• 0

Nieuwe site lanceren. Gaat het me lukken ?

Beste Higherlevel forummers,

 

Lees al een geruime tijd mee, maar de tijd om aan te melden is nu wel gekomen. :) Als 21 jarige ondernemer, nu al 2 jaar actief in de handel mag ik persoonlijk niet klagen, mijn bedrijf groeit met de dag. Toch wil ik naast mijn huidige onderneming iets anders proberen. Het idee is er al, het geld ook, alleen twijfel ik of het me zal lukken ivm concurrenten. Wil niet al te veel vertellen over mijn idee.

 

Een site dat sinds 2007 producten verkoopt , met een gemiddeld aantal bezoeker van 750 tot 1250 per dag. Alleen het site is zo bagger en amateuristisch dat ik er gat in zie. Er zijn genoeg site's waar de producten worden verkocht alleen allemaal te simpel en met veel spelfouten en simpele foto's. Alhoewel ik 1 site heb gezien, dat zich aardig professioneel gedraag, heeft deze helemaal geen bezoekers. ( Via google bijna niet te vinden)

 

Het reclame maken via google is het grootste inkomsten bron en bezoekers bron daarom is de site die ik 'bagger' vindt helemaal bovenaan bij de google advertentie's.

 

Een investering van rond de 7500Euro heb ik, kan ook iets meer. ( Dit is alleen voor het maken van een site en reclame maken) Is dit genoeg ? Wil vooral reclame maken via google, alleen heb ik geen flauw idee wat dat nou kost. ( Is het mogelijk om bij google advertentie's helemaal bovenaan te komen, en zo ja wat kost dat per dag of per klik. )

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom Exlevel :)

 

Over de haalbaarheid en kosten valt weinig te zeggen als we je idee niet weten. Waarom vraag je niet wat offertes aan bij webdesigners, marketeers? Je zal in je netwerk vast ook wel mensen kennen die in die business actief zijn. Laat ze eventueel een geheimhoudingsovereenkomst ondertekenen.

 

Wil je in de organische zoekresultaten (dat zijn de zoekresultaten waarbij je niet per klik betaalt) concurreren met een worstenverkoper in Eibergen dan gaat het je niet zoveel kosten. Wil je echter concurreren met de HEMA - en dus landelijk adverteren - dan zullen de kosten veel hoger liggen. Ditzelfde principe geldt uiteraard ook voor de website zelf.

 

Als alternatief kun je ook een website laten ontwerpen en zelf aan de slag met zoekmachine optimalisatie.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je bericht.

 

Ben een beetje bang met het vertellen van mijn eigen idee. Maar ik heb met een webdesigner erover gesproken. Volgens hem is hij voor 750/1000 euro klaar. Echter wist hij niet hoeveel het via google zou kosten. Maar daarnaast wil ik ook graag adverteren via face,twitter google+ etc. Al mijn inkomsten via de site wil ik terug stoppen in het maken van reclame.

 

Het adverteren is wel landelijk, merk dat mijn concurrent het toch niet goed aanpakt met reclame. ( niet via face twitter en noem maar op. Enkel via google(staat telkens bovenaan bij google advertentie's ). Daarom heb ik 7500 euro vrij om te investeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik goed. En voor 750-1000 euro heb je een prima deal voor een gemiddelde website. Vooral omdat je aangeeft al je inkomsten direct te investeren in je bedrijf, zou het leuk zijn om de kosten dan zo laag mogelijk te houden.

 

Er zijn marketingbedrijven die op nu cure no pay basis werken ( ;) te makkelijk) maar wat ik me toch afvraag, heeft je webdesigner geen contacten met een goede marketeer? Dan hou je het team klein, kosten vaak lager en maak je de onderlinge communicatie ook eenvoudiger (kan ook weer in uurloon schelen).

