• 0

Budget tablet pc's - is het wat?

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen ervaring mee maar ik lees niet al te positieve verhalen over de "budget tablets".

 

budget tablet : eerste indruk (consumentenbond)

 

Budget tablets zijn een miskoop

 

Budget tablet kopen? Niet doen! Of wel?

 

Alledrie gevonden op de eerste pagina in google met de zoekcombinatie "hema tablet" haha :P

 

Ik ben persoonlijk zeer benieuwd of iemand ervaring met deze dingen heeft....

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het jammer dat er zoveel very low budget tablets op de markt zijn, waarvan de specs nog minder zijn dan mijn desire van bijna 2 jaar oud. Dat geeft toch alleen maar een hele slechte indruk van de Android markt?

 

Paar maanden geleden heb ik een Asus Transformer gekocht. Kost wel wat meer dan een Hema tablet, maar ik vind het een waanzinnig apparaat. En het is veel goedkoper dan een Ipad.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Paar maanden geleden heb ik een Asus Transformer gekocht. Kost wel wat meer dan een Hema tablet, maar ik vind het een waanzinnig apparaat. En het is veel goedkoper dan een Ipad.

Eens! Zeker het keyboard (makkelijk typen!) met accu's vind ik een grote plus. Levensduur accu bij intensief gebruik van ongeveer 8 uur naar 16 uur. Ook mooie aansluitmogelijkheden voor randapparatuur en om hem aan je TV te hangen. (altijd belangrijk!)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen idee.... maar ik weet dat ik al heeel lang een computer gebruiker ben, de laatste 5-6 jaar op apple, zelf ook een Ipad maar m'n dochtertje heeft een android phone van +/- 130,- en die dat daar echt alles mee/op meer dan ik.... Dus ik denk dat je voor 150,- 190,- ook wel een aardige tablet moet kunnen kopen.....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Tja, ik vind de review van de Consumentenbond nogal waardeloos. Ik heb zelf een Yarvik Tab211 gekocht (voor 100 euro, kost nu minder dan 80) en ben daar nog steeds erg tevreden mee. Volgens mij is het ook een kwestie van verwachtingen.

Een iPad is een stuk mooier en een Galaxy Tab heeft een stuk betere specs, maar beide zijn veel duurder.

 

De Yarvik geeft wat mij betreft prima waar voor z'n geld. Even per onderdeel:

- De camera is matig, maar gebruik ik nauwelijks. Beetje kwaliteit van een oude webcam. Herkenbaar maar verder niet bijzonder goed.

- Het resistieve touchscherm werkt prima, mits je het een beetje gewend bent. Je moet wel wat druk uitoefenen. Op een capacitatief scherm zoals bij de ipad kan je weer niet heel precies met je vingernagel aanwijzen.

- 7-inch formaat is juist goed want dan kan de de tablet ook nog met één hand vast houden. Ik gebruik de tablet vooral als ik op de bank tijdens het zappen nog even wat mail wil checken of een website wil bekijken.

- de resolutie (800x480) werkt prima bij apps en mbv. de zoomfunctie zijn ook websites goed te bekijken.

- met invallend zonlicht doen de meeste schermen het niet goed en een tablet gebruik ik alleen maar recht voor me. Heb dus geen probleem met een evt. kleinere zichthoek.

- met de tilt-sensor kan je makkelijk van orientatie wisselen.

- wifi werkt goed (in dezelfde ruimte)

- de audio klinkt prima terwijl er echt geen grote speaker in zit.

- Ook buiten de android market zijn voldoende apps te vinden, bv. via SlideMe. De paar apps die ik dagelijks wil gebruiken heb ik in ieder geval gevonden. Youtube speelt ook prima.

- Op een 2GB SD kaartje (in de aanbieding gekocht voor twee euro) kan ik voldoende muziek zetten, maar ook de interne SD is nog lang niet vol.

- Met de android versie (2.3) heb ik geen problemen. Kan me geen vastlopers of zoiets herinneren.

- De accu heeft voldoende levensduur. Meestal gebruik ik 'm maximaal een uurtje of twee.

- de hdmi functie heb ik nog niet geprobeerd.

