• 0

aflossen na afloop van rentevastperiode boetevrij ?

Hoi, ik heb een vraagje over aflossen van een lening.

Stel ik sluit een lening af met een rentevastperiode van 2 jaar en de lening duurt 5 jaar (omdat de bank dat wilt).

Nu heeft de bank me verteld dat na het verlopen van de rentevastperiode je dan boetevrij mag aflossen.

Indien ik de gehele lening na het verlopen van de rentevastperiode in 1 keer kan aflossen moet ik dan nog steeds een boete en of rente betalen omdat de duur van de lening 5 jaar is ?

 

Hoe zit dit precies want de bank geeft me gewoon geen duidelijk antwoord.

Ik wil niet voor verrassingen komen te staan.

Ik heb aan de bank gevraagd om de duur van de lening op maximaal 3 jaar te zetten maar dat wil de bank niet dus heb ik mijn twijfels over hun antwoorden.

 

Wie kan me precies uitleggen hoe dit zit ?

 

Alvast bedankt voor de moeite ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is nog geen overeenkomst alleen een voorstel van de bank.

Maar klopt het over het algemeen dat na afloop van een rentevastperiode je boetevrij mag aflossen (los van wat er in de leningsovereenkomst staat of indien daar niks over in wordt vermeld).

Link naar reactie
  • 0

Meestal kun je na afloop van de rentevastperiode boetevrij aflossen, maar dat is niet altijd zo. Dit staat opgenomen in de voorwaarden. Als het er niet instaat, dan is het dus ook niet van toepassing en mag je dus niet boetevrij aflossen.

 

Dus je moet bij dit voorstel zeker ook de voorwaarden goed beschouwen!

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Er is nog geen overeenkomst alleen een voorstel van de bank.

Maar klopt het over het algemeen dat na afloop van een rentevastperiode je boetevrij mag aflossen (los van wat er in de leningsovereenkomst staat of indien daar niks over in wordt vermeld).

Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Vraag eerst de algemene leningsvoorwaarden eens op. Daarin is te lezen wat je kunt doen bij afloop rentevaste periode.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.