• 0

Klantbeoordelingsysteem conversieverhogend?

Beste allemaal,

 

Wij willen met onze webshop ons aansluiten bij een bedrijf welke klantbeoordelingen beheert en publiceerd. Bijvoorbeeld een Trustpilot, Ekomi, Kiyoh en The Feedback Company. Zelf geven al deze bedrijven aan dat ze zorgen voor een conversie verhoging van 7 tot 20%.

 

Hebben jullie ervaring met deze bedrijven? Klopt het echt dat dit zorgt voor een hogere conversie?

 

 

[titel aangepast - mod]

www.fashionshoponline.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het grootste voordeel is natuurlijk vertrouwen. Men is namelijk altijd op zoek naar de ervaring van een bestaande klant. De kunst is wel om een systeem (of handmatig) te zoeken waarbij er zoveel mogelijk informatie wordt getoond van een klanten ervaring.

 

Gegevens zoals; Volledige naam, Bedrijfsnaam, Adres gegevens, KVK nummer, Link naar website zijn factoren die een klanten ervaring op een website meer vertrouwen geven.

 

Om nog een stap verder te gaan zou je een foto van de afzender erbij kunnen plaatsen of iemand zijn ervaring laten spreken in een video.

 

Succes!

 

Danny Verhoeven

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Interessante materie. Ik ben al een tijdje systematisch testimonials oftewel webshopervaringen aan het verzamelen en niet zozeer product reviews of productbeoordelingen. Ik denk dat de waarde van verschillende beoordelingen wel sterk afhankelijk is van het type en de omvang van een onderneming en of je homogene of heterogene (unieke) producten of diensten aanbiedt.

 

Alles gaat gewoon in een Excel en in 2012 ga ik kijken wat ik er mee wil gaan doen. Ter controle zijn data opgeslagen per bestelnummer, maar publicatie kan volledig anoniem. Voor de uniciteit (en evt. bewerking) van beoordelingen kan ik op deze manier altijd instaan. Klantervaringen met volledige gegevens zijn referenties, dat is net weer anders.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

In Algemene Voorwaarden van The Feedback Company staat:

Klantbeoordelingen ook wel ‘reviews’ genoemd blijven te allen tijden eigendom van The Feedback Company

 

Dit vind ik wel een beetje jammer. Grote kans dat dit bij Trustpilot en E-komi ook zo is. Voor mij wel een reden om het toch zelf te bouwen.

 

Hoi Manon,

 

Bedankt voor jouw opmerking over de algemene voorwaarden van The Feedback Company.

 

Wij hebben deze regel opgenomen in onze algemene voorwaarden omdat er concullega's zijn die de content van The Feedback Company zonder toestemming overnemen, en vervolgens publiceren op haar eigen site.

Webwinkeliers hebben graag de controle over de verspreiding van (negatieve) feedback, daarom hebben wij deze regel nadrukkelijk opgenomen in onze voorwaarden.

 

Volgende maand voegen wij een Exportfunctie toe aan de klantportal, zodat webwinkeliers alle content (reviews) kunnen exporteren.

 

Indien u verdere toelichting wenst te ontvangen dan kunt u mij natuurlijk bellen of mailen.

 

Groet,

 

Arjan van Es (The Feedback Company)

 

Link naar reactie
  • 0

2. Stel ik plaats zelf positieve reacties: dit houdt een extern systeem niet tegen, ik kan bij een extern systeem precies hetzelfde doen als ik zou willen, ik kan mezelf ordernummers geven en daar positieve reacties over schrijven. Het is sowieso niet waterdicht als je begrijpt wat ik bedoel.

ben het ermee eens dat het natuurlijk nooit 100% waterdicht is, maar wat hierboven wordt geschreven is onzin mbt kiyoh. Daar kan je namelijk maar per IPadres 1 beoordeling toevoegen, (en per emailadres) en dus heeft het niets met een ordernummer te maken.

 

Persoonlijk neem ik alle klantbeoordelingssystemen met een korreltje zout omdat het natuurlijk niet helemaal waterdicht is. Maar een intern beoordelingssysteem neem ik helemaal niet serieus. Maar ja, dat is denk ik vanuit het perspectief van een winkeleigenaar, de gemiddelde klant slikt veel als zoete koek....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.