 

Het enige wat ik nog wel handig zou vinden is bluetooth voor bv. een extern keyboardje of headset. Nu heb je alleen usb met beperkte mogelijkheden. Nb. het onscreen keybboard werkt ook prima voor mailtjes en dergelijke. GPS zit er ook niet in, maar daarvoor heb ik m'n telefoon al, die trouwens ook prima foto's maakt.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is niet bedoelt als schopje omhoog of ter promotie van mijn eigen diensten of producten. Wilde graag gewoon even mijn ervaring kwijt m.b.t. budget tablets. Heb zelf een uitstekende ervaring opgedaan met het model van ASUS. Het is met zijn 320 euro niet een echte budget tablet volgens jullie maar ik denk kwa prijs/kwaliteit verhouding dit model nummer één is op het gebied van tablets. Doet alles wat een iPad of Samsung Galaxy ook doet en is toch een stuk goedkoper. Ander voordeel vind ik zelf persoonlijk dat het gaat om een android besturingssysteem en het gaat om een 16gb geheugen.

Link naar reactie
  • 0

Toevallig ben ik ook aan het kijken voor een tablet.

 

Ik ben uitgesproken a-apple, vooral vanwege het gesloten systeem. Ik ga dus liever voor Android. Maandagmiddag ben ik even aan het shoppen geweest en heb tablets uitgeprobeerd maar ik wacht er nog even mee, alle android's inc. de Asus Transformer waren schokkerig en lang niet zo vloeiend als de iPad, terwijl er vaak betere hardware in zit. Ik wacht nog even met de aankoop van een tablet, misschien dat de Ice Cream Sandwich update verbeteringen brengt.

 

Mocht je perse budget willen, kijk dan eens naar de Archos G9 die kost iets van 250 euro en kan heel veel, alleen is het scherm wat minder (volgens mij wel acceptabel) en is de behuizing wat goedkoper, maar onder de motorkap ziet het er voor die prijs erg goed uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een Chinese knockoff, een ZTE met Android, ben ook anti-apple niet in de doelgroep van Apple.

 

Het voldoet uitstekend aan mijn eisen, maar de lat is niet hoog -- ik moet 1) social media onderhouden voor de Zomercarnaval op lokatie, 2) bepaalde mensen en teams coördineren op lokatie voor buitenlucht toneel, en 3) ook moet ik juridische documenten kunnen lezen en onderzoek doen soms op de gekste momenten omdat mijn contacten hiervoor uit Amerika komen en dan zit ik met de 6 tot 9 uur tijdsverschil.

 

De mobiel telefoon is dan niet voldoende, omdat G+. FB, LI, YouTube bij elkaar teveel ruimte opnemen, de laptop net te groot en de verbinding niet betrouwbaar. DE batterijtijd is ook dan beter met het tablet.

 

Ook moet ik erbij zeggen, ik ben oud geworden mijn ogen zijn niet meer zo goed als ze vroeger waren en het net grotere screen is dan een zaligheid als ik er lang naar moet kijken.

 

Maar mijn gebruik is vooral statisch; videos en wisselende media hoef ik dan niet mee te werken. Als ik met films en video moet werken dan zit ik liefst naast mijn tower.

 

Maar ik zit ook op ice cream te wachten.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0
Zalig zijn de onwetenden...

** Cydia en IExplorer prijzen doet**

Wat bedoel je nu met deze reactie?? ???

Het is een reactie op de quote die er boven staat:

Ik ben uitgesproken a-apple, vooral vanwege het gesloten systeem

Cydia en IExplorer zijn 2 tools die gebruikt worden door mensen die niet uitgesproken a-apple zijn, ook omdat het systeem met die tools helemaal niet meer gesloten is.

Link naar reactie
  • 0

Maar ik zit ook op ice cream te wachten.

 

Met slagroom?

 

ICS maakt je tablet niet heel anders hoor, ik merk op telefoons niet heel veel verschil.

 

 

ps ICS of "ice cream sandwich" is Android versie 4.0.x. Gewoon een nieuwe versie van Android.

 

Natuurlijk met slagroom, het is nog niet vastentijd, hoor. Sjeez. :-)

 

Ik had begrepen dat het switchen tussen Google gebaseerd apps verbeterd zou worden; ik gebruik huddle mobile, docs, en/of gmail chat op lokatie bijvoorbeeld en het switchen kan nogal verbeterd worden. Maar goed, de prijs/waarde verhouding blijft goed.

 

Maar inderdaad, voor mij is dat ding niet veel meer dan een grote telefoon.

