• 0

2e Ronde: Wat vinden jullie van mijn Basketball webwinkel

Omschrijving van je concept:

Op 12 Oktober 2011 heb ik voor het eerst deze vraag gesteld met als resultaat zeer veel feedback! Uit deze feedback heb ik zoveel mogelijk aanpassingen gemaakt en de site een heel stuk verbeterd. Vandaag Ronde 2.

 

Omschrijving van je concept:

 

Sinds 2009 ben ik begonnen met een internet webshop in basketballkleding. Nu 2 jaar later is het bedrijf sterk gegroeid en is het een echte onderneming geworden en niet meer enkel een hobby winkel. Vorig jaar heb ik dit ook benadrukt door de gehele site een professionelere uitstraling te geven.

 

Met betrekking tot (vooral) conversie verhoging ben ik op zoek naar verbeteringen op mijn website om hem nog klantvriendelijker en duidelijker te maken. Graag zou ik hier van jullie feedback en tips over willen in het specifiek. Natuurlijk zijn andere tips ook meer dan welkom.

 

De website is the vinden op: http://www.basketballwear.nl/

 

 

Inmiddels zijn we ongeveer 2 maanden na het starten van het vorige topic en moet ik eerlijk zeggen dat ik heel erg blij ben met het feit dat ik 3 volledige pagina's aan reacties, feedback, verbeterpunten en tips heb mogen ontvangen van mijn mede higherlevelers.

 

Inmiddels heb ik in de afgelopen maand niet stilgezeten en in mijn vrije tijd een aantal zaken op orde gemaakt. Zal hieronder eens kort zetten wat ik precies gedaan heb.

 

* Design aangepast naar een vriendelijker / warmer karakter.

* Kleuren in het design aangepast en gezorgt dat deze consistent aanwezig zijn.

* Plaatjes rechts aangepast aan design.

* Plaatsjes in de slider aangepast naar design.

* Assortiment op sommige punten aangepast.

* Algemene voorwaarden aangepast.

* Product varianten aangepast (niet meer zoveel producten niet op voorraad)

* Klantenservice aangepast (24 uur per dag bereikbaar)

* Categorieen links aangepast.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het concept van Basketballwear ligt op het feit dat ik persoonlijk tussen mijn klanten wil staan en ze van duidelijk advies, tips en een mening wil voorzien in hun aankoop proces. Om dit te realiseren ben ik persoonlijk ook op alle grote basketball evenementen in Nederland om een praatje te maken en eventueel het te hebben over producten en de basketbal wereld.

 

Mijn motto is dan ook: Basketballwear gemaakt voor jullie, gemaakt door jullie.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil een betere site maken zodat klanten nog makkelijker hun weg kunnen vinden binnen de webstie. De site moet vertrouwen, professionaliteit en het gevoel van basketbal uitstralen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij zetten onszelf anders in de markt (zie concept omschrijving)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet meer hoe hij was maar ik vind de site erg druk overkomen. Dat komt volgens mij door de erg grote letters op de indexpagina.

 

Verder vind ik het raar dat de tekst bij een artikel in het productoverzicht wordt afgekapt. Je krijgt dan een zin waarvan de helft ontbreekt. Zal wel een technisch issue zijn, maar zorg er dan voor dat je een korte krachtige tekst bij een artikel plaatst.

 

Is volgens mij al een keer eerder gezegd maar je bedrijfsnaam in je header komt niet overeen met je url. Waarom in je header niet met dubbele "L"?

 

Je hebt ook een slider op de overzichtpagina van de producten staan. Het was mij niet helemaal duidelijk waarvoor deze is. Blijkt voor de prijs te zijn, maar zet dit er dan bij!

 

Op zich heb je een redelijke basis waar je mee vooruit kunt. Maar je mist nog net wat puntjes op de i.

Link naar reactie
  • 0

Een paar dingen die me opvallen bij een snelle blik:

 

- Linksboven zie ik 4 keer het woord "zoeken" staan. Kan dat niet eenvoudiger?