 

Begrijp ik trouwens goed dat je doelgroep particulier is?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Wil vooral reclame maken via google, alleen heb ik geen flauw idee wat dat nou kost. ( Is het mogelijk om bij google advertentie's helemaal bovenaan te komen, en zo ja wat kost dat per dag of per klik. )

 

Dat is zo niet te zeggen, want dat hangt heel erg af van de zoekwoorden, van Google's idee van de kwaliteit van je site, de reclame-activiteit van je concurrentie en allerlei andere factoren. Maar met een budget van een paar tientjes kun je het al proberen. Maak gewoon een dummy-site, of investeer de eerste € 1.000 om de site te maken en neem de gok. Besteed dan je reclamebudget stukje bij beetje en meet het resultaat.

 

Heb je een businessmodel waarbij je op elke reclame-euro winst maakt, of wil je investeren in reclame om naamsbekendheid op te bouwen en komt de winst later?

Link naar reactie
  • 0

Beste ExLevel,

 

Als je actief bezig gaat met adverteren via Google Adwords, dan moet je hier eerst flink wat tijd in steken. Het is niet zomaar koek en ei. Om de juiste conversie %'s te halen moet je goed weten hoe je advertenties structureert en plaats bij de juiste zoekwoorden. Ditzelfde geld voor adverteren via Facebook.

 

Voor Twitter zou ik een goede strategie uitstippelen. Dit betekent allereerst een juiste perspectief en een goede benaderingsmethode naar de juiste doelgroep. Dit alles om te voorkomen dat je merk als 'spam' wordt gezien door het publiek en zodat je juist een aantrekkelijk merk bent.

 

Ik zou, met zo'n budget, in ieder geval het advies vragen van een reclame- cq. marketing-bureau. Wellicht in combinatie met iemand die je Adwords portfolio beheert.

 

Groeten,

Niels

 

PS: Je kunt zelf via Google Keyword Tool zien hoeveel er wordt uitgegeven aan CPC bij jouw gewenste sleutelwoorden.

P.P.S.: Als je vindt dat de spelling van je concurrenten beneden peil is, is het misschien een goed idee om je eigen bericht nog eens goed te lezen ;- ).

Link naar reactie
  • 0

Wil vooral reclame maken via google, alleen heb ik geen flauw idee wat dat nou kost. ( Is het mogelijk om bij google advertentie's helemaal bovenaan te komen, en zo ja wat kost dat per dag of per klik. )

 

Dat is zo niet te zeggen, want dat hangt heel erg af van de zoekwoorden, van Google's idee van de kwaliteit van je site, de reclame-activiteit van je concurrentie en allerlei andere factoren. Maar met een budget van een paar tientjes kun je het al proberen. Maak gewoon een dummy-site, of investeer de eerste € 1.000 om de site te maken en neem de gok. Besteed dan je reclamebudget stukje bij beetje en meet het resultaat.

 

Heb je een businessmodel waarbij je op elke reclame-euro winst maakt, of wil je investeren in reclame om naamsbekendheid op te bouwen en komt de winst later?

 

Wat me opvalt is dat de ''bagger site'' alleen maar opvalt door de reclame die zij maken. Een perfect '' site'' die ik via mijndomeinen.nl toevallig heb gevonden omdat ik een paar site's namen intypte, bestaat al sinds 2009 maar doet er verder niks mee. ( niet eens 5 bezoekers per dag :S )

 

Hoe meer mensen, hoe meer winst.... Maar met 1000 bezoekers per dag kan ik dit in mijn 1tje niet aan :) dus zoveel hoeft het voor mij ook niet.

Link naar reactie
  • 0

Wat weet je websitebouwer van SEO? Als je de site toch opnieuw laat bouwen, dan zou het wel handig zijn als je het zoekmachine optimalisatie stuk gelijk meeneemt. Scheelt je op de lange duur wellicht nogal wat Adwords investeringen.

 

Eerlijk gezegd heb ik hem dat allemaal niet gevraagd. Een ''voorbeeld site'' laten zien. En dat kon hij maken voor 750-1000 euro !

 

Ben nog in het begin fase, dus weet niet of ik het wel aan kan naast mijn huidige onderneming.

Link naar reactie
  • 0

Beste ExLevel,

 

Als je actief bezig gaat met adverteren via Google Adwords, dan moet je hier eerst flink wat tijd in steken. Het is niet zomaar koek en ei. Om de juiste conversie %'s te halen moet je goed weten hoe je advertenties structureert en plaats bij de juiste zoekwoorden. Ditzelfde geld voor adverteren via Facebook.

