• 0

Vraagje over factuurboeking in een webwinkel,

We zijn net een webwinkel gestart waar we nu tussen de 2 en de 8 orders per dag op binnen krijgen.

Na een hectische periode is het zaak nu de boekhouding te gaan bijwerken, hiervoor hebben ik een

online pakket aangeschaft. Mijn vraag: is het voor de boekhouding noodzakelijk dat we alle facturen

individueel inboeken en deze dan wegstrepen tegen de wekelijkse uitbetaling (gaat niet helemaal op... in

de wekelijkse uitbetaling zijn ook kosten verwerkt)

of volstaat het alleen de wekelijkse uitbetaling in te boeken als omzet (in de omschrjving van de boeking

zou je dan de onderliggende factuurnummers kunnen vermelden.......de achterliggende facturen blijven natuurlijk wel bewaard).

 

Wellicht denk ik helemaal verkeerd en is er een meer voor de hand liggende oplossing, graag jullie advies

 

Ernst

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

OF het wel of niet mag, weet ik niet (waarschijnlijk valt het verzamelen van facturen niet onder een degelijke administratie). Maar handig is het niet lijkt me. Een voorbeeld is bijvoorbeeld dat als je om wat voor reden dan ook iemand moet terugbetalen je de credit factuur niet meer simpel aan de originele factuur kunt verbinden in je boekhouding. Ook kun je in je boekhouding straks niet per klant zien wat er besteed is.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het op de goede manier boeken, vooral aangezien je net begonnen bent. Probeer de administratie goed op te zetten. Natuurlijk kan je het wel gezamenlijk inboeken (en volgens mij mag het ook wel, zolang je maar alle facturen wel apart hebt), maar dan moet je wel goed opletten en begrijpen wat je aan het doen bent.

Link naar reactie
  • 0

Veel software boekt de binnenkomende betalingen eenvoudig af tegen de openstaande nota. Tegenwoordig kun je bij een aantal pakketten de bank aan de boekhouding koppelen. Inloggen in boekhouding en direkt je debiteuren zien!

 

De verkoopnota's kun je verder ook simpelweg in de boekhouding importeren. Vaak kun je uit je verkoopadministratie een export bestand aanmaken in excell of txt.

 

Als jouw clienten overigens eerst betalen voordat je factuur en levering verzend, lijkt het me niet nodig om alle verkoopfacturen in te boeken. Je moet wel bij elke betaling de juiste verkoopnota kunnen vinden en andersom. Als dat al helder blijkt uit de betaling is er geen probleem.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.