Wat wil men nu eigenlijk in Griekenland

Aanbevolen berichten

Niet echt een ondernemersvraag, maar er zitten hier een hoop economen die wellicht wel het antwoord weten. Wat wil men precies bereiken met de demonstraties tegen de bezuinigingen?

Is het gewoon dom gedrag of zit er een welbedacht plan achter?

 

Wat ik van het hele verhaal begrijp is in kindertaal, dat het geld op is en dat men minder moet gaan uitgeven dan men al doet en/of men er voor moet zorgen dat er meer gled binnenkomt.

 

Maar met het slopen van winkels en het staken werkt dit toch juist averechts?

Link naar reactie

mijn persoonlijke mening is dat de Grieken gewoon een bijzonder dom en lui en achterbaks volk zijn.

 

Werken vrij weinig, hebben erg lange pauzes, zijn niet bepaald productief, gaan vroeg met pensioen, onduiken massaal de belasting en zijn zo corrupt als het maar kan.

 

Wat ze willen is dat europa onbeperkt geld aan hun blijft geven en dat ze verder gewoon op dezelfde manier kunnen doorgaan. want volgens hun is het allemaal niet hun schuld maar de schuld van europa.

Die hebben hun immers veel te veel geld geleend waarvan al lang duidelijk was dat ze het niet konden terugbetalen.

 

Laatst een stuk gezien om waterleiding bedrijf ergens in Griekenland: daar hadden ze grote problemen omdat vrijwel niemand zijn waterrekening betaalde en dat dus al meer als 10 jaar lang zonder dat ze worden afgesloten. Ook de zeer grote hotels in toeristen gebieden niet. Reden daarvoor was dat water uit de lucht komt vallen en daarom dus gratis hoorde te zijn.

 

Nieuwe chef van waterleiding bedrijf probeerde dat te veranderen maar moest om te beginnen wel dagelijks steeds bij al zijn personeel op de verschillende plekken langs omdat ze anders gewoon naar huis gingen.

 

Naar mijn mening is Griekenland een bodemloze put aangezien de grieken helemaal niet van plan zijn om te gaan veranderen en het dus een hopeloze zaak is.

Veel loze beloftes worden daar gemaakt.

 

Enige goede plan wat ik gehoort heb tot op heden is de NL Belastingdienst daarheen sturen om belasting systeem op orde te brengen.

En dan dus ook met harde hand. Geen waterrekening betaald? afsluiten. nog niet betalen? beslag op huis/hotel.

Er moet daar echt heel erg hard ingegrepen worden maar dat zie ik niet gebeuren.

 

Ik vrees persoonlijk dat uiteindelijk de euro uit elkaar zal vallen.

 

Persoonlijk zou ik het verwelkomen om de Gulden terug te krijgen (hoewel ook dat aangegrepen zal worden om de prijzen stiekem te verhogen).

Zakelijk zou ik echter de euro graag behouden maar dan zonder landen als griekenland.

Beter nu een flink verlies nemen door faillissement van zo een land als nog jaren geld in bodemloze put storten

Link naar reactie

Is het gewoon dom gedrag of zit er een welbedacht plan achter?

Tja. Ik ben geen econoom, maar denk dat het niet zo zwart wit is allemaal. Hier was onlangs ook een betoging enerzijds (kan het manifest van de vakbonden even niet meer vinden) en een "wij staken niet" actie anderzijds. Dat het geld op is, is volgens de demonstranten waarschijnlijk de schuld van de overheid, de financiële instellingen, de "rijken", al degenen die er nu net niet voor zullen opdraaien. Of ze daar (helemaal) gelijk in hebben wil ik hier nog in het midden laten, ik ken de situatie in Griekenland niet goed genoeg. Maar het gevoel te moeten betalen voor de fouten van anderen brengt frustratie met zich mee. Werken om er als land doorheen te raken is constructiever dan de economie helemaal te verlammen (door winkels te slopen en te staken), maar je mag het emotionele aspect niet uit het oog verliezen. Ben je dom als je mee betoogt? Niet noodzakelijk. Welbedacht plan? Nauwelijks... Betogen is aangeven dat je de situatie anders wil zien. Imho niet de meest constructieve methode, besparen moet toch, of je nu op straat komt of niet. Maar het is ook geen geheel onbegrijpelijke reactie.

Link naar reactie

Is het gewoon dom gedrag of zit er een welbedacht plan achter?

 

Ja, het is gewoon dom gedrag. Maar dom gedrag is helaas menselijk. Ontevredenheid leidt hiertoe...

 

mijn persoonlijke mening is dat de Grieken gewoon een bijzonder dom en lui en achterbaks volk zijn.

 

Mijn persoonlijke mening is, dat jouw persoonlijke mening gebaseerd is op een generalisatie, en dat deze wel een beetje ver gaat.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.