• 0

Officieel reseller worden van een Chinees merk, hoe doe je dat?

Onlangs heb ik contact gehad met een Chinees bedrijf die sieraden ontwerpt en produceert onder

een eigen merk. Ik heb gevraagd of ik officieel reseller kon worden in Nederland d.m.v. webwinkel.

Nu heb ik wel een mailwisseling gehad maar uiteraard is het bedrijf nog wat afwachtend maar heeft

wel interesse getoond.

 

Ik heb eigenlijk geen enkele ervaring met de ins en outs van een officieel reseller. Heeft iemand advies

hoe zoiets aangepakt moet worden? Waar moet ik op letten?

 

Naar mijn idee verschilt het niet zoveel van inkopen doen bij een groothandel en dat je dan de label

"officieel reseller of " mag dragen. Of zit er er meer achter?

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Officieel Reseller" betekent net zo veel als wat je er zelf aan toe kent. Het betekent niet opeens dat je voor de wet meer rechten of plichten hebt. Het is gewoon een stukje marketing. Stel dat je merk goed voet aan de grond krijgt in NL en dat veel winkels jouw spullen of gelijkwaardige spullen verkopen, dan kan je als leverancier een reclame campagne starten met "Koop alleen bij de officieel reseller" of iets dergelijks.

 

Wat je moet doen is goede afspraken maken met jouw leverancier zodat zij alleen aan jou leveren en als ze een aanvraag vanuit NL/ Benelux / EU krijgen dat ze naar jou doorverwijzen. Hoe je dat verder noemt ("Officieel Reseller", "NL Distributor", "Pizzabroodje") dat maakt niet uit.

Link naar reactie
  • 0

Zoals Wouter al zegt kun je aan de term “officieel reseller” meerdere betekenissen plakken. Het zou kunnen betekenen dat jij simpelweg hun producten inkoop en in Nederland mag verkopen of dat jij bijvoorbeeld het alleenrecht krijgt voor een bepaalde regio. Meestal zal de fabrikant je bij het laatste een minimum aan inkoop per termijn geven en als hier niet aan voldaan kan worden je dus die alleenrecht niet krijgt. Wat je ook kunt voorstellen is om bijvoorbeeld alleen de tussenpersoon te zijn voor Nederlandse klanten om zo de taalgrens te doorbreken. Dit is meestal erg gunstig voor het bedrijf en zal jij er ook commissie op vangen.

 

Het belangrijkste is om het hier dus goed met de leverancier over te hebben en wellicht met hen om de tafel te zitten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.