• 0

Eenmanszaak naar VOF

Ik wil graag een eenmanszaak opzetten. Wanneer het een beetje gaat lopen wil ik het omzetten naar een VOF. Dit is de afspraak die ik met twee vrienden heb gemaakt. De VOF zal dan ook bestaan uit 3 vennoten.

 

Nu heb ik begrepen dat het omzetten van een eenmanszaak naar een VOF geen probleem is. Alleen stel mijn eenmanszaak heeft al een aardige omzet gemaakt. Zijn mijn 2 vrienden dan verplicht om zich in te kopen of hoeft dat niet. Zoja, hoe wordt de waarde van de eenmanszaak dan geschat?

 

Ik wil niet dat mijn vrienden zich moeten inkopen namelijk omdat wij deze afspraak hebben gemaakt. We willen eerst kijken of het een beetje gaat lopen en zij geven mij in eerste instantie alleen advies.

 

ik zie graag jullie reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag

 

Als jouw eenmanszaak opgaat in een gezamenlijke VOF dan wordt de balans van je eenmanszaak (als je dat tenminste wilt) onderdeel van jouw inbreng in de VOF.

 

Je kunt er voor kiezen om de bankrekening van je eenmanszaak niet in te brengen, zodat het saldo daarop voor jou privé blijft.

 

Of de anderen zich in moeten kopen, hangt geheel af van jullie afspraken. Jullie kunnen besluiten ieder een X bedrag in te leggen bij de start, of niet. Dat is geheel afhankelijk van jullie behoeften in de VOF.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij wel,

 

Als je start met de eenmanszaak, dan is het wijs de (zakelijke) naam al te kiezen die je wellicht ook voor de vof zult gebruiken en de bankrekening onder die naam te zetten. Eventueel is een naamsverandering ook wel mogelijk bij dezelfde bank.

 

Aanvullend op de post van Joost is bij de vof het maken van afspraken en deze vastleggen belangrijk, speciaal over de winstverdeling.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.