Mijn BV bestaat nu bijna een jaar. Vanwege een trage aanloop is er tot op heden geen loon uitgekeerd aan mij. Ik heb reeds een lager gebruikelijk loon aangevraagd en toegewezen gekregen. Dit is op <€5000,- vastgesteld.
Nu heb ik een bedrag van ca. €3000,- vrij om toch loon van uit te betalen.
Twee vragen hierover:
[*]Als ik mijzelf van dit bedrag een groot deel als onbelaste reiskostenvergoeding uitkeer (2000) en een klein deel als loon (1000), gaat de belastingdienst hier dan mee accoord? Ik verricht wel dagelijks arbeid voor de BV en reis ook dagelijks de woon-werk afstand.
[*]Ik wil deze uitkering (loon+reiskosten) in het laatste tijdvak van 2011 aangeven. Pikt de belastingdienst die €2000,- onbelaste reiskosten wel in 1 tijdvak?
Ik weet dat dit voor velen gerommel in de marge is, maar ik moet nu even de tering naar de nering zetten. Dus elke 100 euro besparing is meegenomen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LassenBV
LassenBV
Hallo Higherlevelers...
Het volgende:
Mijn BV bestaat nu bijna een jaar. Vanwege een trage aanloop is er tot op heden geen loon uitgekeerd aan mij. Ik heb reeds een lager gebruikelijk loon aangevraagd en toegewezen gekregen. Dit is op <€5000,- vastgesteld.
Nu heb ik een bedrag van ca. €3000,- vrij om toch loon van uit te betalen.
Twee vragen hierover:
[*]Als ik mijzelf van dit bedrag een groot deel als onbelaste reiskostenvergoeding uitkeer (2000) en een klein deel als loon (1000), gaat de belastingdienst hier dan mee accoord? Ik verricht wel dagelijks arbeid voor de BV en reis ook dagelijks de woon-werk afstand.
[*]Ik wil deze uitkering (loon+reiskosten) in het laatste tijdvak van 2011 aangeven. Pikt de belastingdienst die €2000,- onbelaste reiskosten wel in 1 tijdvak?
Ik weet dat dit voor velen gerommel in de marge is, maar ik moet nu even de tering naar de nering zetten. Dus elke 100 euro besparing is meegenomen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34771-aangifte-loonbelasting-dga-loon-lager-dan-%E2%82%AC5000/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag