• 0

Ingevoerde producten uit China uitvoeren naar een niet EU land

Beste leden,

 

Ik heb de wens om een bepaald product uit te voeren naar een niet EU-land. Het product waar het om gaat, daar zijn invoerrechten over betaald, ingevoerd vanuit China.

Bestaat er een speciale regeling m.b.t. teruggaaf van de al betaalde invoerrechten nu hetzelfde product uitgevoerd gaat worden naar een niet Eu-land en dus weer opnieuw invoerrechten betaald dienen te worden?

 

De Nederlandse-leverancier heeft een fabriek in China, daarom de omweg.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bestaat er een speciale regeling m.b.t. teruggaaf van de al betaalde invoerrechten nu hetzelfde product uitgevoerd gaat worden naar een niet Eu-land en dus weer opnieuw invoerrechten betaald dienen te worden?

 

Dag Nomad,

 

Jouw klant betaalt (eventueel) invoerrechten in zíjn land, dus waarom denk je dat jíj een teruggave moet krijgen op de in NL betaalde invoerrechten?

 

Als je het belang van je klant wilt bevorderen, waarom laat je dan niet bezorgen van China naar zijn voordeur?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

allereerst bedankt voor de reactie.

 

De potentiële klant (dat ben ik), wil in eerste instantie kleine hoeveelheden afnemen, daarom wil ik dus in Nederland de inkopen doen en pas wanneer het echt loopt uit China bestellen.

 

Ik weet dat ik nu veel duurder uitkom want de Nederlandse invoerrechten worden natuurlijk doorberekend in de prijs. Ik bereken de invoerrechten van het land van bestemming (niet Eu-land) weer door aan de eindgebruiker, dubbel dus. Invoerrechten Nederland en Invoerrechten Niet Eu-land.

Link naar reactie
  • 0

De potentiële klant (dat ben ik), wil in eerste instantie kleine hoeveelheden afnemen, daarom wil ik dus in Nederland de inkopen doen en pas wanneer het echt loopt uit China bestellen.

 

Ik ben je hier al kwijt. Hoe loopt de keten nu?

China --> jij in NL --> afnemer buiten EU?

 

Waarom schrijf je dan dat jij de klant bent die in NL inkopen wilt doen en eventueel later pas in China?

 

Ik weet dat ik nu veel duurder uitkom want de Nederlandse invoerrechten worden natuurlijk doorberekend in de prijs. Ik bereken de invoerrechten van het land van bestemming (niet Eu-land) weer door aan de eindgebruiker, dubbel dus. Invoerrechten Nederland en Invoerrechten Niet Eu-land.

 

hèh ??? Als jij in NL zit, waarom bereken jij dan de invoerrechten door aan je niet EU afnemer? Die betaalt hij toch zeker in eigen land!

 

Of loopt de keten als volgt:

 

China --> NL importeur --> jij in een land buiten de EU --> jouw klanten?

 

Als dat zo is, waarom importeer je dan uit China via NL?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Om even op directe vraag (terugvorderen van de betaalde invoerrechten) te antwoorden :

 

Nee er is geen regeling voor het terugvorderen van invoerrechten.

Indien het product in kwestie onder een catergorie valt die in aanmerking komen voor export subsidie, kan je die piste eens bekijken.

 

mvg

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen,

 

Ik ben net nieuw hier en heb een vraag.

Ik importeer goederen buiten de EU. Daarna krijg ik netjes een 2 facturen van FedEx. Eentje met een specificatie van verzendingen en eentje waarop de BTW en invoerrechten vermeldt staan.

Mijn vraag is hoe ik dit moet aangeven op het aangifteformulier.

 

Ik denk dat ik het wel weet maar wil graag een bevestiging van een expert :)

Ik doe het nu zo:

Boek de facturen netjes in; Eentje onder verzendkosten en eentje als af te dragen btw ( invoerrechten boek ik niet bij af te dragen btw)

Ik geef bij 4a niks aan. En hier zit mijn twijfel.

 

Ik hoor graag van een van jullie of ik dit goed verwerk

Link naar reactie
  • 0

Sorry;

 

Ik zag net dat er een foutje stond.

 

Het moet zijn;

Naar ontvangst goederen uit India krijg ik 2 facturen Fedex:

- Specificatie verzendingen

- BTW en invoerrechten

 

Nadat ik dit heb betaald boek ik de BTW in als memoriaal voorbelasting zodat de BTW weer op 0 staat.

Verder heb ik geen vergunning wat ik soms wel ergens lees.

 

Zoals ik al aangaf is mijn vraag of ik wat moet invullen bij 4a of niet.

 

Sorry voor dit dubbele bericht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.