• 0

Eigendomsrecht inventaris uitgeschreven BV

Ik heb tot 2008 een bedrijf gehad in een VOF. Na beëindiging is een bankschuld gebleven. Bij mijn voormalige compagnon is niks te halen dus de bank komt bij mij. Nu heb ik na deze periode ook een BV gehad. De BV is eigendom van de basis inboedel (witgoed etc.), werkkamer en betaalde de huur van mijn appartement, energie e.d. Alles aantoonbaar middels factuur of bankbescheidenen. Nu is er in oktober privé executoriaal beslag gelegd. Ik heb de deurwaarder mondeling en per e-mail te kennen geven dat aantoonbaar was dat een deel van mijn huisraad eigendom is van de BV. Niks meer van gehoord tot 12 december jl.. Over een maand wordt de boedel verkocht incluis de inventaris van de BV. De BV is eerder dit jaar uitgeschreven bij de KvK. Ik heb sindsdien een uitkering. De BV is nog niet vereffend met de fiscus en heeft wat schuld.

De vraag is nu kan een deurwaarder voor een privé schuld beslag leggen op de inventaris van een BV in liquidatie? Terwijl de privé schuld niets met de BV te maken heeft? Bank is tot op heden niet akkoord met het voorgestelde aflossingsaanbod. Lijkt mij dus dwingen of pesten.

Ik verneem graag suggesties.

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als jij het al hebt over een te liquideren BV zal een voorzieningenrechter waarschijnlijk oordelen dat jij feitelijk economisch eigenaar bent van de inboedel en dat daarom de executie gewoon voortgezet mag worden.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar