• 0

Verplicht werken voor Curator?

Hallo beste mensen,

 

 

Enige tijd geleden is 1 van mijn bedrijven in een faillissement geraakt.

 

alle medewerking mbt informatie voorziening is en wordt verricht.

 

Nu zit de curator met een probleem, hij moet goederen uit een loods afgeven maar is niet bereid daarvoor mensen in te huren.

 

Het eerste contact hier omtrent begon met: in verband met gebrek aan baten in de boedel is er geen mogelijkheid / kunnen we geen kosten maken daarom wenden we ons tot u.

 

Enige tijd later volgt een nieuw gesprek. Hierin draaid hij het verhaal gauw om en zegt dat mijn hulp nodig is omdat ik exact weet hoe alles genummerd is, hij geen heftruck kan rijden en niet weet of die na maanden nog werkt.

 

Alle containers zijn genummerd en vastgelegd in dossiers, we praten hier dus niet over opsporen, wel over enige uren werk om alles om te pakken en klaar te zetten.

 

Nu wil hij me verplichten om voor hem de goederen op te zoeken in de loods, en klaar te zetten voor "zijn klant" en mij de goederen vervolgens ook te laten overhandigen aan die klant.

Bovendien heeft ie nog een paar klanten gevonden die ook even geholpen moeten worden, kan allemaal mooi in 1 keer.

 

1. Mag dit zomaar ??

 

2. Ook heb ik gehoord dat hij je moet betalen voor werk ?

 

3. Kan hij me verplichten hiervoor tijd vrij te maken ?

 

4. Ben ik verplicht dit werk voor hem uit te voeren ?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Klaasvaak1,

 

Natuurlijk kan je gewoon weigeren.

 

1. Mag dit zomaar ?? --- hij kan het altijd proberen, als hij je iets wil opleggen zal hij dit toch moeten onderbouwen met mogelijke consequenties.

2. Ook heb ik gehoord dat hij je moet betalen voor werk ? --- klopt inderdaad, hij mag echter wel verwachten dat je medewerking verleent en niet iedere medewerking is facturabel (de scheidslijn is niet zo 123 te bepalen)

3. Kan hij me verplichten hiervoor tijd vrij te maken ? --- Imho zeker niet of hij zou aan moeten kunnen tonen dat het het de boedel ten goede komt. Vaak ziet een failliet iets als morele verplichting en daar maken verschillende partijen wel eens "gebruik" van.

4. Ben ik verplicht dit werk voor hem uit te voeren ? --- Je moet je in alle redelijk afvragen wat jij met een failliet zou doen als hij/zij zich niet naar jouw welbevinden opstelt...

In zekere zin heeft een curator een bepaalde macht of eigent hij deze toe. De failliet zal mogelijk (meer) gedupeerd worden als deze zich wars op stelt, de mogelijkheid bestaat dat de curator dit dan minder zakelijk ziet en de reactie zal "belonen" door dieper op feiten in te gaan wat mogelijk nadelige consequenties zou kunnen hebben.

Het woordje "mogelijk" heb ik bewust meerdere malen gebruikt omdat een faillissement niet alleen een rekensom is...

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Bedankt voor je reactie Steven,

 

 

het gaat mij niet om een vergoeding, maar om het feit dat hij me eigenlijk onder dreiging wil dwingen dit voor hem te doen.

 

 

kan ik gewoon weigeren ??

 

 

Ja, werkzaamheden kun je weigeren, informatie verschaffen niet.

 

Als ik je goed begrijp was je tenslotte niet in dienst bij de BV?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.