• 0

Britse bankrekening met Nederlands bedrijfje?

Beste,

 

misschien kunnen jullie mij met het volgende helpen. Een Amerikaans bedrijf waar ik enkele mensen ken wil producten gaan verkopen op de Europese websites van Amazon (.co.uk, .de, .fr). Nu zou dat geen probleem hoeven zijn, ware het niet dat Amazon Europa alleen wil uitbetalen aan bankrekeningen in de UK, Duitsland, Frankrijk of Oostenrijk. Het bedrijf heeft mij daarom gevraagd om als tussenpersoon (tussenbedrijf?) op te gaan treden. Ik zou ergens in een van de genoemde landen voor de noodzakelijke bankrekening moeten zorgen, en zij zouden alle producten verzenden, de klantenservice beheren, etc.

 

Ik zou denk ik zelf het liefst een Nederlands bedrijf oprichten, om vervolgens met dat bedrijf een Britse bankrekening te openen (lijkt mij het beste gezien de overeenkomende Engelse taal). Kan zoiets? En hoe zou dat zitten met belastingen? Als ik het goed begrijp doet Amazon ongeveer eens per 2 weken een overboeking, geldt daar dan Nederlands belastingrecht voor? En kan het overgebleven geld dan zonder problemen naar de VS gestuurd worden?

 

Dit is waarschijnlijk niet het definitieve verhaal, maar ik probeer maar gewoon te beginnen met informatie inwinnen (ik ben een beginneling wat dit betreft).

 

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

 

Martijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer je in nederland woont als prive persoon, dan krijg je in Engeland geen rekening. Zelfs als je naar Engeland gaat om te wonen willen ze een Engels adres hebben. Het mooie is, wanneer je een huis wilt hebben, willen ze een Engelse rekening zien. Zoals iemand eerder in dit topic; ze zijn in Engeland moeilijker met dit soort dingen!

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Voor de VS bedrijf zelf is de makkelijkste optie een brokerage account met aangesloten bankrekening te openen met Charles Schwab of met ETrade. Ze kunnen ook vanuit de VS eerst bij HSBC of Citibank vragen om hun premium/Internationaal diensten, deze heten HSBC Premier en Citigold.

 

Maar als je naar de UK wilt kijken en het gaat om een langere termijn oplossing dan zou ik een rechtspersoon als onderdeel van de US bedrijf in de UK opzetten, zo moeilijk is dat niet.

 

Gaat het om kleinere bedragen, dan zou ik naar de offshore islands (Jersey, Isle of Mann, Guernsey) en/of bij HSBC Expat banking of Santander kijken. Ook heb je Investec, maar die hebben wat hogere minimums.

 

In Frankrijk is er Britline, een engelstalig dienst van Credit Agricole. Maar het is veel makkelijker om als inwoner van Europa een rekening in Frankrijk of Duitsland te openen dan in de UK.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.