• 0

Zakelijke auto verkopen / inruilen

Hoi,

 

Mijn huidige auto heb ik destijds aangemerkt als zakelijk. Nu wil ik een nieuwe auto kopen ook zakelijk en de oude inruilen.

 

Nu krijg ik van de dealer 3750 Euro incl. BTW en BPM De auto is 7 jaar oud en 180.000 op de teller en afgeschreven tot de minimale restwaarde 10% van de aanschafprijs laten we 2500,- aan houden.

 

Hoe moet ik het e.e.a. berekenen voor de belasting.

 

Zit er nog BPM in de 3750, moet ik die er eerst afhalen en dan 19% eraf en dan 2500 er af en het verschil als winst cq verlies boeken? Hoeveel BPM zit er dan nog op?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

je dealer kan je de gegevens over bpm en btw heel makkelijk aanleveren. Bedrag excl btw maar incl bpm is de opbrengst, als dit hoger is dan de boekwaarde dan wordt het verschil geboekt als boekwinst of je kan het meteen als herinvestering boeken op de nieuwe auto (dan hoef je niet direct belasting te betalen over de boekwinst)

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Dag Hanzzz,

 

Het is gebruikelijk dat het garagebedrijf de inruil van de auto op de aankoopnota van de nieuwe auto verwerkt.

 

Daarin vermelden zij o.a. de samenstelling van de opbrengst van de oude auto verdeeld in BPM; BTW en Netto bedrag.

 

Zoals Astrid al heeft vermeld is het netto bedrag de opbrenst van je auto.

(Vermoedelijk € 3.151,26)

 

Het verschil tussen deze opbrengstwaarde en de boekwaarde is een postief resultaat.

Te vermelden onder bijzondere opbrengsten.

 

Je mag dit verschil ook direct afboeken op de aanschafwaarde van de nieuwe auto.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.