• 0

Beslaglegging bankrekening + roerende zaken voor hetzelfde

Goedemiddag allemaal,

 

ik zit met een vraagstuk. Op 15 juli dit jaar legt een deurwaarder beslag op mijn bankrekening. De ING bank schrijft dit bedrag af naar een derdengeldrekening. Nu 5 maanden na dato komt hetzelfde deurwaarderskantoor beslag leggen op mijn roerende zaken, terwijl er al beslag ligt gezien de bankrekening, hoe dit aan te pakken? Er zijn natuurlijk weer extra kosten bijgekomen zijn die terecht? Is er bezwaar mogelijk? Hoe nu verder te handelen? Het bedrag is niet terug gestort door de bank dit ter info.

 

Graag jullie reactie?

 

Groet GJM

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er staan vier weken voor in de brief, die heb ik inderdaad gehad. Ik heb het een keer vaker meegemaakt en toen heeft de ING het wel overgemaakt aan de deurwaarder. Verder heb ik ook geen schrijven gehad dat de deurwaarder dit van plan zou zijn, is dat verplicht. Het geld staat nu nog op de derdenrekening van de ING. Het bedrag klopt heb ik gevraagd aan de deurwaarder.

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

het zit alsvolgt, Gelijk een vraag of dit juridisch juist is gegaan.

 

KVK bijdrage: € 46,68 herinnering ontvangen op 13 april 2011

 

Hierna is men gelijk naar de deurwaarder gegaan met een een invordering tot dwangbevel, kan dit zomaar, geen standaad incassoprocedure gevolgt of hoeft dat niet?

 

Op 21 juni is de deurwaarder aan de deur geweest voor dit bezoek is € 112,74 gerekent dus de vordering bedroeg op dat moment € 159,42

 

op 8 juli is er beslag aangevraagd bij de bank en de bankt heeft € 188,64 op een derdenrekening gezet.

voor dit bezoek heeft men € 193,94 gerekent.

 

De totale vordering is nu zonder aftrek van beslag € 354,00 kosten bezoek vandaag € 196,00 komen hier nog overheen.

 

is de juiste procedure gevolgt?

 

Graag jullie reactie.

 

Link naar reactie
  • 0

Of de juridische procedure nu juist is of niet, Die KvK van 46,68 betaling was juist of niet ? Indien deze vordering juist was, had je gewoon moeten betalen. Je probeert nu onder die kosten uit te komen door je af te vragen of men juist heeft gehandeld.

Je had al veel eerder die kosten kunnen voorkomen door veel eerder te betalen.

 

en voor dat bedrag heb je het zover laten komen, dat er ene beslag op je banksaldo is gelegd én op roerende zaken?

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat we elkaar ier zouden ondersteunen ook het meekijken of de procedures wel juist gevolgd zijn, en hoe bedrag terug te krijgen van de ING, daar heb ik nu dus nog geld van als hun het niet over hebben gemaakt. En waar kan ik de kosten zien die wettelijk in rekening gebracht mogen worden door een deurwaarderskantoor.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste gjm,

 

even een paar van jou vragen proberen te beantwoorden, zal deels een dubbeling zijn van al gegeven antwoorden.

 

1. De kvk heeft een bijzondere positie en mag zonder tussenkomst van de rechter invorderen op basis van de handelswet (staat ook in het draadje dat Rick hiervoor aanhaalde) dus dat deel van de procedure is goed gegaan.

 

2. Met gevolg heeft de deurwaarder dus beslag gelegd en heeft ING geld overgemaakt naar een derdenrekening. Er is geld van jou rekening afgegaan dus je mag er vanuit gaan dat ING zijn werk heeft gedaan en je daar niets te zoeken hebt nu, Het overmaken naar een derdenrekening is standaard bij een deurwaarder, het geld komt namelijk hem niet toe maar zijn cliënt, althans de hoofdsom.

 

3. Het nieuwe beslag lijkt zo van een afstand dubbel, als het bedrag niet toereikend was geweest dan was het beslag op de rekening gewoon wat langer gehandhaafd volgens mij, heb je al contact gehad met de deurwaarder? als jij gewoon kunt aantonen dat er al in juli een bedrag is overgemaakt in deze zaak dan zal dit beslag en kosten worden ingetrokken. De deurwaarder is de eerst aangewezene om contact mee te hebben.

 

Eigenlijk is je enige logische optie het dus met de deurwaarder regelen en aan hen de verklaring vragen waarom er opnieuw beslag is gelegd omdat je al betaald hebt.

Link naar reactie
  • 0

Roel bedankt, heb vanmiddag nog contact gehad en een print screen van het besalg van de ING meegestuurd, en dan is het nu afwachten denk ik.

 

Allemaal bedankt, blijft vreemd dat ze geen ene moer voor je doen de KVK en toch speciale invorderingsmaatregelen hebben.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Goedemiddag,

 

het zit alsvolgt, Gelijk een vraag of dit juridisch juist is gegaan.

 

KVK bijdrage: € 46,68 herinnering ontvangen op 13 april 2011

 

Hierna is men gelijk naar de deurwaarder gegaan met een een invordering tot dwangbevel, kan dit zomaar, geen standaad incassoprocedure gevolgt of hoeft dat niet?

 

Op 21 juni is de deurwaarder aan de deur geweest voor dit bezoek is € 112,74 gerekent dus de vordering bedroeg op dat moment € 159,42

 

op 8 juli is er beslag aangevraagd bij de bank en de bankt heeft € 188,64 op een derdenrekening gezet.

voor dit bezoek heeft men € 193,94 gerekent.

 

De totale vordering is nu zonder aftrek van beslag € 354,00 kosten bezoek vandaag € 196,00 komen hier nog overheen.

 

is de juiste procedure gevolgt?

Ik zie in dit overzicht niets dat niet juist is gegaan. Er is een dwangbevel (executoriale titel), er is beslag gelegd onder de bank, maar dat leverde niet genoeg op, dus wordt de executie voortgezet.

Link naar reactie
  • 0

Beste StevenK,

 

bedankt voor je reactie. Rest mij nog 1 vraag hoop dat je die kan en wil beantwoorden. Het bedrag waarover beslag is gelegd staat nog op een derdenrekening, ik kan er niet over beschikken moet ik dat terugvragen of moeten de ing dit aan de deurwaarder overmaken? En wordt de vordering dan geen ander verhaal, heb in de tussentijd van juli tot nu niets vernomen, ik met mijn boeren vertand zou zeggen het bedrag minus het beslag zou betaald moeten worden en daarvan zou ik dan denk ik op de hoogste gesteld moeten worden. Of zie ik dit verkeerd? Ik zie deze namelijk helemaal niet verrekend in het geheel.

 

Met vr. gr.

 

Gjm

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.