• 0

Management Fee

Beste leden,

 

Wat kan je beste doen in de volgende situatie.

 

1. Heb een winstgevende eenmanszaak waarin ik maximaal 2 dagen per week actief ben.

 

2. Heb daarnaast een holding waarin ik een management fee krijg van een activiteit waarin ik de overige 3 dagen werkzaam ben.

 

Hoe kan ik mijn winst van activiteit 1 in mijn holding krijgen? Kan dit ook door middel van een management fee?.

 

Grtz,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi John,

 

Dank voor je bericht, ja dat zou zeker kunnen. Kan je ook een management fee sturen naar je eenmanszaak? of is dat alleen mogelijk naar een werkmaatschappij.

 

De werkzaamheden liggen op het vlak van intermediairschap.

 

Welk stappenplan zou ik dan moeten volgen om dat te doen?

 

Groet!

Link naar reactie
  • 0

maar hoe denk je uit te kunnen leggen aan de fiscus dat aan die eenmanszaak ook werkelijk een dienst is geleverd door de BV? Welke omzet heeft de eenmanszaak daar vervolgens mee gehaald? Waarom nam die eenmanszaak diensten af van de BV waarin de eigenaar dezelfde is als die van de eenmanszaak?

 

Dit soort vragen over EMZ en BV van dezelfde eigenaar die aan elkaar factureren, komen we vaker tegen en bijna altijd is het antwoord niet doen. Als de constructie enkel ziet op belastingdruk verlagen dan faalt het toch wel.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Helder, dank voor het bericht. Tja dat is misschien lastig ja.

 

Het beste zou dan dus zijn om de activiteiten van de eenmanszaak over te zetten naar een nieuwe werkmaatschappij en die dan ook onder de holding te laten hangen, en dan zou je wel een management fee kunnen rekenen toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.