• 0

Uitbreiden naar België/Duitsland

Goedendag,

 

Op het moment heb ik een goed draaiende webshop in een leuke handel.

Echter krijg ik op het moment enkele orders vanuit België.

Dit wil ik graag uitbreiden maar heb geen idee hoe, maar daarom ben ik ook hier beland!

 

Heeft er iemand ervaring met het betreden van de Belgische markt met een webshop?

Hier meer bekendheid te vergaren en op welke manieren.

Het lijkt me namelijk een fantastische uitdaging om mijn markt hiernaartoe uit te breiden.

 

Daarnaast is Duitsland ook een mooie afzet markt voor mijn producten.

Dus als iemand een idee heeft hoe je ook deze markt moet betreden, sta ik hier ook zeker voor open!

 

groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Heeft er iemand ervaring met het betreden van de Belgische markt met een webshop?

Hier meer bekendheid te vergaren en op welke manieren.

Het lijkt me namelijk een fantastische uitdaging om mijn markt hiernaartoe uit te breiden.

 

Beste Boinater,

 

welkom op Higherlevel. Welke problemen en mogelijkheden zie je per markt? Misschien is het verstandig je gedachten te structureren in een exportplan? Wat is voor jou als webshophouder het verschil tussen particuliere en zakelijke klanten als je die beiden hebt? Wat moet je aanvullen aan verzendmethoden/kosten? Domeinnamen? Talen? Verschillen wettelijke eisen per land? Enz.

 

Als je zelf start (=onderneemt) en ons kunt laten zien waar je vastloopt, dan zijn hier vast mensen bereid je te ondersteunen. Nog een verwijzing: HL Partner AgentschapNL over België

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Ik weet waar de zoek functie zit bedankt ;)

Echter kan ik mijn directe vraag niet terug vinden in de eerste vier pagina's...

Dus bedankt voor het wijzen op de zoek knop, maar ik heb meer aan een antwoord op mijn vraag =)

 

Graag gedaan!

Het antwoord op je directe vraag of iemand ervaring heeft met het betreden van de Belgische markt; ja dat heb ik!

(en ook nog andere landen waar onder Duitsland)

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Binnen deze markten wordt er veel gezocht op deze producten, maar zijn er weinig webshops die het verkopen.

Daarnaast heb ik nu na 3 jaar een vaste klantenkring van 25 mensen in Duitsland en 40 in België, hiernaast heb ik nog een aantal passerende klanten uit deze landen.

 

Het eerste probleem punt:

Is het grootste probleem en dat is dat ik niet weet waar ik moet beginnen om meer bekendheid te vergaren. Dus hoe krijg ik dat voor elkaar en welk stappenplan moet ik hierbij volgen?

 

Het tweede probleem punt:

Daarnaast heb ik ook mijn site enkel in het Nederlands, daarbij is het voor mij ook een vraag hoe de mensen uit Duitsland de site begrijpen, ik vermoed met de google translate optie. Mijn Duits is daarbij niet echt goed om heel de site daarin te vertalen. Is daarbij een goede plug-in te installeren voor webshop?

 

De klanten die ik op het moment heb zijn enkel particulieren en met een uitzondering zakelijke klanten. Echter nemen deze zakelijke klanten eerst contact met mij op voordat deze een bestelling plaatsen. Op deze manier wordt er dan een prijs afgesproken voor deze klanten. Heb je hier misschien aanvullingen op of tips? Daarbij maakt het voor mij weinig uit welk type klant ik heb, zolang ik maar geen concurrentie in deze gebieden ga creëren hierdoor.

 

De verzendskosten zijn wel iets hoger dan die binnen Nederland, maar als de mensen boven 75 euro bestellen is het gratis verzending. De vaste klanten die ik nu heb die bestellen daar altijd ruim boven en hebben dus ook altijd een gratis verzending. Daarbij ben ik nog wel opzoek naar een partij die dit goedkoper aanbied dan PostNL, dus ook hier sta ik open voor tips and tricks.

 

Domeinnaam heb ik dezelfde namen geregistreerd als ik bij .NL heb.

De wetgeving is bij beide landen gelijk als in Nederland, dat heb ik al uitgezocht en dat is dus geen obstakel.

 

Het grootste probleem is dus vooral het vergaren van bekendheid in beide landen. Daarnaast sta ik echter open voor alle tips!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maak of laat een Belgische en Duitse nieuwsbrief maken en bied vaste klanten en aan wie ze het maar doorvertellen 10% korting op het assortiment. Ga eens naar een (vak)beurs of consumentenevenementen in de betreffende landen. Zoek wederverkopers.

 

De wetgeving is bij beide landen gelijk als in Nederland, dat heb ik al uitgezocht en dat is dus geen obstakel.

Ik zou me dan eens goed laten informeren over Duitsland en webshopverkoop.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb je aan je webshop ontwikkelaar gevraagd welke mogelijkheden er zijn.? Het beste zou zijn dat je webshop platform multistore ondersteunt, zet je een .be en een .de op. Mocht je budget hebben, een Duitse store op een Duitse server en hetzelfde voor Belgie met goede optimalisatie zorgt voor betere conversie op lokale markten en hogere Google posities.

 

Het vertalen zou je door een student kunnen laten doen die hier studeert, bespaar je veel en heb je goed voor elkaar.

 

Je vergroot je bereik/ afzet door o.a. Links, google AdWords & gericht adverteren. Bezoek anders eens in januari de webwinkel vakdagen in de jaarbeurs.

Link naar reactie
  • 0

Voor meer informatie over de Belgische markt kun je een bezoek brengen aan de Belgische tegenhanger van de Webwinkel Vakdagen, de E-shop Expo 2012: http://www.eshopexpo.eu/nl/home

 

Een Belgisch keurmerk wekt vertrouwen bij de consument. BeCommerce is daarbij een bekende: http://www.becommerce.be/

 

Verder zou je kunnen overwegen om Bancontact/Mistercash aan te bieden als betaalmethode. Dit is een bekende betaalmethode in België.

 

Om meer bekendheid te vergaren in België kun je je aanmelden bij een affiliate netwerk. De publishers vervolgens een mooie commissie aanbieden en zij zullen dan je online shop gaan promoten (hopelijk).

 

Verder nog een tip over wetgeving. Ik zou dit goed laten controleren door een Belgische/Duitse jurist. Er zijn wel degelijk verschillen in wetgeving. Daarnaast is er ook een verschil in taalgebruik tussen Nederland en België.

 

Mvg,

Sander

Link naar reactie
  • 0

Binnen deze markten wordt er veel gezocht op deze producten, maar zijn er weinig webshops die het verkopen.

Daarnaast heb ik nu na 3 jaar een vaste klantenkring van 25 mensen in Duitsland en 40 in België, hiernaast heb ik nog een aantal passerende klanten uit deze landen.

 

Het eerste probleem punt:

Is het grootste probleem en dat is dat ik niet weet waar ik moet beginnen om meer bekendheid te vergaren. Dus hoe krijg ik dat voor elkaar en welk stappenplan moet ik hierbij volgen?

 

Het tweede probleem punt:

Daarnaast heb ik ook mijn site enkel in het Nederlands, daarbij is het voor mij ook een vraag hoe de mensen uit Duitsland de site begrijpen, ik vermoed met de google translate optie. Mijn Duits is daarbij niet echt goed om heel de site daarin te vertalen. Is daarbij een goede plug-in te installeren voor webshop?

 

De klanten die ik op het moment heb zijn enkel particulieren en met een uitzondering zakelijke klanten. Echter nemen deze zakelijke klanten eerst contact met mij op voordat deze een bestelling plaatsen. Op deze manier wordt er dan een prijs afgesproken voor deze klanten. Heb je hier misschien aanvullingen op of tips? Daarbij maakt het voor mij weinig uit welk type klant ik heb, zolang ik maar geen concurrentie in deze gebieden ga creëren hierdoor.

 

De verzendskosten zijn wel iets hoger dan die binnen Nederland, maar als de mensen boven 75 euro bestellen is het gratis verzending. De vaste klanten die ik nu heb die bestellen daar altijd ruim boven en hebben dus ook altijd een gratis verzending. Daarbij ben ik nog wel opzoek naar een partij die dit goedkoper aanbied dan PostNL, dus ook hier sta ik open voor tips and tricks.

 

Domeinnaam heb ik dezelfde namen geregistreerd als ik bij .NL heb.

De wetgeving is bij beide landen gelijk als in Nederland, dat heb ik al uitgezocht en dat is dus geen obstakel.

 

Het grootste probleem is dus vooral het vergaren van bekendheid in beide landen. Daarnaast sta ik echter open voor alle tips!

 

 

 

Wetgeving qua garantie en klachtafhandeling is toch iets anders....

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.