• 0

Zelf beginnen, zijn er bedrijven die jonge ondernemers ondersteunen?

Hi,

 

Ik heb een vraag:

Zijn er bedrijven, die jonge ondernemers ondersteunen?

Ik bedoel bedrijven die elektronica leveren, zoals camera's.

 

Ik heb al een aantal maal uit China merkloze producten geïmporteerd en verkocht, dat ging niet altijd even goed.

Graag wil ik wat zekerheid, ik zou het graag zo willen gaan proberen.

 

Met misschien een webshop!

 

Zouden jullie het aub niet af willen kraken, ik kom hier met een serieuze vraag!

 

Met vriendelijke groet,

 

iBex

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zouden jullie het aub niet af willen kraken, ik kom hier met een serieuze vraag!

 

Er wordt hier in principe niet gelijk afgekraakt.

 

Maar er zal wel kritisch naar je vraag gekeken worden.

Dat is wel iets waar je tegen moet kunnen.

 

Zoals mmint al vraagt:

 

Wat voor ondersteuning zoek je:

Financieel/Inkoop aantallen etc etc.

 

Wat bedoel je en wat zoek je??

Link naar reactie
  • 0

Kritiek kan ik tegen.

 

Bedankt voor uw reactie!

Ik bedoel dat ik kleinere aantallen kan kopen, omdat ik begin wil ik een laag risico.

Ik zou het eerst met kleine aantallen willen proberen, als het aanslaat zou ik er steeds meer willen gaan kopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou graag willen beginnen met een goed merk, want dat staat garant voor goede kwaliteit, dit wil ik graag.

Maar welk bedrijf zou mij korting willen geven op producten die ik dan weer door verkoop, ookal neem ik er aan het begin nog niet veel van ze af?

Link naar reactie
  • 0

Elektronica die je vandaag koopt is morgen achterhaald daar komt bij dat je het maar moet kunnen investeren.

Ik heb nog nooit een 2 meter dikke boom de grond uit zien komen, het begint altijd met een klein stekkie!

Ik zou dus kleine voorradjes houden en zo gaan groeien.

Dan maar een paar keer nee verkopen en genoegen nemen met minder winst.

Zorg ervoor dat alles wat je verkoopt kwaliteitspul is, je wilt niet de hele dag bezig zijn met garantie dingetjes.

Dropshipping zou je kunnen overwegen als je bijvoorbeeld ineens veel van een dergelijk product moet gaan leveren, ik denk dat je dan meer moet kijken naar het bevredigen van de behoefte van je klant dan de winst, dropshipping dus gebruiken in tijd van nood.

Op een gegeven moment kun je vast wel inschatten wat je voorraad moet zijn en dan ga je direct wat verdienen.

Ik heb het vermoeden dat de dingen die ik je vertel voor jou geen nieuwtje is maar dat je meer zoekt naar een schop onder je kont om te beginnen.

Nou bij deze, alsjeblieft! Gewoon lekker beginnen!

Zet m’op! Succes!

Ps als je geen domme dingen vraagt op higher-level vraagd is iedereen wel aardig voor je hoor.

Laat je ons weten hoe het gaat?

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Echt heel erg bedankt voor dit advies!

Ik ga beginnen met kleine voorraden, als het beter gaat dan beetje bij beetje grotere voorraden, maar dat zal nog wel even duren (als het lukt :)).

 

Dus geen elektronica, maar wat wel?

 

Alvast bedankt voor uw reactie!

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook veel leuke elektronica lokaal inkopen bij winkels in de buurt. Saturn en Media Markt zitten meestal onder de inkoopprijs van de bekende groothandels. Action heeft ook een hoop leuke gadgets voor een prikkie. Je kan bij deze winkels gewoon per stuk inkopen, een kollosaal assortiment voeren en snel leveren! Je voorraad staat al te wachten bij deze elwctronica reuzen. Paar keer per week de prijzen checken met je smartphone en dagelijks je inkopen doen voor de orders die bij jou geplaatst zijn. Gaan met die banaan! ;)

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet waar je interesse/kennis naar uitgaat, je kunt best elektronica gaan verkopen maar ik bedoelde te zeggen dat je niet 1000 i-pad's op voorraad moet nemen omdat er morgen ofzo wel weer een nieuwe uitvoering op de markt komt.

misschien is het verstandig als je eerst onderzoekt waar je iets aan kunt verdienen en dan voorzichtig eens gaat proberen.

neem hier wel goed de tijd voor hoor!