 

Voor Twitter zou ik een goede strategie uitstippelen. Dit betekent allereerst een juiste perspectief en een goede benaderingsmethode naar de juiste doelgroep. Dit alles om te voorkomen dat je merk als 'spam' wordt gezien door het publiek en zodat je juist een aantrekkelijk merk bent.

 

Ik zou, met zo'n budget, in ieder geval het advies vragen van een reclame- cq. marketing-bureau. Wellicht in combinatie met iemand die je Adwords portfolio beheert.

 

Groeten,

Niels

 

PS: Je kunt zelf via Google Keyword Tool zien hoeveel er wordt uitgegeven aan CPC bij jouw gewenste sleutelwoorden.

P.P.S.: Als je vindt dat de spelling van je concurrenten beneden peil is, is het misschien een goed idee om je eigen bericht nog eens goed te lezen ;- ).

 

Bedankt Niels voor je bericht.

 

Dit is ook waarom ik hier informatie wil halen, omdat ik weet dat het via face google twitter enz niet makkelijk adverteren is en misschien ( heel ) erg duur.

 

Ben niet zo technisch ( ict ) dus daarom heb ik veel vraagtekens en of mijn budget van 7500 euro wel voldoende is. Bekendheid wil ik niet gelijk hebben, want dat kan ik immers niet aan. Wel moet het niet zo zijn dat ik helemaal geen bezoekers krijg, en dat krijg je blijkbaar niet zonder adverteren via google.

 

Wat betreft concurrent, heb je misschien wel gelijk, maar een site met meer dan 15 personeel met een bagger site vindt ik niet kunnen.

 

Maar misschien zijn ze wel zo succesvol omdat het zo simpel is. :)

 

Link naar reactie
  • 0

 

Een site dat sinds 2007 producten verkoopt , met een gemiddeld aantal bezoeker van 750 tot 1250 per dag. Alleen het site is zo bagger en amateuristisch dat ik er gat in zie. Er zijn genoeg site's waar de producten worden verkocht alleen allemaal te simpel en met veel spelfouten en simpele foto's. Alhoewel ik 1 site heb gezien, dat zich aardig professioneel gedraag, heeft deze helemaal geen bezoekers. ( Via google bijna niet te vinden)

 

Hoe kom je aan deze info? Dat het een 'bagger' site is dat kun je blijkbaar zien maar hoeveel bezoekers en wat er verdient word dat is toch niet zomaar zichtbaar ?

 

Ik zou me niet druk maken over de concurrent die boven aan staat bij de betaalde zoekresultaten, ik zou me veel drukker maken over de concurrent die er net onder staat (n1 van de organische results dus) want dat is de plaats waar je voor moet gaan. En een site om hoog mee te scoren hoeft helemaal niet duur en ingewikkeld te zijn. Soms is eenvoud veel beter.

Link naar reactie
  • 0

Beste ExLevel,

 

Als je actief bezig gaat met adverteren via Google Adwords, dan moet je hier eerst flink wat tijd in steken. Het is niet zomaar koek en ei. Om de juiste conversie %'s te halen moet je goed weten hoe je advertenties structureert en plaats bij de juiste zoekwoorden. Ditzelfde geld voor adverteren via Facebook.

 

Voor Twitter zou ik een goede strategie uitstippelen. Dit betekent allereerst een juiste perspectief en een goede benaderingsmethode naar de juiste doelgroep. Dit alles om te voorkomen dat je merk als 'spam' wordt gezien door het publiek en zodat je juist een aantrekkelijk merk bent.

 

Ik zou, met zo'n budget, in ieder geval het advies vragen van een reclame- cq. marketing-bureau. Wellicht in combinatie met iemand die je Adwords portfolio beheert.

 

Groeten,

Niels

 

PS: Je kunt zelf via Google Keyword Tool zien hoeveel er wordt uitgegeven aan CPC bij jouw gewenste sleutelwoorden.

P.P.S.: Als je vindt dat de spelling van je concurrenten beneden peil is, is het misschien een goed idee om je eigen bericht nog eens goed te lezen ;- ).

