• 0

Pakket kwijt Post NL: artikelen opnieuw sturen en boekhouding

Ik heb via de zoekfunctie gezocht, maar het goede antwoord niet vinden.

 

Een klant heeft aangegeven het pakket niet ontvangen te hebben. Inmiddels loopt er al een onderzoek, aangezien volgens track en trace het pakket wel is afgeleverd. Ik ben met de klant overeengekomen dat ik na 1 week de artikelen opnieuw op zou sturen.

Nu mijn vraag: wat moet ik op het factuur zetten en inboeken in mijn boekhouding (ik gebruik Snelstart). Moet ik eerst alle artikelen en onderaan soort van korting geven, zodat het bedrag op 0 uitkomt?

 

Graag hoor ik of iemand mij hierbij kan helpen.

 

Groet,

Ilse

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben met de klant overeengekomen dat ik na 1 week de artikelen opnieuw op zou sturen.

Nu mijn vraag: wat moet ik op het factuur zetten

 

Je moet geen 2e factuur sturen, alleen de beloofde artikelen met een pakbon.

 

Als de klant ook de oorspronkelijke factuur niet heeft ontvangen, dan stuur je hem een kopietje mee.

Link naar reactie
  • 0

 

Goede middag Ilse.

 

Afhankelijk van de inrichting van de administratie kan het ook noodzakelijk zijn dat er wel een verkoopfactuur aangemaakt wordt

 

Zeker als je vast wilt leggen dat er verlies is geleden door het niet bezorgen./ ontvangen van verkochte goederen.

 

 

Er zijn hier verschillende mogelijkheden voor.

 

Je kunt het "verlies" inderdaad afboeken op korting maar je kunt ook een grootboekrekening gebruiken met als omschrijving.

"Niet afgeleverde goederen".

 

De keuze is aan jezelf of aan de boekhouder.

 

m.vr.gr.

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad een goede tip, om een aparte grootboekrekening ervoor te openen. Ik verkoop nl. zeep en dat is zeer kwetsbaar. Het gebeurd met regelmaat dat iets niet heel aankomt bij de klant.

 

Bedankt voor de tip.

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, NewKid1969 zei:

De boeking van de kosten op een aparte grootboekrekening is slim maar hoe zit het met de af te dragen BTW?

Een beetje gedateerd, maar goed ...

Anno 2020 ... Je verstuurt de goederen met een pakbon en maakt pas een factuur met btw als de goederen zijn ontvangen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
12 minuten geleden, Cosara zei:

Je verstuurt de goederen met een pakbon en maakt pas een factuur met btw als de goederen zijn ontvangen.

 

of je maakt wel een factuur bij eerste verzending en als vervangende goederen moeten worden verzonden maak je gewoon een voorraad aanpassing of kostenboeking (Zonder btw) omdat je deze goederen zonder extra vergoeding moet leveren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.