• 0

rentetarieven zakelijk krediet

Dag,

 

Ik heb een zakelijk krediet nodig van 25.000 euro. Ik kan rentepercentage bij de ING vinden op hun website maar niet bij de Rabo en de ABN Amro. Ook via de telefoon wil men niet veel kwijt en aansturen op een persoonlijk gesprek.

 

Op dit moment wil ik dit nog niet. Wil enkel weten of het interessanter is om een zakelijk krediet te nemen of bijvoorbeeld een huisvoordeelkrediet bij de Rabobank. Rentepercentage is dan 7,6%.

 

Ik kan toch gewoon een particulier krediet nemen en dan geld overmaken naar mijn zakelijke rekening?

Voordeel van een particulier krediet is dat ik minder bemoeienis heb van de bank en ook geen ondernemingsplan hoeft te overleggen (is wel aanwezig hoor!). Beoordeling van het plan laat ik wel aan andere mensen over dan de bank.

 

Iemand die voor mij rentepercentages weet en of ik voor/nadelen over het hoofd zie?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan toch gewoon een particulier krediet nemen en dan geld overmaken naar mijn zakelijke rekening?

 

Dat kan, totdat je bewijs van je inkomen moet overleggen. Dan zien ze dat je ondernemer bent en gaat het register voor de particuliere condities weer dicht.

 

Dat de meeste banken niets loslaten over de rente komt omdat de rente vaak gekoppeld wordt aan jouw persoonlijke situatie. Daarbij spelen zaken als looptijd, afbetaling en vooral zekerheden een grote rol. Hoe meer zekerheden, des te lager de rente.

 

Vraag gewoon bij verschillende banken eens offertes aan. Verplicht je tot niets.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Als blijkt dat het laagst mogelijke zakelijke rentetarief 6,5% is moet ik dan voor die 250 euro per jaar allerlei dingen op mijn hals halen zoals een bank die regelmatig wil weten hoe de stand van zaken is en (naar mijn idee) veel meer achter mij aan zal zitten dan als ik een particulier krediet heb.

 

Reden dat ik niet het traject van de offertes wil ingaan is dat ik nu nog in loondienst ben en over een aantal weken niet meer. Ik moet dus snel een keuze maken.

 

Maar goed..... ik zal kijken of ik op een andere manier meer te weten kom.

 

Bedankt voor jullie reacties!!

Link naar reactie
  • 0

Als blijkt dat het laagst mogelijke zakelijke rentetarief 6,5% is moet ik dan voor die 250 euro per jaar allerlei dingen op mijn hals halen zoals een bank die regelmatig wil weten hoe de stand van zaken is en (naar mijn idee) veel meer achter mij aan zal zitten dan als ik een particulier krediet heb.

Als de bank er achter komt dat jij een particulier krediet hebt aangevraagd en gebruikt tbv zakelijke activiteiten, zullen er ook voor jou de nodige lampem gaan knipperen.

Link naar reactie
  • 1

Ook als je veel zekerheden in te brengen hebt (hypothecair) zul je een hoge rente betalen. De operationele opslag voor een dergelijk klein krediet is vrij hoog. Overigens moet je ook rekening houden met behandelingskosten voor het zakelijke krediet. Reken maar op ongeveer € 250,00. Al met al is de 15% die Marco noemt reeel te noemen, al zit daar wel de kredietprovisie bij in.

Als het je bedoeling is voorlopig ook in loondienst te blijven denk ik dat particulier een krediet aanvragen een optie is. Ik weet echter niet zeker of je de rente dan als bedrijfskosten kunt opvoeren. Mogelijk is dat nog een nadelig effect waardoor je beter een zakelijke lening kunt aanvragen, maar daar zijn andere forumleden beter in.

Link naar reactie
  • 0

Als blijkt dat het laagst mogelijke zakelijke rentetarief 6,5% is moet ik dan voor die 250 euro per jaar allerlei dingen op mijn hals halen zoals een bank die regelmatig wil weten hoe de stand van zaken is en (naar mijn idee) veel meer achter mij aan zal zitten dan als ik een particulier krediet heb.

 

Reden dat ik niet het traject van de offertes wil ingaan is dat ik nu nog in loondienst ben en over een aantal weken niet meer. Ik moet dus snel een keuze maken.

 

Maar goed..... ik zal kijken of ik op een andere manier meer te weten kom.

 

Bedankt voor jullie reacties!!

 

Laat ik een ding stellen bij een krediet van € 25.000 gaat de bank heus niet iedere keer om extra info vragen. De bank kijkt vooral of je aan de rente- en aflossingsverplichtingen kan voldoen en wat de kasstroom over de rekening is. Als dat in orde is / blijft dan zul je in principe niet gevraagd worden om extra info aan te leveren.

Met vriendelijke groet,

 

Jan Wietsma

Iedere ondernemer heeft recht op krediet

Initiator van de KredietWijzer

Auteur "Ondernemer! Regel zelf uw krediet"

Programmadirecteur MKB-kredietcoach

 

Kijk ook eens op:

http://www.linkedin.com/in/janwietsma

http://www.mkbkredietcoach.nl

ht

Link naar reactie
  • 0

HIer ben ik het helemaal mee eens. Mijn eerste krediet wsa 50.000 euro bij de ABN Amro, was wel 10 jaar geleden, maar hier is nooit iets over cijfers gevraagd. Later overgenomen door de ING, maar ook daar nooit vragen. Het interesseerd ze geen bal zolang jij maar optijd betaald. Hou er wel rekening mee dat een krediet altijd gekoppeld wordt aan een betaal rekening, dus ook die kosten moet je goed onder de loep nemen.

 

Offertes bij banken vooral voor dit soort bedragen gaan heel snel. Bij de ING hoor je zelfs binnen 3 dagen als je bent afgewezen, ze geven echter nooit een reden op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.