 

Bedankt Niels voor je bericht.

 

Dit is ook waarom ik hier informatie wil halen, omdat ik weet dat het via face google twitter enz niet makkelijk adverteren is en misschien ( heel ) erg duur.

 

Ben niet zo technisch ( ict ) dus daarom heb ik veel vraagtekens en of mijn budget van 7500 euro wel voldoende is. Bekendheid wil ik niet gelijk hebben, want dat kan ik immers niet aan. Wel moet het niet zo zijn dat ik helemaal geen bezoekers krijg, en dat krijg je blijkbaar niet zonder adverteren via google.

 

Wat betreft concurrent, heb je misschien wel gelijk, maar een site met meer dan 15 personeel met een bagger site vindt ik niet kunnen.

 

Maar misschien zijn ze wel zo succesvol omdat het zo simpel is. :)

Never change a winning team website ;D

 

Wellicht ten overvloede maar strooi niet teveel met je budget voordat jouw budget onnodig wordt geplunderd.

 

Hoe zit het met de zoekwoorden waarop je gevonden wil worden? Is de concurrentie hoog?

Dit kan je toetsen op: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

 

 

 

Begrijp ik trouwens goed dat je doelgroep particulier is?

 

Idd, particulieren :)

Ben je zelf (prive) al actief op social media?

 

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

 

Een site dat sinds 2007 producten verkoopt , met een gemiddeld aantal bezoeker van 750 tot 1250 per dag. Alleen het site is zo bagger en amateuristisch dat ik er gat in zie. Er zijn genoeg site's waar de producten worden verkocht alleen allemaal te simpel en met veel spelfouten en simpele foto's. Alhoewel ik 1 site heb gezien, dat zich aardig professioneel gedraag, heeft deze helemaal geen bezoekers. ( Via google bijna niet te vinden)

 

Hoe kom je aan deze info? Dat het een 'bagger' site is dat kun je blijkbaar zien maar hoeveel bezoekers en wat er verdient word dat is toch niet zomaar zichtbaar ?

 

Ik zou me niet druk maken over de concurrent die boven aan staat bij de betaalde zoekresultaten, ik zou me veel drukker maken over de concurrent die er net onder staat (n1 van de organische results dus) want dat is de plaats waar je voor moet gaan. En een site om hoog mee te scoren hoeft helemaal niet duur en ingewikkeld te zijn. Soms is eenvoud veel beter.

 

Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat er per dag minimaal 750 bezoekers zijn. Wat ze verdienen is voor mij een schatting, maar met 15+ personeel is het niet echt een klein bedrijf, toch ?

 

Op de 2e plaats zijn het meestal wat kleinere ''bedrijven' met 06-nummer als klantenservice ???

Dat verschilt per uur denk ik.

Link naar reactie
  • 0

@Webd,

 

haha daar heb je helemaal gelijk in ( Never change a winning team website)

 

 

Ben niet echt prive bezig nee. Paar maanden geleden Face-pagina geopend, maar dat is allemaal niet interessant voor me. :-[

 

Je onderschat de kracht van Facebook (en andere sociale netwerken). bv met een goede tweet kun je zomaar 10duizenden lezers bereiken, gratis en voor niets.

 

En wat de opmerking 'never change a winning website', één van mijn beter draaiende sites is ronduit bagger. Maar juist omdat die zo goed draait doe ik er mooi niets aan zolang deze in de bovenste regionen blijft hangen. Wellicht denken hun ook zo.

Link naar reactie
  • 0

@Webd,

 

haha daar heb je helemaal gelijk in ( Never change a winning team website)

 

 

Ben niet echt prive bezig nee. Paar maanden geleden Face-pagina geopend, maar dat is allemaal niet interessant voor me. :-[

 

Je onderschat de kracht van Facebook (en andere sociale netwerken). bv met een goede tweet kun je zomaar 10duizenden lezers bereiken, gratis en voor niets.

 

En wat de opmerking 'never change a winning website', één van mijn beter draaiende sites is ronduit bagger. Maar juist omdat die zo goed draait doe ik er mooi niets aan zolang deze in de bovenste regionen blijft hangen. Wellicht denken hun ook zo.

