• 0

vraag over bv..........met betrekking op eenmanszaak

ik heb een vraag....

 

ik heb al 3 jaar een eemanszaak

 

nu ben ik van plan een bv opte starten

 

nu is mijn vraag stel voor dat het helemaal niet loopt of goed gaat met de bv en er schulde komen of wat dan ook ..........kan ik hier dan persoonlijk aansprakelijk voor gesteld worden ?? de bv is toch alleen aansprakelijk dus stel je voor dat ik de bv verkooop mochten er schulden opzitten..... dan heb ik er toch verder helemaal nix meer mee te maken maar is alles toch voor de nieuwe eigenaar van de bv ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

stel je voor dat ik de bv verkooop mochten er schulden opzitten..... dan heb ik er toch verder helemaal nix meer mee te maken maar is alles toch voor de nieuwe eigenaar van de bv ?

 

Dan zit die eventuele koper wel te slapen. Bovendien geef je bij de aandelenoverdracht vaak een garantie als verkoper dat de BV geen 'verrassingen' herbergt.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

stel je voor dat ik de bv verkooop mochten er schulden opzitten..... dan heb ik er toch verder helemaal nix meer mee te maken maar is alles toch voor de nieuwe eigenaar van de bv ?

 

Als je schuldenaren hebt die niet instemmen met de overgang naar B.V., houden ze je aan je persoonlijke aansprakelijkheid.

Voorbeeld. Bij een bancair krediet bestaat de mogelijkheid dat de bank niet akkoord gaan om zondermeer het krediet op naam van die BV voort te zetten. Mogelijk eisen ze hoofdelijke aansprakelijkheid of borgtocht, waardoor je er toch privé aan vast blijft zitten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.