Na maanden van uitdenken en dromen ben ik op dit moment redelijk ver in het schrijven van een ondernemingsplan. Ik wil samen met een familielid een woonaccessoire winkel opzetten waar naast de verkoop van accessoires ook styling/lichtplan/kleur advies kan worden verkregen. Ik ben afgestudeerd van een creatieve opleiding wat is gericht op het bedenken en doorvertalen van unieke retail concepten, dus ik maak me niet druk over de likability van de winkel. Het gaat een unieke frisse/moderne winkel worden met mooie/betaalbare design merken wat non-stop inspeelt op de trends in woon(accessoire)land.
Nu is het echter bekend dat de woonaccessoiremarkt op zijn gat ligt. Ik vind het alleen erg lastig om voor mezelf te bepalen of ik dat als een uitdaging zie of als een grote waarschuwing.
Als we nu met de winkel beginnen zou je kunnen zeggen dat het nooit slechter zou kunnen gaan als het jaar waarin je bent gestart. Maar wat als Europa zich niet hersteld? Wat als Nederland nog meer geraakt gaat worden in zijn koopkracht (van de consument)
Wat als wat als wat als.....
Hoe weeg je dit soort invloeden af,...?
Ik vind het een onmogelijke keuze om nu te zeggen, we gaan ervoor, of we doen het niet, want een gewaarschuwd mens telt voor twee.
En gewaarschuwd zijn we zeker.
Iemand die zijn inzicht of visie hierop wil delen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jelle2012
Jelle2012
Hallo Hallo!,
Na maanden van uitdenken en dromen ben ik op dit moment redelijk ver in het schrijven van een ondernemingsplan. Ik wil samen met een familielid een woonaccessoire winkel opzetten waar naast de verkoop van accessoires ook styling/lichtplan/kleur advies kan worden verkregen. Ik ben afgestudeerd van een creatieve opleiding wat is gericht op het bedenken en doorvertalen van unieke retail concepten, dus ik maak me niet druk over de likability van de winkel. Het gaat een unieke frisse/moderne winkel worden met mooie/betaalbare design merken wat non-stop inspeelt op de trends in woon(accessoire)land.
Nu is het echter bekend dat de woonaccessoiremarkt op zijn gat ligt. Ik vind het alleen erg lastig om voor mezelf te bepalen of ik dat als een uitdaging zie of als een grote waarschuwing.
Als we nu met de winkel beginnen zou je kunnen zeggen dat het nooit slechter zou kunnen gaan als het jaar waarin je bent gestart. Maar wat als Europa zich niet hersteld? Wat als Nederland nog meer geraakt gaat worden in zijn koopkracht (van de consument)
Wat als wat als wat als.....
Hoe weeg je dit soort invloeden af,...?
Ik vind het een onmogelijke keuze om nu te zeggen, we gaan ervoor, of we doen het niet, want een gewaarschuwd mens telt voor twee.
En gewaarschuwd zijn we zeker.
Iemand die zijn inzicht of visie hierop wil delen?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34632-crisis-en-winkel-starten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag