• 0

Uit google gegooid op bepaald zoekwoord

Ik stond met mijn website op de een van de eerste pagina met mijn homepage op een bepaald zoekwoord.

Echter ben ik opeens verwijderd uit google met mijn homepage op dat zoekwoord.

Ik vind de homepage nog wel terug op andere zoekwoorden, maar alleen niet meer op dit ene zoekwoord.

Verder vind ik wel andere pagina's van mijn website terug op dit zoekwoord, maar dan pas op pagina 10.

 

Heeft iemand enig idee hoe is gekomen is, en hoe ik mijn homepage weer op dit zoekwoord in google kan krijgen?

 

Alvast bedankt, en ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Het kan inderdaad kloppen dan het nog even moet duren voordat we hoger komen.

Echter is het zo dat we wel hoog staan op andere zoekwoorden, maar slechts op een zoekwoord, waar we ons het meest op focusen, niet meer te vinden zijn in google. Terwijl er wel een pagina van een product van ons op pagina 10 in google voor dat zoekwoord staat.

 

We hebben ook niet geprobeerd om op een kunstmatige manier hoger in google te komen.

 

Weten jullie iets wat ik kan doen om weer op dat zoekwoord in google te komen?

En hebben jullie misschien nog enig idee hoe het gekomen is dat ik precies op één exact zoekwoord niet meer te vinden ben?

Link naar reactie
  • 0

Met een jonge site kan de positie binnen google met verschillende zoekwoorden ontzettend heen en weer schommelen. Daar kun je weinig aan doen.

 

Voor de langere termijn kun je via SEO technieken werken aan een goede positie binnen Google. En dan moet je denken aan goede, op bepaalde zoekwoorden toegesneden inhoud van een pagina, aan linkbuilding (andere sites zover krijgen dat ze naar jouw site linken met de juiste zoekwoorden in de ankertekst), het aanmelden van je bedrijf op Google Places, Google+, Linkedin, Facebook en Twiter e.d.

 

Allemaal niet erg opzienbarend, maar als je het goed doet wel een hoop werk. En dan moet je natuurlijk ook nog maar hopen dat je concurenten het niet beter aanpakken.

Link naar reactie
  • 0

niet teveel links ineens naar je website proberen te krijgen...

héééél rustig opbouwen dit.....

 

je hebt er al minstens 25 vanaf 27 november.......

 

en misschien heb je toevallig precies dat bepaalde keyword waarop je niet meer gevonden wordt wat vaak gebruikt (laten gebruiken) in de anchortext van de links naar je site toe?

 

edit: ja, namelijk met "phonebags "

 

zoals Wouter Hol zegt, dit is kunstmatig , een zgn. overoptimalisatie-penalty

Link naar reactie
  • 0

Zoals je merkt heeft hier iedereen een andere mening over.

Er kunnen werkelijk tientallen oorzaken zijn van daling in de zoekresultaten.

 

Ik zie in ieder geval een tekort aan tekst op de homepage. Minimaal 250 woorden is de richtlijn.

 

Het beste wat je kan doen is de tips in dit artikel opvolgen:

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=34444

en vervolgens deze video bekijken:

 

Het is een soort checklist waarmee je kan controleren of alles OK is.

 

Een andere mogelijke oorzaak dat je op een zoekwoord niet meer rankt zijn 404 errors.

Als er opeens veel pagina's onbereikbaar zijn voor Googlebot, is dat een goede reden

dat de rankings verslechteren. Misschien heb je onlangs URL's aangepast?

 

Probeer vooral naar de Google Webmastertools te kijken. Meld je site aan.

Zo kun je inzicht krijgen in allerlei mogelijke problemen die je vervolgens kan oplossen.

 

Probeer Google ervan te overtuigen dat je thuishoort op die positie. Dat doe je door:

 

- Mogelijke technische problemen op te lossen (zie Google webmastertools)

- Meer relevante, goede content te maken waarnaar anderen graag willen linken

- Zorgen dat er voldoende zoekwoorden op je homepage staan, maar geen over optimalisatie.

 

Er is in principe niets wat Google als een "over optimalisatie" penalty beschouwd, maar meestal

staat "over optimalisatie" vrijwel gelijk aan spam. En dat is zeker iets wat Google aanpakt.

 

Het beste wat je kan doen in die situatie is gewoon weer terug gaan naar de natuurlijke optimalisatie,

waarbij je je richt op de gebruiker i.p.v. zoekmachines. Als je nog vragen of tips nodig hebt, plaats gerust een reactie!

Link naar reactie
  • 0

Je kunt een zoekwoord ook té vaak gebruiken, zoals "telefoonhoesje". SEO is prima, maar zodra je het overdrijft dan zal Google dat oppikken en je daarvoor straffen via een lagere ranking op die zoekterm. Google ziet het immers als haar taak om gebruikers goede en relevante zoekresultaten te tonen. Het is met name belangrijk dat andere websites onder vermelding van de juiste anchortekst naar jouw pagina's linken.

Link naar reactie
  • 0

Als dit bepaalde zoekwoord belangrijk voor je is, kun je (tijdelijk) gaan adverteren. Doe je dit al, dan kun je een bredere basis d.m.v. zoekwoordenanalyse voor je webshop leggen. Goede (relevante) links zouden je overigens ook omzet moeten opleveren (die zou niet alleen uit je Google ranking moeten komen). Denk eens na wat je met de HL handtekening wilt en kunt bereiken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zoals al gezegd, je website zin in de "sandbox", met andere woorden de komende tijd worden je positioneringen bepaald. Niet dat dit permanent is maar je zult geduld moeten hebben en absoluut niet overdreven linkbuilden.

 

Google wil gewoon kijken wat voor een resultaat (ctr/ bounces/ weigeringen) jouw webpagina's teweeg brengen op allerlei relevante zoektermen. Dit proces kan heel snel afgelopen zijn maar ook maanden duren.

 

Dus; optimaliseer maar spam niet en bouw rustig een mooi linkprofiel op.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie reacties en tips!

 

Ik heb veel gehad aan jullie reacties en tips, en zal ze ook zeker opvolgen.

Het goede nieuws is dat we weer te vinden zijn in Google op het zoekwoord.

Het had dus inderdaad even tijd nodig, en zoals jullie al zeiden schommelt het inderdaad ook erg.

 

In ieder geval bedankt allemaal.

 

Nog even een vraagje aan dArgent:

Hoe kun je zien hoeveel backlinks wij hebben?

Welke software gebruik je daarvoor?

Als ik de backlinks check zie ik er namelijk veel minder dan 25.

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt een zoekwoord ook té vaak gebruiken, zoals "telefoonhoesje". SEO is prima, maar zodra je het overdrijft dan zal Google dat oppikken en je daarvoor straffen via een lagere ranking op die zoekterm. Google ziet het immers als haar taak om gebruikers goede en relevante zoekresultaten te tonen. Het is met name belangrijk dat andere websites onder vermelding van de juiste anchortekst naar jouw pagina's linken.

 

Maar stel nu in mijn geval; ik heb een massagepraktijk, ondanks de vele vormen van massage, komt overal wel het zoekwoord "massage" voor, al dan niet gespecificeerd op bijv. hotstone massage, klassieke massage etc. Zou dat betekenen dat Google daarin een lagere ranking geeft?

Link naar reactie
  • 0

Maar stel nu in mijn geval; ik heb een massagepraktijk, ondanks de vele vormen van massage, komt overal wel het zoekwoord "massage" voor, al dan niet gespecificeerd op bijv. hotstone massage, klassieke massage etc. Zou dat betekenen dat Google daarin een lagere ranking geeft?

 

In principe denk ik dit niet, of je moet het heel erg overdrijven.

Ik heb ook het woord 'telefoonhoesjes' zeer veel gebruikt, echter krijg ik hier denk ik geen lagere ranking door.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe kun je zien hoeveel backlinks wij hebben?

Welke software gebruik je daarvoor?

Als ik de backlinks check zie ik er namelijk veel minder dan 25.

 

 

In dit geval Majestic (omdat je site zo nieuw is)

Heb daar geen betaald account, dus kan ze niet specificeren, en majestic vindt er soms wel (te) veel,

bijvoorbeeld al je iete geblokt hebt voor google, gaan zij er gewoon doorheen.

nu 11 referring domains, 30 backlinks, en 9 backlinks deleted.

 

Hoe check je zelf je backlinks?

 

Link naar reactie
  • 0

Maar stel nu in mijn geval; ik heb een massagepraktijk, ondanks de vele vormen van massage, komt overal wel het zoekwoord "massage" voor, al dan niet gespecificeerd op bijv. hotstone massage, klassieke massage etc. Zou dat betekenen dat Google daarin een lagere ranking geeft?

 

hotstone massage, klassieke massage etc, deze variaties zijn juist goed,

gevaarlijk is juist altijd exact dezelfde anchortekst

Link naar reactie
  • 0

Maar stel nu in mijn geval; ik heb een massagepraktijk, ondanks de vele vormen van massage, komt overal wel het zoekwoord "massage" voor, al dan niet gespecificeerd op bijv. hotstone massage, klassieke massage etc. Zou dat betekenen dat Google daarin een lagere ranking geeft?

 

Dat risico bestaat, zeker als je spelfouten maakt om maar het woord 'massage' erin te krijgen. Ik zou ook regelmatig goed gespelde samenstellingen met 'massage' erin gebruiken. Bijvoorbeeld: hotstonemassage, massagestoel, massagebed (niet te verwarren met massa-gebed), massagepraktijk, ontspanningsmassage, massagetechniek, massagemethode e.d. (voor zover van toepassing natuurlijk). En andere varianten van het woord als masseur, masseuse, masseren en massages.

Link naar reactie
  • 0

 

In dit geval Majestic (omdat je site zo nieuw is)

Heb daar geen betaald account, dus kan ze niet specificeren, en majestic vindt er soms wel (te) veel,

bijvoorbeeld al je iete geblokt hebt voor google, gaan zij er gewoon doorheen.

nu 11 referring domains, 30 backlinks, en 9 backlinks deleted.

 

Hoe check je zelf je backlinks?

 

 

Bedankt.

Zelf check ik backlinks via Alexa. Echter geeft deze dus veel minder backlinks dan Majestic bij jou.

Je zegt: 'omdat je site zo nieuw is', gebruik je bij oudere sites dan andere software?

Link naar reactie
  • 0

Via www.woorank.com heb je snell een overzicht van wat er op je website goed en minder goed is. Het helpt mij altijd wel om websites te verbeteren. Ook bestaat er een Rank Inspector, daar kan je bijhouden hoe je het doet ten opzichte van concurrenten. Gewoon even google-en.

 

Verder kun je het beste nog even afwachten en wat tips opdoen op www.seohandleiding.nl

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.