• 0

wat vinden jullie van mijn nieuwe service?

Omschrijving van je concept:

Op dit moment zijn er voor oude/gedateerde badkamers 2 mogelijkheden:

 

1) Niets doen

2) Een dure badkamer verbouwing

 

Ik kom nu met een alternatief namelijk de badkamer inclusief badkuip,douche en wastafel overspuiten met een nieuwe laag glazuur. Hierdoor wordt de badkamer weer in nieuw staat gebracht en dat in slechts 1 dag.

 

De voordelen kort samengevat:

 

1) Oude badkamers in nieuwstaat terug brengen zonder te slopen

2) Snel (meestal in 1 dag)

3) Betaalbaar

 

Mijn doelgroepen zijn woningcorporaties, hotels, vastgoedbeheerders, makelaars (om woningen beter verkoopbaar te maken) en particulieren.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb een flyer laten ontwerpen (zie bijlage) de ik aan mijn doelgroepen woningcorporaties, hotels envastgoedbeheerders aan het verspreiden ben. In een later stadium wil ik ook de particuliere markt gaan 'veroveren'

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een betaalbaar alternatief aanbieden om een badkamer een hedendaagse uitstraling te geven. Zonder de daarvoor normale dure en langdurige verbouwingen

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zover ik weet is er nog niemand met dit concept

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle positieve/kritische opmerkingen zijn welkom

 

croes_flyer_def.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kom nu met een alternatief namelijk de badkamer inclusief badkuip,douche en wastafel overspuiten met een nieuwe laag glazuur.

Ik had gehoopt op de in de flyer vermelde website meer informatie te vinden, maar helaas. Daar zou ik wat aan doen. Want nu blijf ik met een aantal vragen zitten.

 

Je zegt namelijk dat het eindresultaat uiterlijk vergelijkbaar is met de installatie van een geheel nieuwe badkamer. Dan zou ik ergens willen lezen wat je doet met de wand- en vloertegels (inclusief de voegen). En hoe je omgaat met verroeste en/of beschadigde leidingen, buizen en kranen. Het lijkt me niet dat je die ook allemaal kunt overspuiten. Ook zou ik willen weten of ik willekeurige kleuren kan kiezen of beperkt ben tot een aantal standaardkleuren.

Link naar reactie
  • 0

ik heb bewust op de website nog niets vermeld aangezien hier mijn particuliere klanten komen. Op de flyer staat een foto waar het verschil duidelijk zichtbaar is. Uiteraard wordt dit op korte termijn uitgebreid met goed voor/na foto's.

 

Ik ben bezig om een aparte website te maken alleen voor deze service. Er kan gekozen worden tussen vele kleuren bijvoorbeeld de badkuip,douche en wastafel wit en de wandtegels in een andere kleur. Je kunt de badkamer weer in nieuw staat brengen in elke kleur combinatie die gewenst is

 

5 jaar garantie is al veel,welk bedrijf geeft 5 garantie? Bij een tv krijg je 1 jaar garantie dat betekent ook niet dat deze slechts 1 jaar mee gaat...

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frans,

 

Dat ik ben inderdaad van plan om er een label van te maken.

 

Ik heb alleen nu gekozen om het onder het schildersbedrijf te plaatsen zodat geinteresseerde partijen kunnen zien dat ik een serieus bedrijf ben.En geen nieuw bedrijf wat pas 1 maand is ingeschreven bij kvk. Daar kijken woningcorporaties etc ook naar...

Link naar reactie
  • 0

Rocro,

 

Je kunt onder je dossiernummer van het handelsregister probleemloos een nieuwe handelsnaam inschrijven. Een opdrachtgever wordt dat doorgeleid naar jouw dossier en kan zien dat jouw bedrijf niet van gisteren is. Ik ben met Frans van mening dat je zo'n mooi innovatief product niet direct moet koppelen aan een schildersbedrijf. Als consument ben je namelijk niet op zoek naar een schilder maar naar een badkamerrenovator.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

ik heb bewust op de website nog niets vermeld aangezien hier mijn particuliere klanten komen. Op de flyer staat een foto waar het verschil duidelijk zichtbaar is. Uiteraard wordt dit op korte termijn uitgebreid met goed voor/na foto's.