 

Ik bedoel prive doe ik niet aan face. Kom er bijna nooit. Maar zodra ik de website online gooi, wil ik dit uiteraard wel doen.

 

Maar een site dat als voorpagina een tekst heeft als voorbeeld : ''20 mensen zijn voor u geweest.'' scroll je paar pagina's naar beneden zie je opeens '' 30 mensen zijn voor u geweest''

 

Dan denk ik, wat is dit nou ??? ??? Hele kleine foutjes wat voor mij ( als klant) niet echt betrouwbaar overkomt.

Link naar reactie
  • 0

 

Je onderschat de kracht van Facebook (en andere sociale netwerken). bv met een goede tweet kun je zomaar 10duizenden lezers bereiken, gratis en voor niets.

 

En wat de opmerking 'never change a winning website', één van mijn beter draaiende sites is ronduit bagger. Maar juist omdat die zo goed draait doe ik er mooi niets aan zolang deze in de bovenste regionen blijft hangen. Wellicht denken hun ook zo.

 

Helemaal eens Derek-Jan. Het moet allemaal wel een beetje kloppen qua uitstraling. Misschien is juist dat de truc? Marktplaats is ook niet echt fancy en de grote zoekerd straalt verder ook niets uit, maar iedereen snapt het.

 

Je moet een site voor je klant inrichten en niet omdat een vormgever graag uurtjes wil maken. De doelgroep bepaalt en daarnaast zijn er nog wat marketing aanpassingen t.b.v. zoekmachines noodzakelijk.

 

Een website voor telecom is heel anders dan eentje voor kunstmest of pimpampetspelletjes

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Dan denk ik, wat is dit nou ??? ??? Hele kleine foutjes wat voor mij ( als klant) niet echt betrouwbaar overkomt.

 

Klopt, maar jij kunt niet in hun cijfers kijken. Kabeltje.com heeft niet de meest gelikte lay-out. Maar dat geeft niet. Skiffy.nl is nog veel erger.

 

Beiden draaien een miljoenenomzet, en dat vertrouwen van de klant komt dus ergens anders vandaan

 

Zie dus te achterhalen waarom ze zo populair zijn en waarom er 15 man personeel werkt. Wellicht heeft de doelgroep helemaal geen behoefte aan een geweldige site?

Pas als je weet waarom die specifieke site succesvol is en hoe succesvol die is kun je pas iets bedenken dat nog beter is naar mijn mening.

 

edit: had de post van patrick nog niet gelezen. komt in wezen op hetzelfde neer

Link naar reactie
  • 0

Dan denk ik, wat is dit nou ??? ??? Hele kleine foutjes wat voor mij ( als klant) niet echt betrouwbaar overkomt.

 

Klopt, maar jij kunt niet in hun cijfers kijken. Kabeltje.com heeft niet de meest gelikte lay-out. Maar dat geeft niet. Skiffy.nl is nog veel erger.

 

Beiden draaien een miljoenenomzet, en dat vertrouwen van de klant komt dus ergens anders vandaan

 

Zie dus te achterhalen waarom ze zo populair zijn en waarom er 15 man personeel werkt. Wellicht heeft de doelgroep helemaal geen behoefte aan een geweldige site?

Pas als je weet waarom die specifieke site succesvol is en hoe succesvol die is kun je pas iets bedenken dat nog beter is naar mijn mening.

 

edit: had de post van patrick nog niet gelezen. komt in wezen op hetzelfde neer

 

Als ik zo'n site beheer, wil ik als website dat het betrouwbaar overkomt. Al een paar maanden zie ik geen verbetering in de site. Maar goed dat zal ook niet erg zijn als je vele klanten hebt die er toch vertrouwen in hebben.

 

Is het erg om een site als voorbeeld te nemen maar dan met andere kleurinstelling en omschrijving etc ? Want naar mijn mening is de site die ik onlangs per toeval via mijndomeinen.n heb gevonden aardig goed. Alleen mis ik de reclame maken van de betreffende site. Ik weet bijna zeker dat als de site die ik per toeval heb gevonden bovenaan bij google is, dat ze veel meer klanten trekken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.