• 0

Ondernemingsplan... 't is wat of niet?

Beste Higherleveler's,

 

Ik ben samen met een vriend bezig met het schrijven van een ondernemingsplan en wij zouden graag vertrouwelijk met een ervaren deskundige (lees: investeerder) willen kijken naar de opbouw en onderbouwing van het geheel. Maar het advies van jullie, als HL, wordt natuurlijk ook erg gewaardeerd. We zoeken namelijk een investeerder die bereid is om (maximaal) 6,000 euro te investeren in ons idee.

 

Wij vragen ons af, naast alle aanwijzingen die wij kunnen vinden, wat nou echt belangrijk is. We hebben het idee al met meerdere ondernemers in onze kennissen kring besproken en een enkeling heeft zelfs aangeboden wel te willen investeren. Echter hebben we dit toen afgeslagen omdat wij toen nog dachten het zonder startkapitaal te kunnen en omdat zij vriend of familie waren. Wij hebben liever niet dat familie/vrienden investeren omdat de onderneming hier wellicht onder zou kunnen lijden.

 

Onze vraag, is wat vinden jullie nou écht belangrijk om te weten. Dus stel dat het maar één a4-tje mag zijn, wat zou je daar dan op willen zien?

 

Een andere vraag, voor de ervaren ondernemers. Wat stond er in jullie ondernemingsplan alvorens jullie begonnen?

En als je het plan pas schreef toen je kapitaal nodig had, met wie z'n hulp kwam er uiteindelijk een goed plan uit of is er voor sommigen van jullie nooit een plan geweest?

 

Alvast bedankt voor de reacties,

Niels

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Niels,

 

De belangrijkheid wat er in een ondernemingsplan moet komen is denk ik niet in 1 A4 te gieten. Daarnaast denk ik ook niet dat ondernemers hier zomaar hun ondernemingsplan gaan "uitlenen", vanwege privacy, maar ook de tijd die is geïnvesteerd in het schrijven ervan. Ondanks dit gegeven zijn er nog tal van andere oplossingen.

 

Je zou diverse sites kunnen bezoeken om andere plannen te lezen en hieruit je conclusies te trekken. Tevens zou een bezoek aan je regionale Kamer van Koophandel ook wonderen kunnen doen. Zij kunnen je positieve kritiek geven op hetgeen wat je hebt geschreven, zodat je stof tot nadenken hebt om het te kunnen verbeteren.

 

Klik hier voor meer onderdelen en voorbeelden van ondernemingsplannen

 

Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Tjeng,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik begrijp hieruit dat er geen goed ondernemingsplan is zonder dat het allesomvattend is. Niet echt een gewenst antwoord op mijn vraag, maar misschien wel het juiste. Ik zal het ondernemingsplan in ieder geval volledig uitwerken en een korte samenvatting maken als elevator-pitch.

 

Groeten,

Niels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.