• 0

Kilometers belastingdienst

Mijn vrouw heeft een ambulante handel in kinderkleding. In 2010 bracht ik haar met de auto naar de plaatselijke markt (1 km afstand).

 

In 2011 hadden wij geen auto dus heb ik dat te voet gedaan met een karretje.

 

Kan ze dan toch die kilometers aftrekken op haar aangifte? Of via een andere weg?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of je nou met de fiets, het vliegtuig, skates, de boot, gedragen wordt, de auto neemt, whatever. Zij mag die reiskosten aftrekken/opvoeren als bedrijfskosten.

 

Die 1 KM gaat natuurlijk wel zoden aan de dijk zetten hè, dat besef je toch? Vergeet niet (goed!) af te ronden 8)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Als je dat met reistijd van 1km moet gaan vullen dan heb je een ander probleem denk ik :)

 

Je kunt proberen te verklaren aan de belastingdienst dat jouw vrouw graag achteruit wandelt en dat dat 2x zolang duurt? Nee, even alle gekheid op een stokje.

 

Administratie, volgens mij hoorde ik uw vrouw zeggen dat ze een hekel heeft aan administratie en dat dat haar enorm veel tijd kost. Alle die K regeltjes uit Den Haag ook.

 

Dat is eerder iets waar veel mensen toch best veel tijd aan spenderen. Al dat contant geld moet natuurlijk ook netjes worden geadministreerd en worden geteld, in van die (klein)geldkokertjes gestopt worden. Ze moet naar de bank toe om het af te storten, dat, vertelde ze me, doet ze ook te voet. Zo komt u er wel volgens mij :)

 

Anders even met de boekhouder overleggen wat voor dingen u nog meer kunt "gebruiken" om bij die 1225 uur te komen :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Alleen benzine (en andere kosten) van een auto die op ze zaak staat kunnen worden afgetrokken. Voor andere auto's geldt 0,19.

Als je zakelijk een auto huurt zijn de kosten wel aftrekbaar maar dan kun je geen 19 ct opvoeren.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.