Ik ben voor mijn werkgever en afstudeeropdracht begonnen met het opzetten van een sociale media strategie in de vorm van een (digitaal) marketingplan.
Heeft een van jullie wellicht suggesties of voorbeelden die hier over gaan en mij kunnen helpen?
Voor de goede orde; het betreft een middelgrote onderneming (plm 800 medewerkers) actief in de IT sector (in de B2B markt).
Ik heb al een voorlopige indeling van het plan welke ik hieronder met jullie zal delen.
Aanvullingen en/of suggesties hierop zijn van harte welkom :-)
Het zal een mix zijn van een traditioneel marketingplan aangevuld met een aantal specifieke elementen rondom sociale media en digitale marketing. Met name bij onderdelen Content en engagement strategie, Multi channel integratie, en het Governance model kan ik nog wel wat ideeën/hulp gebruiken.
Inhoudsopgave:
Management samenvatting
Introductie
Aanleiding
Probleem en doelstelling (inc. KPI's)
Situatie
Externe analyse:
Klanten, markt, concurrenten, partners en de macro omgeving, trends/ontwikkelingen en een concurrentie onderzoek.
Interne analyse:
SWOT/Confrontatie matrix en Paid Owned Earned analyse.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nielsaarts
nielsaarts
Hallo mede forum leden!
Ik ben voor mijn werkgever en afstudeeropdracht begonnen met het opzetten van een sociale media strategie in de vorm van een (digitaal) marketingplan.
Heeft een van jullie wellicht suggesties of voorbeelden die hier over gaan en mij kunnen helpen?
Voor de goede orde; het betreft een middelgrote onderneming (plm 800 medewerkers) actief in de IT sector (in de B2B markt).
Ik heb al een voorlopige indeling van het plan welke ik hieronder met jullie zal delen.
Aanvullingen en/of suggesties hierop zijn van harte welkom :-)
Het zal een mix zijn van een traditioneel marketingplan aangevuld met een aantal specifieke elementen rondom sociale media en digitale marketing. Met name bij onderdelen Content en engagement strategie, Multi channel integratie, en het Governance model kan ik nog wel wat ideeën/hulp gebruiken.
Inhoudsopgave:
Management samenvatting
Introductie
Aanleiding
Probleem en doelstelling (inc. KPI's)
Situatie
Externe analyse:
Klanten, markt, concurrenten, partners en de macro omgeving, trends/ontwikkelingen en een concurrentie onderzoek.
Interne analyse:
SWOT/Confrontatie matrix en Paid Owned Earned analyse.
Strategie (keuze)
Doelgroep en segmentatie
Positionering
Propositie en marketingmix
Merk strategie
Online aanwezigheid
Content en engagement strategie
Multi channel integratie
Governance model
Tactiek, acties en controles
Propositie en businessmodel
Acties en planning
Meting en monitoring
Impact analyses
Organisatorische impact
Financiële impact
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34584-social-media-strategie-digitaal-marketing-plan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag