• 0

Advertentie omzet website

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een vraag die al vaker gesteld is (zoek op dit forum eens op advertente inkomsten site)

 

Een tip uit een ouder topic met de zelfde vraag:

Het verschilt heel erg per website en dan ook nog aan de plaatsing en uiterlijk van de advertenties. Het is gangbaar om de opbrengsten uit te drukken in (e)CPM wat de opbrengsten zijn per 1000 bekeken pagina's. Sommige van onze sites doen 10 cent per 1000 views, bij andere gaat het richting 3 euro.

 

Ik denk dat je het beste kunt gaan zoeken wat het ongeveer zou kosten om een advertentie op vergelijkbare sites te kopen. (Houd wel rekening met de kosten van de bemiddelende partij, BuySellAds.com houdt bijvoorbeeld 25% in)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

het gaat om de content van de website en de aard van een website.

Is het puur een informatieve website, dan zal je waarschijnlijk een hogere cpm halen dan bij bijv. een forum.

Bij een forum komen de mensen om te "kletsen" en zullen ze vrijwel niet op een advertentie klikken.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

30 tot 50 duizend bezoekers per dag is idd een fors aantal. Ik kan me voorstellen dat er partijen zijn (met een brede doelgroep) die bereid zijn hier best leuk voor te betalen.

Ga voor gratis hulp en advies over ondernemersplannen naar www.voorbeeldondernemersplan.nl !

Link naar reactie
  • 0

dat soort sites zijn inderdaad vaak volkomen nutteloos...heb nog nooit een dergelijke site gezien die juist is.

 

Wat betreft de de vraag van TS dat is inderdaad enorm afhankelijk van de branche en het soort site. De bezoekers van een forum zijn over het algemeen van lagere kwaliteit dan van een gewone website.

Link naar reactie
  • 0

Target bezoekers en niche, een site die gratis content aanbied zoals bv twitter achtergronden zal bij lange na niet zoveel opbrengen als een site die informatie geeft over bv overheids instellingen. (pay per click) heb je bv affliate banners dan hangt dit ook af , of je bezoekers zijn die geld willen uitgeven, een bezoeker van een webshop is wellicht bereid geld uit tegeven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.