 

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Maandagmiddag ben ik even aan het shoppen geweest en heb tablets uitgeprobeerd maar ik wacht er nog even mee, alle android's inc. de Asus Transformer waren schokkerig en lang niet zo vloeiend als de iPad, terwijl er vaak betere hardware in zit. Ik wacht nog even met de aankoop van een tablet, misschien dat de Ice Cream Sandwich update verbeteringen brengt.

 

Als de hardware in orde is hoef je in principe natuurlijk niet te wachten, die software updates komen er wel. Wel zou ik je dan aanraden een tamelijk gangbaar model te kopen gezien de ontwikkelingen daarvoor vaak sneller gaan... en er bovendien meer kans is op custom roms waarbij je wat meer te kiezen hebt dan wat de fabrikant gaat aanbieden.

 

Qua budget kun je je wellicht beter afvragen wat de beste tablet is die je voor een x bedrag kunt kopen. Zo'n ding van 100 euro kan de strijd echt niet aan met iets dat 4 a 5 keer zoveel kost, of dat nou van asus, samsung of apple is maakt een minder groot verschil.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik had begrepen dat het switchen tussen Google gebaseerd apps verbeterd zou worden; ik gebruik huddle mobile, docs, en/of gmail chat op lokatie bijvoorbeeld en het switchen kan nogal verbeterd worden. Maar goed, de prijs/waarde verhouding blijft goed.

 

Mijn Galaxy Nexus installeerde vanzelf alle apps die ik op een andere telefoon al had geinstalleerd. Of ik vanuit het oogpunt van privacy blij moet zijn dat Google alles maar met elkaar sychroniseert, dat weet ik niet.

 

Wat ik wel jammer vind van Android tablets is dat de meeste apps geen goed gebruik maken van de mogelijkheden van de tablet. De Appie app werkt wel op een tablet, maar is gewoon een opgeblazen telefoon-app die het zelfs niet doet in landscape mode, en tablets worden meestal in landscape gebruikt. Ook Tweakers, nu.nl en heel veel andere apps zijn gewoon opgeblazen telefoon apps die er raar uitzien op een groter scherm.

 

Maar ja, iphone apps doen het ook niet zomaar goed op een ipad.

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn Galaxy Nexus installeerde vanzelf alle apps die ik op een andere telefoon al had geinstalleerd. Of ik vanuit het oogpunt van privacy blij moet zijn dat Google alles maar met elkaar sychroniseert, dat weet ik niet.

 

Wat ik wel jammer vind van Android tablets is dat de meeste apps geen goed gebruik maken van de mogelijkheden van de tablet. De Appie app werkt wel op een tablet, maar is gewoon een opgeblazen telefoon-app die het zelfs niet doet in landscape mode, en tablets worden meestal in landscape gebruikt. Ook Tweakers, nu.nl en heel veel andere apps zijn gewoon opgeblazen telefoon apps die er raar uitzien op een groter scherm.

 

Maar ja, iphone apps doen het ook niet zomaar goed op een ipad.

 

Eens. Maar in de huidige bedrijfsklimaat heb ik het gevoel dat het om time to market gaat en niet om kwaliteit; ik denk dat het tijd nodig heeft voordat mensen echt door hebben hoe de mogelijkheden te benutten. De kennis is er maar de visie vaak niet. En mensen maken er ook gebruik van op manieren dat de producent helemaal niet verwacht.

 

Ken je die citaat van Henry Ford, "If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses"?

 

Ik weet het ook niet van privacy, maar ik denk dat het veel nuancerder is dan dat erover gesproken wordt. ik las laatste een artikel in Forbes over een winkel die voor reclame een formule bedacht hadden, om meer gericht te adverteren. Vrouwen met een klantpas die bepaalde artikelen kochten, kregen aanbiedingen van baby-artikelen ed, bijvoorbeeld. Nu een tienermeisje begint zulke reclame te krijgen; haar vader wordt boos. Hij belt de winkel te klagen, het is niet de bedoeling dat jullie ons spammen, slaat helemaal nergens op, een tienermeisje's kinderwens gaan stimuleren ofzo, bla bla.

 

Manager van de winkel belt terug om excuses aan te bieden; het schijnt dat (je ziet het al aankomen, toch?) meisje toch zwanger is. De Hema, bij wijze van spreken, wist het voordat haar vader (of de vader van de baby) het wist.

 

Efficiencie kan enigzins eng zijn. Maar is het privacygebrek? Meisje heeft een klantpas omdat ze juist aanbiedingen wil hebben.

 

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.