meer omzet en als het op deze manier doorzet, dan kan ik het wellicht mijn hoofdinkomen maken. Maar goed tot ik daar ben, is er nog wel een eindje te gaan. Zo moet ik allereerst consistente bronnen van klanten vinden.

 

Ik bedacht me, dat als ik bedrijven en instellingen benader. Zij mij aan zouden kunnen raden voor hun werknemers/cliënten.

 

Mijn grote vraag is dan ook, hoe zou ik bedrijven en instellingen hiervoor kunnen benaderen? Wie is de persoon binnen de organisatie die over dit soort dingen beslist? Hoe kom ik achter degene's naam? Met wat voor argumenten zou ik kunnen schermen? Moet ik maar gewoon binnenlopen? Wat voor eisen zouden zij stellen aan een verhuisbedrijfje?

 

Ik heb in het verleden ervaring opgedaan met deur aan deur verkopen, wat mij vrij goed afging. Ik heb echter geen ervaring met cold-calling.

 

Alle ideeën zijn welkom, over hoe ik dit planmatig zou kunnen benaderen. Bij voorbaat dank.

www.anverhuizers.nl De kwalitatieve budgetverhuizer met vele mogelijkheden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik vraag me af of zoiets wel zinvol zou zijn.

 

Waar het om gaat is op het juiste moment bij ze in beeld te komen. In beeld komen op een moment dat ze je niet nodig hebben is zinloos. Oftewel: op welke plekken verzamelen zich mensen die gaan verhuizen?

 

Makelaars?

 

Je zou ook langs de deur kunnen gaan bij mensen die in hun huis te koop hebben staan.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Het idee is dat bijvoorbeeld zorginstellingen continu verhuizingen hebben van cliënten die komen en gaan. Ik zat laatst op de website van een lokale zorginstelling te kijken en die raden al een Erkende verhuizer aan. Ik zou dan graag als budget alternatief worden aangeraden.

 

Van sommige van mijn klanten had ik begrepen, dat het bedrijf waar ze werkzaam zijn ook een erkende verhuizer aanraden. Toch zijn zij naar mij gekomen, omdat de erkende verhuizer gewoon te duur is.

 

Makelaars zou ook nog best een idee zijn.

 

Langs de deur bij mensen die hun huis te koop staan. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar ik vind het zo opdringerig.

www.anverhuizers.nl De kwalitatieve budgetverhuizer met vele mogelijkheden

Link naar reactie
  • 1

Mond-tot-mondreclame is belangrijk voor verhuizers. Indien een persoon goede ervaringen heeft met jou dan zal hij jou aanraden bij anderen of bij een tweede verhuizing opnieuw gebruik maken van jouw dienstverlening.

 

Het is niet realistisch om te verwachten dat wanneer je een manager van een groot bedrijf benaderd dat deze dan op basis van zo'n contact jouw dienstverlening zal gaan aanprijzen binnen diens netwerk. Zo werkt het principe niet.

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je een goed punt. Ik kan wellicht beter wachten tot ik meerdere klanten bij een bepaalde bedrijf of instelling heb en via die manier proberen om zoiets te realiseren.

 

Zijn er misschien meer ideeën over hoe ik meer klanten zou kunnen bereiken? Ik doe nu alles via marktplaats

www.anverhuizers.nl De kwalitatieve budgetverhuizer met vele mogelijkheden

Link naar reactie
  • 1

Arjen,

 

Ik heb je website bekeken en je bent te klein voor grote klanten.

Je hebt niet genoeg in huis.

 

Het is het allemaal nog net niet. ;)

 

Blijf even doorsappelen, verhoog je uurtarief, investeer in je bedrijf.

 

Edit: Ik zie dat je rondrijdt met 30 tot 40m2 onbenut reclame-potentieel.

:)

Link naar reactie
  • 0
Ik heb je website bekeken en je bent te klein voor grote klanten.

Je hebt niet genoeg in huis.

 

Ik geloof dat je helaas gelijk hebt. Ik zal gewoon geleidelijk moeten groeien en gaandeweg mijn connecties opdoen.

 

Ik lees dat je bananendozen van de supermarkt aanbeveelt ipv zelf verhuisdozen te verkopen.

 

Ja, dat klopt. Ik wilde ze zelf ook verkopen, maar ik ken geen toko waar ik goede dozen voor minder dan € 0.40 kan kopen.

 

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik hoopte dat er een manier was hoe ik nog sneller kon groeien, maar ik zal het gewoon stap voor stap moeten nemen. Zoals ik helaas al vreesde. Gaandeweg zal ik connecties moeten opbouwen en kansen nemen waar ze zijn.

 

Topic mag, wat mij betreft op slot.

www.anverhuizers.nl De kwalitatieve budgetverhuizer met vele mogelijkheden

Link naar reactie
  • 0

Beste Arjan,

 

Zorg dat je professioneel overkomt om bij bedrijven binnen te komen.

Website: Zorg voor een vast telefoonnummer, een mobiel nummer is duidelijk iemand die alleen werkt.

Verhuiswagen: Is verder een prima bus, maar laat deze bestickeren (een logo en huisstijl is ook goed voor de herkenbaarheid, ziet er professioneel uit)

 

Dan, neem contact op met de volgende soort bedrijven:

- Opslag en selfstorage bedrijven (denk aan City Box)

- Banken, hypotheekverstrekkers, zij moeten immers allemaal verhuizen

- Uitvaartverzorgers (hoe gek het ook klinkt)

- Bouwmarkten, mensen die gaan verhuizen moeten ook klussen vaak

 

Ik hoop dat je nu een aantal punten hebt waarmee je aan de slag kan!

 

Groet,

Ferry

 

Edit: Houd het wel enigszins lokaal, dus niet buiten een straal van 50km gaan werken.

Link naar reactie
  • 1
connecties opdoen.

 

Ik lees dat je bananendozen van de supermarkt aanbeveelt ipv zelf verhuisdozen te verkopen.

 

Ja, dat klopt. Ik wilde ze zelf ook verkopen, maar ik ken geen toko waar ik goede dozen voor minder dan € 0.40 kan kopen.

 

 

http://www.verhuisdozengigant.nl ?

 

Denk niet dat het probleem zo zeer in je inkoop/verkoop prijs mag zitten maar meer in het idee dat je de klant zelf om boodschappen stuurt. Als ik een verhuizer inschakel dan moet ik niet ook nog de dozen moeten kopen. Ik verwacht dat die verhuizer dozen bij heeft.

Link naar reactie
  • 0
http://www.verhuisdozengigant.nl ?

 

Denk niet dat het probleem zo zeer in je inkoop/verkoop prijs mag zitten maar meer in het idee dat je de klant zelf om boodschappen stuurt. Als ik een verhuizer inschakel dan moet ik niet ook nog de dozen moeten kopen. Ik verwacht dat die verhuizer dozen bij heeft.

 

Daar heb je een goed punt. Het is niet praktisch om op de dag van de verhuizing ook nog in te pakken, maar ik zou wel die site kunnen aanraden of het zelf kunnen verkopen.

www.anverhuizers.nl De kwalitatieve budgetverhuizer met vele mogelijkheden

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.