Mijn buurman / collega ondernemer heeft een betalingsregeling lopen met de belastingdienst. Hij zou netjes een x-bedrag per maand afgesproken hebben om dit per ontvangen acceptgiro te voldoen. Nu heeft hij niet 1, maar 5 betalingsregelingen lopen. Van 1 daarvan heeft hij sinds afgelopen september geen acceptgiro meer ontvangen. De overige 4 lopen allemaal op schema, synchroon. Afgelopen weekend heeft hij een brief van de belastingdienst ontvangen dat voor die ene betalingsregeling het totaalbedrag nu direct betaald moet worden, door het uitblijven van een maandelijkse betaling.
Sprak hem vanochtend aan de koffietafel en hij zit een beetje in de rats. Als medeondernemer wil ik hem helpen omdat ik weet (uit ervaring) dat de belastingdienst heel zwart/wit kan kijken en het een positieve/goede vent is als collega.
Zijn feiten op een rij:
- Hij betaald de overige 4 netjes volgens acceptgiro en op tijd.
- De bedragen (maandelijkse termijnen) van de overige 4 hoger zijn als maandbedrag van openstaande regeling.
- De betreffende acceptgiro niet per post zijn aangekomen en de overige wel.
- Hij het gewoon kan betalen, maar door drukte geen notie heeft gehad van het niet ontvangen van de acceptgiro.
- Het openstaande bedrag nu ineens betalen is lastig/niet mogelijk.
Wat kan hij nu doen?
Zelf dacht ik aan opbellen en aangeven van de situatie. De belastingdienst heeft een termijn van 7 dagen gegeven
om het volledige bedrag te betalen. Maar kan de belastingdienst zomaar een betalingsregeling omzetten naar direct
betalen als er geen acceptigro is ontvangen, maar er wel betaald wordt naar ontvangst acceptgiro?
Graag hoor ik van experts of ervaringsdeskundigen wat wijsheid is. Alvast bedankt.
JoeriT
JoeriT
Mijn buurman / collega ondernemer heeft een betalingsregeling lopen met de belastingdienst. Hij zou netjes een x-bedrag per maand afgesproken hebben om dit per ontvangen acceptgiro te voldoen. Nu heeft hij niet 1, maar 5 betalingsregelingen lopen. Van 1 daarvan heeft hij sinds afgelopen september geen acceptgiro meer ontvangen. De overige 4 lopen allemaal op schema, synchroon. Afgelopen weekend heeft hij een brief van de belastingdienst ontvangen dat voor die ene betalingsregeling het totaalbedrag nu direct betaald moet worden, door het uitblijven van een maandelijkse betaling.
Sprak hem vanochtend aan de koffietafel en hij zit een beetje in de rats. Als medeondernemer wil ik hem helpen omdat ik weet (uit ervaring) dat de belastingdienst heel zwart/wit kan kijken en het een positieve/goede vent is als collega.
Zijn feiten op een rij:
- Hij betaald de overige 4 netjes volgens acceptgiro en op tijd.
- De bedragen (maandelijkse termijnen) van de overige 4 hoger zijn als maandbedrag van openstaande regeling.
- De betreffende acceptgiro niet per post zijn aangekomen en de overige wel.
- Hij het gewoon kan betalen, maar door drukte geen notie heeft gehad van het niet ontvangen van de acceptgiro.
- Het openstaande bedrag nu ineens betalen is lastig/niet mogelijk.
Wat kan hij nu doen?
Zelf dacht ik aan opbellen en aangeven van de situatie. De belastingdienst heeft een termijn van 7 dagen gegeven
om het volledige bedrag te betalen. Maar kan de belastingdienst zomaar een betalingsregeling omzetten naar direct
betalen als er geen acceptigro is ontvangen, maar er wel betaald wordt naar ontvangst acceptgiro?
Graag hoor ik van experts of ervaringsdeskundigen wat wijsheid is. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag