• 0

Externe analyse ondernemingsplan

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga je zelf een incassobureau beginnen, je hebt al eerder wat vragen gesteld over incassobureau's.

 

Als ik kijk naar de werkwijze van het incassobureau waar ik gebruik van maak:

 

- Automatisering moet 100% zijn.

Voor de tarieven die ik betaal, kan er geen handmatige handeling verricht worden.

- Elke handeling die verricht wordt, wil ik graag weten en in kunnen zien d.m.v. een wachtwoord op de website.

- Er moet wel sprake zijn van ondertekening van de verzonden brieven door een kundig opgeleid persoon.

Brieven worden in mijn geval ondertekend door een mr.drs.

- Ik wil er geen omkijken naar hebben.

- Uiteraard een grote slagingskans.

 

Is dit wat je bedoelt met je vraag, ik lees hier genoeg op dit forum over ontevreden klanten, ik ben tevreden over het incassobureau, en op basis van bovengenoemd heb ik hem uitgezocht.

 

Link naar reactie
  • 0

Een externe analyse omvat factoren waar de onderneming niet direct of in zeer beperkte mate invloed op kan uitoefenen. De meso- en macrofactoren dus. Als je het relateerd aan een SWOT omvat een externe analyse kansen en bedreigingen van een onderneming. Voor het maken van een externe analyse kan je DESTEP gebruiken. Dit staat voor demografie, economie, sociaal-cultureel, technologisch, ecologisch en politiek/juridisch. Ik zou ook de elementen uit het 5-krachten model van Porter meenemen in de externe analyse:

1. Kracht van de leveranciers;

2. Kracht van de afnemers;

3. Concurrentie in de markt;

4. Bedreiging nieuwe toetreders;

5. Substituten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Ik doelde eigenlijk meer op zaken als een afnemersanalyse, concurrentieanalyse en marktanalyse schrijven. Wat komt daar allemaal bij kijken en waar moet ik zeker op letten?

 

Ik ben inderdaad bezig een eigen incassobureau op te starten met een aantal anderen.

 

Hoe denk jij over maatschappelijk verantwoord ondernemen?

 

Bijvoorbeeld het niet werken met brieven, maar met e-mail, uiteraard correct ondertekend.

 

Het maakt het ingebrekestellen wellicht minder hard, maar in andere branches is oa. facturering via de e-mail met een IDEAL-button een groot succes. Waarschijnlijk is dit de toekomst.

 

Of denk jij daar anders over?

Link naar reactie
  • 0

@ FRM: Vallen eventuele toekomstige wetswijzigingen ook onder deze externe analyse?

Ja, dat zijn bedreigingen, of heel misschien kansen. Ik zou ze zeker meenemen.

 

Ik vraag mij af of een e-mail gaat werken bij iemand die een betalingsachterstand heeft, ik voorzie dat mensen gaan zeggen dat ze email niet ontvangen hebben. Met de huidige digitalisering zou het daarnaast ook wél kunnen werken, maar daar durf ik in ieder geval geen uitspraak over te doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.