• 0

Horeca en detailhandel in vof

Een man/vrouw vof heeft mij gevraagd of ik hun administratie (excl. IB aangiften) kan overnemen. Nu heb ik geen ervaring met horeca, en geen ervaring met VOF- administraties

 

1. Heeft iemand een voorbeeld rekeningschema van een restaurant annex bar? Waar moet ik specifiek opletten mbt BTW?

2. De ene partner in de vof heeft een winkel annex webshop, en samen werken ze ook in het restaurant. Ik ga ervanuit dat ik hier gewoon 1 boekhouding voor aanmaak. Of moet ik een aparte boekhouding openen voor de ene vennoot, en 1 boekhouding voor de andere vennoot?? Dat is me niet helemaal duidelijk.

 

Alvast bedankt voor jullie reakties,

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34579-horeca-en-detailhandel-in-vof/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, iedereen kan een administratiekantoor beginnen.

Ik werk met een uitgebreid schema, maar er is verschil in de btw tarieven dat lijkt me het belangrijkste.

 

Verder vind ik je vragen wel erg simpel overkomen.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.