SPAM op je HL-mailadres of per PM?

Aanbevolen berichten

Wanneer je je registreert op Higherlevel staat je email-adres open en bloot in het ledenoverzicht. Er zijn idioten die zulke adressen verzamelen en voor een paar luttele centen verkopen, en dan krijg je dus SPAM in je mailbox. Volgens mij zijn zulke harvesters sinds kort ook daadwerkelijk hier actief, dus wees gewaarschuwd!

 

 

[titel aangepast]

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Op veel e-mail adressen ontvang ik nu toch al spam, dus het maakt niet veel meer uit.

We hebben hier wel software en een systeem dat de e-mail's 'doorleest' op Spam. Het bereikt dus vrijwel nooit mijn postvak in. Al krijg ik per week wel 300 spam mailtjes. << En da's dan van één adres gemeten. Ik snap niet waarom men blijft spammen, je gaat toch niet in op een aanbieding? En het is allemaal grote onzin wat er binnenkomt. Wat is de lol er dan van? Dat snap ik dus niet. >:(

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Ik las pas ergens een stukje dat het merendeel van de spam uit de VS komt. Nederland stond geloof ik op de 2e of 3e plek.

Misschien dat het spammen in de VS nog wel werkt. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet echt.

Aan de andere kant; teleshopping komt ook uit de VS en is hiet inmiddels ook min of meer ingeburgerd (met het verschil dat je de tv uit kunt zetten en spam in principe niet)

 

Maar een tip voor iedereen:

neem gewoon een apart e-mailadres om je op allerlei sites te registreren en hou je gewone e-mailadres voor bekenden.

 

Link naar reactie

Ik las pas ergens een stukje dat het merendeel van de spam uit de VS komt.

 

China begint ook wakker te worden. De reden dat het mij opviel, is juist dat ik de laatste weken Nederlandse spam krijg gericht op de kleinzakelijke markt. Ondermeer deze, van ene gekke Gerritsen uit België:

 

Wij hebben maar liefst 4 miljoen Nederlandse adressen verzameld! Hiervan zijn er ruim 1,5 miljoen zakelijk. Daarnaast zijn er ruim 25 miljoen gegenereerde adressen opgenomen. En zijn er ruim 4 miljoen ongesorteerde (o.a. Belgische) adressen opgenomen. Totaal: meer dan 30 miljoen adressen!

 

Dit is zijn faxnummer, voor wie hem een paar honderd zwarte bladzijden wil sturen: 003224030653.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Het zijn verschrikkelijk vervelende paracieten die spam eikels... "they live solely to act as a warning to others" zullen we maar zeggen.

 

Op het hoogtij had ik ongeveer 150 spam mailtjes per dag op één email adres. Dat email adres heb ik ondertussen verwijderd en ik ben weer terug op een rustige 30 tot 50...

 

Het is trouwens een goed advies om je mail adres te verbergen. Een ander goed advies is om spam filters zoals bijvoorbeeld popfile te gebruiken.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Is het niet mogelijk om m.b.v. unicode toch een e-mailadres op HL te zetten en daarmee de spam-ellende te minimaliseren. Ik moet wel toegeven dat ik voor mij registratie bij HL nooit last had van spam, maar sindsdien het aanbod van bbb-correcties, p-vergrotingen en haartransplantaties gestaag weer toeneemt.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Beveiliging op z'n hoogst en cookies uit... brrr.. heb het een keer gedaan maar het was niet te doen, en het leverde me hoe dan ook meer ergernis op dan de spams die ik ontving.

 

Tegenwoordig heb ik een provider met een uitstekend server-side spamfilter, en bovendien een aantal domeinen waarbij ik "alles voor het apenstaartje" kan zetten. Mijn hoofd-e-mailadres gebruik ik voor prive en zaken, voor aanmeldingen op internet waar normaal gesproken geen zinnig e-mailverkeer op te verwachten is, gebruik adressen die ik eens in de zoveel tijd eens binnenslurp vanaf de server. Op die manier valt het wel mee met de spam.

