• 0

compagnon wil door met andere partij

Hallo, mijn compagnon wil de samenwerking met mij stoppen en met een ander doorgaan met dezelfde naam van het product.

Hij wil mij uitkopen voor een laag bedrag zodat ik afstand doe van de merknaam. Er is niets op papier gezet en alles liep via mijn BV waarvan hij geen onderdeel is. Heeft iemand adviezen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

De BV staat op jouw naam? De activiteit is een activiteit van de BV? De omzet verloopt via die BV? Waaruit krijgt jouw partner een inkomen? Is de naam op een of andere manier geregistreerd of geactiveerd (actief gebruik in de markt) en is dat aan die BV te koppelen?

 

Op grond waarvan heeft jouw partner enige aanspraak?

 

Wat wil je zelf eigenlijk?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als alles via jouw bv liep en je partner had daar geen aandeel in, dan heeft hij niks te willen. Van uitkopen is dus mijn inziens geen sprake. Hij zal jouw product moeten overnemen voor een door jou te bepalen bedrag. Als jij zelf ook gewoon verder wilt, dan doe je dat toch en heeft je partner het nakijken.

 

Jij was geen onderdeel van zijn vof, toch?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Beste Frank,

 

Los van wat juridisch de situatie nou exact is zou ik inderdaad kijken wat fair is in deze situatie.

 

Misschien dat er in de toekomst met deze compagnon die nu vertrekt ook wel weer een samenwerking mogelijk is (er is kennelijk eerder een goede match geweest om samen te gaan werken), dus zou niet alleen naar het verleden kijken maar ook richting toekomstige samenwerking.

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn compagnon deed de verkoop en ik de inkoop. Nu wil hij voor minder dan de helft van de winst de naam overnemen. Ik vind dat niet fair, volgens mij is daar een andere berekening voor.

 

Zoals de poster hierboven is het verstandig om natuurlijk richting de toekomst te kijken, maar dat mes snijdt wel aan twee kanten. Bij de onderhandeling zou ik ook rekening houden met het groeipotentieel van de organisatie!

Preventief Medisch Onderzoek op locatie van de klant - CheckHealth.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn compagnon deed de verkoop en ik de inkoop. Nu wil hij voor minder dan de helft van de winst de naam overnemen. Ik vind dat niet fair, volgens mij is daar een andere berekening voor.

 

Daar is inderdaad een andere berekening voor en die zegt nul komma nul euro.

 

Het is jouw BV. Jouw 'compagnon' verkeert in geen enkele positie om ook maar iets te willen van jou.

Waaruit blijkt dat hij überhaupt iets van doen heeft met de onderneming?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.