 

ps ik heet gewoon joop hoor,mijn vader was u hihi

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Dat is een idee, maar die bedrijven hebben niet voor niet hun prijzen zo laag, het zal voor mij dat een stuk moeilijker zijn die producten door doet verkopen.

 

Weten jullie misschien productien die universeel zijn, zoals horloges, iedereen kan ze dragen, zo is er alleen nog het probleem van smaak.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een idee, maar die bedrijven hebben niet voor niet hun prijzen zo laag, het zal voor mij dat een stuk moeilijker zijn die producten door doet verkopen.

Precies! Borduur daar eens op verder. Stel jezelf eens de vraag, waarom gaat iemand bij jou kopen? Een leverancier vinden is niet onbelangrijk, maar het is slechts een heel klein onderdeel van het opzetten van je bedrijf.

Link naar reactie
  • 1

 

Zijn er bedrijven, die jonge ondernemers ondersteunen?

 

 

Er zijn tal van instellingen en fora (zoals dit) waar jonge startende ondernemers vragen kunnen stellen, maar als je eenmaal die fase voorbij bent zul je in dezelfde zee moeten zwemmen als al die andere haaien en haringen. Er is geen apart beschermd inkoopkanaal voor jonge ondernemers, geen kikkerbadje!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Hele grote inkopers passeren de groothandel en kopen enorme partijen onder de groothandelsprijs in. Die verkopen ze vervolgens voor dumpprijzen aan consumenten. Daarom zie je soms middenstanders inkopen doen bij supermarkten. Die middenstanders mopperen dat de groothandel duurder is dan de supermarkt.

 

Zo zit de markt in mekaar.

 

Daar zul je als kleine ondernemer slim doorheen moeten fietsen. Er is geen stiekum acherdeurtje waar jij bekende merkproducten kan inkopen voor een veel lagere prijs. En die paar achterdeurtjes die er wel zijn, gaat de slimme ondernemer die jou voor was niet delen via een forum, vrees ik.

 

Welkom in ondernemersland. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wanneer ik electronica merkproducten zou kunnen inkopen voor substantieel minder dan bij de Mediamarkt, zou ik nu op een lange en mooie vakantie zijn en je helaas niet kunnen antwoorden. :)

 

Waar komt toch die obsessie met electronica vandaan bij jonge "ondernemers". Die markt is zeer lastig en nauwelijks te betreden zonder een berg kennis, ervaring en/of geld.

 

Probeer iets creatiefs. Zoek een niche die niemand doet en spring daar op in. Niet die niche waar idereen zit en niemand iets verdiend...

Link naar reactie
  • 0

 

Nog een voorbeeld: Aldi, Tchibo, Tesco en Carrefour zetten via bemiddelingsbedrijven als Medion enorme tenders uit voor tamelijk goeie elektronica. Daar schrijven grote merkfabrikanten (of hun OEM's) op in, met als gevolg dat enorme partijen de markt opkomen voor onwaarschijnlijk lage prijzen. Vaak onder een fantasielabel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Weten jullie misschien waar dat kan, goede merkproducten voor een groothandelsprijs?

En hoeveel raden jullie aan?

Ik dacht heel even dat je op de juiste weg was toen je bedacht had dat de media markt goedkoper ging zijn. Het leek even alsof je aan het nadenken was over hoe je er voor ging zorgen dat men bij jou ging kopen. Maar nou stel je me alsnog teleur door dat maar te vergeten en opnieuw proberen te vragen naar leveranciers. Ik wens je succes met je zoektocht. :)
Link naar reactie
  • 0

Weten jullie misschien waar dat kan, goede merkproducten voor een groothandelsprijs?

En hoeveel raden jullie aan?

 

Dat vraagt onderzoek. en hoeveel aan te raden? dat hangt af van welke markt jij betreedt en hoe groot je markt aandeel daarin is. En dan komt er nog bij kijken intern o.a. jouw opslagcapaciteit, hoeveel kunje investeren, hoe kunje leveren (aan de klanten) en extern o.a. wat zijn de trends, hoe snel raakt een product uit de mode... enzovoort.

 

 

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben hier al echt heel lang mee bezig, iets van een jaar en nog weet ik niet waar ik mee moet beginnen.

Ik heb wel een aantal kleine dingetjes gedaan en daarmee aardig wat (voor een 16jarige) mee verdiend, maar ik wil nu toch echt wat groter(voor mij).

 

Ik weet nu echt niet wat te doen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.