 

 

Ik vind dat niet duidelijk te zien. Ik heb geen idee wat de oude, en wat de nieuwe look is.

 

Daarnaast zou ik de mensen persoonlijk aanspreken. "Klanten zien het verschil niet..." richt

zich meer op tussenpersonen oid.

 

Link naar reactie
  • 0

ik krijg juist veel goede reakties op de foto van de flyer.

 

Het mag duidelijk zijn dat links en rechts de oude situatie is(groene tegels,douche en wastafel), en het witte gedeelte het gespoten is.

 

Dat van die kleur vermoedde ik al, maar echt duidelijk opvallen vind ik het echt niet,

Ik zou een overview van de hele badkamer laten zien.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad toch beter om deze nieuwe service een aparte naam te geven, zodat het lost komt te staan van het schildersbedrijf.

 

Ben ik met je eens.

 

Vooral het aanschrijven van verkoopmakelaars kan je behoorlijk klanten opleveren.

Woningen die te koop staan, waarvan de eigenaar eigenlijk geen duizenden euro's willen uitgeven om een sterk verouderde badkamer met mooie groene tegeltjes, te vernieuwen.

 

Dat je tevens oude kitranden verwijdert en vernieuwd is ook belangrijk, op de flyer zie ik twee gaatjes in een groene tegel, ik neem aan dat het nodige reparatiewerk ook wordt uitgevoerd.

 

Verwijder je de kranen en de afvoer in de wastafels ed voor je gaat beginnen.

 

Behalve badkamers zijn er ook zeer sterk verouderde toiletruimtes in NL, kan je het daar ook toepassen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Koop een oude caravan en deel bouw daar een badkamer in met een oud bad, oude tegels, etc. etc.

 

Vervolgens de ene helft coaten en de andere helft laten zoals die is. Buitenkant een beetje opkalefateren, naam erop en huppakee naar beurzen en als die er niet zijn naar woningstichtingen, binnenhuisarchitecten, makelaars, interieurstylistes etc.

 

Volgens mij zien geloven in dit geval.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marcel,

 

Esthetisch is het zelfde eindresultaat als wat ik aanbiedt er zijn echter 2 grote verschillen

 

1) Hun gebruiken een coating en moeten etsen en primeren voordat ze kan gaan afwerken.Wat een grote kans geeft dat in de toekomst het product los laat. Je gaat namelijk een verflaag aanbrengen en gaat eerste zorgen voor een goede hechting.

 

Ik gebruik geen verf met glazuur hierdoor heb je 0% kans dat de glazuur ooit los komt van de oppervlakte zoals b.v een badkuip die met warm water heeft te maken

 

2) De coating wat hun gebruiken heeft een voc waarde van tot 700gr/L, en dan heb k het nog niet over het etsen wat ook zeer schadelijk is. Deze producten mag je volgens de wet helemaal niet meer binnen gebruiken.

 

De glazuur die ik gebruik is geen verf en heeft 0% voc waarde. Deze is zelfs in Amerika goed gekeurd om in de voedings industrie te gebruiken.

 

Het eind resultaat zal het zelfde zijn, maar er zijn wezenlijke verschillen tussen beide producten/services

 

Grt

Roy

Link naar reactie
  • 0

Heeeeeel interessant. Serieus. Ik heb namelijk een huis gekocht (een paar jaar geleden) waarvan de kleuren van de badkamer mij niet aanspreken. Omdat er eerst andere dingen gedaan moesten worden hebben we er nog niets aan gedaan. Nu zou je 'alleen' nog maar de tegels moeten vervangen en kun je gewoon je eigen bad en meubels blijven gebruiken. Ik heb geen foto's gezien, maar als dit er net zo mooi uit ziet, zou dit zeker een optie voor ons kunnen zijn. Ik ga dit onthouden. Wist wel dat je keukenkastjes kunt laten spuiten, maar niet dat dit ook kan met badmeubels. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.