 

Tip voor higherlevel: zet de e-mailadressen neer als afbeeldingen. Dan kunnen harvesters er niks mee, maar degenen die iemand per se willen mailen kunnen dan eenmalig de moeite nemen om het adres over te typen. Onder andere Tweakers.net maakt hier om die reden gebruik van.

 

/Edit - toch eens wat sneller typen, Ben kaapt al m'n goeie ideeën weg >:(

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Al krijg ik per week wel 300 spam mailtjes.

 

Hmm, dat is bij mij de dagopbrengst. Ik wordt er GEK van >:(

 

Hmmm, dan doe ik toch iets goed (of jij iets fout). Al met al blijft het beperkt tot een mailtje of 3, 4 per dag...

 

Wel zet ik even m'n email adres uit in HL, hoewel het waarschijnlijk nu toch al te laat is!

Link naar reactie

Ik heb mijn email adres in mijn profiel altijd al uit staan, dus ik krijg niet zoveel spam op mijn HL account. 2 of 3 per dag, maar dat is al vanaf het begin.

 

Mijn email adres staaat al 8 jaar op onze site. Dus die is wel 3000 keer geharvest. Verder heb ik wel 6000 verschillende mensen een emailtje gestuurd met mijn eigen adres als afzender. Ik weet dus meestal als eerste dat er een nieuw virus is ;D

 

Gek genoeg krijg ik het minste spam op mijn account dat ik voor aanmeldingen bij nieuwslijsten gebruik (nieuws apestaartje nebib punt nl)

 

Grappig.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik zag laatst toevallig dat er ook wat aan mij gerichte ellende in het spamfilter was blijven hangen. Nou heb ik het gemak dat ik zelf mijn provider ben, dus heb ik aardig wat invloed op de installatie van een spam- en virusvangnetje gehad, destijds...

 

Als aanvulling op de tip die Anders gaf: als je dan toch een catch-all adres bij je provider hebt (dus een adres dat alle niet expliciet ingestelde adressen afvangt), dan kun je die ook gebruiken om te zien HOE je aan bepaalde spam komt: bij een aanmelding gebuik je @. In mijn geval komt de ellende dus binnen op higherlevel@qualion.nl. Niet dat je daardoor minder spam krijgt, maar toch.

 

Overigens, ik weet niet meer precies waar, maar ik las laatst ergens dat inmiddels meer dan de helft van het e-mailverkeer uit spam bestaat...

Link naar reactie
Overigens, ik weet niet meer precies waar, maar ik las laatst ergens dat inmiddels meer dan de helft van het e-mailverkeer uit spam bestaat...

Ik durf te beweren (kijkend naar wat ik op een dag afvang) dat dat percentage dichter bij de 100 dan bij de 50 ligt!

Egbert Punter

Link naar reactie

In mijn geval komt de ellende dus binnen op higherlevel@qualion.nl. Niet dat je daardoor minder spam krijgt, maar toch.

 

Ja, ik heb ook een apart mailadres voor dit forum. Daarom zie ik dat bepaalde spammers gericht op HL-deelnemers mailen. Het liefst zou ik die spammers dan ook gericht aanpakken, want zij zitten hier te harvesten. Inmiddels weet ik dat HL-adressen verkocht worden door een bedrijf BelgaMail of BelgeMail in Brussel, dat zelfs complete mail-marketingcampagnes aan MKB-ers in Nederland verkoopt. Zij verkopen ook eerdergenoemde cd-rom met 25 miljoen adressen. Of spammen nu al verboden is, weet ik niet. Maar ik neem dus wel contact op met die opdrachtgevers om ze te vertellen dat ze een bijzonder irritante campagnemethode hanteren. Die schrikken zich dan rot, en spreken hun bureau aan. Hoop ik maar.

 

Dat zouden meer mensen moeten doen... ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.