• 0

Controlebetaling PayPal boeken

Ik heb sinds kort een boekhoudprogramma in gebruik. Alles lukt aardig maar nu heb ik twee "beveiligingscontrole bedragen" ontvangen van PayPal. Hiermee verifiëren ze je rekening. Er is nu twee keer 0.18 cent bij gekomen. Hoe moet ik dit boeken in mijn boekhouding? Ik heb geen idee onder welke post.

Ik werk overigens met Reeleezee.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je paypal zakelijk is dan boek je dat toch als kruispost? Die centen krijg je toch niet van ze, ze worden van je credit card afgeschreven. Krijg je weer dat je een boeking moet doen op prive als je CC prive is zoals die van mij. Maar ik ben geen boekhoudheld mind you :'(

“One holds a bottle of red wine by the neck, a woman by the waist, and a bottle of Champagne by the derriere.”

Link naar reactie
  • 0

Er is nu twee keer 0.18 cent bij gekomen.

 

wat dacht je van boeken op diverse baten, buitengewone baten, rente bank, omzet, alles waarop je die 36 cent kwijt kunt als opbrengst van je bedrijf. Het zal namelijk niemand ook maar iets kunnen schelen.

 

Dat klinkt bot, maar 36 cent op exact de juiste plek in je boekhouding verwerken, is gewoon zonde van je tijd. 36 Cent afgerond (naar beneden) is boekhoudkundig namelijk helemaal niets. De fiscus rekent niet in centen, de bank niet, eigenlijk helemaal niemand maakt zich zorgen om die 36 cent.

 

Dus, hoewel niet helemaal in lijn met 'hoe het zou moeten' is het bedrag zo futiel dat het echt niet uitmaakt waar je het 'wegboekt', als het maar een rekening is die je resultaat verhoogt, zoals de eerder gegeven opties.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.