 

- In het middelste blok gaan de bladerpijltjes door je tekst heen.

 

- Je retournerings-regeling in je algemene voorwaarden is niet conform de Wet Koop op Afstand. En aan de andere kant mag ik zonder enige beperking of voorwaarden artikelen terugsturen waar ik niet tevreden over ben. Lijkt me niet handig ...

Link naar reactie
  • 0

De klant heeft het recht om kleding te dragen voor een redelijke periode (1 dag).

Jij zegt dat kleding niet gedragen mag zijn bij een retour.

 

Overigens zijn het 7 WERKdagen dat de klant recht heeft op een retourzending, ik lees 7 dagen op je website.

 

06 nr bellen voor status van voorraad?! Ik neem aan dat je een vorraad hebt of je doet aan dropshipping.. Lijkt me niet erg praktisch. Potientiele koper wilt zonder moeite weten of het op voorraad is of niet.

Link naar reactie
  • 0

De klant heeft het recht om kleding te dragen voor een redelijke periode (1 dag).

Lijkt mij niet, gezien deze tekst op consuwijzer.nl:

 

Ik heb via internet of postorder kleding besteld. Als ik het kledingstuk pas, mag ik het dan nog terugsturen?

 

Koopt u iets op afstand? Bijvoorbeeld via postorder of bij een webshop? Dan hebt u een bedenktijd van zeven werkdagen. Binnen deze tijd bepaalt u of het kledingstuk u bevalt of niet. U mag daarbij hetzelfde doen als wanneer u iets in een winkel koopt. U mag het kledingstuk uit de verpakking halen en het aantrekken. Zo kunt u zien of u het kledingstuk mooi vindt. En of het goed past. Besluit u om het kledingstuk terug te sturen? Dan moet u het wel weer netjes inpakken.

 

Wat mag u niet doen tijdens de bedenktijd?

U mag het kledingstuk niet in gebruik nemen. Een voorbeeld van in gebruik nemen is het aantrekken naar een feest. Want de ondernemer moet het product weer aan iemand anders kunnen verkopen als u het terugstuurt.

 

Waar baseer jij die 1 dag op?

Link naar reactie
  • 0

een paar dingen die mij zo opvallen:

 

- Nederlandse vlag rechts boven, heb je nog een andere taal, anders zou ik deze verwijderen

- Probeer je USP gescheiden te houden van de social buttons

- De afbeeldingen rechts zijn vrij groot, probeer deze te verkleinen.

- Je banner is niet klikbaar, ik zou deze klikbaar maken en bijvoorbeeld elke week een mooie aanbieding erin zetten

- De achtergrond van je rubrieken (Zwart/grijze balk) is wat druk, probeer hier een neutrale kleur van te maken

- Pas je telefoonnummer aan, een 06 nummer is nu niet iets wat klanten graag zien om te bellen

- Probeer bij elke rubriek een leuk SEO tekst te schrijven, nu staat er alleen een rubriek naam.

- Er staan streepjes bij de betaalmethodes (rechts) kijk slordig.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Veel succes met je webwinkel!

 

Ik hoop dat

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Hallo Patrick,

 

Ik mis nog de gegevens van je bedrijf (zoals KvK-nummer en BTW-nummer). Op de website van de Consumentenautoriteit lees je meer over de informatieplicht door webwinkeliers.

 

Ook is op de pagina Disclaimer de uitsluiting van aansprakelijkheid in hoofdletters geschreven met de naam van de website in kleine letters. Dit leest (voor mij dan) een beetje raar.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

De snelle/gratis levering / klantenservice staan nu twee keer vermeld op de homepage: in het midden en aan de rechterkant. Dat heeft geen toegevoegde waarde / is zonde van de ruimte naar mijn mening. Ik zou de ruimte in het midden gebruiken om artikelen extra te promoten (misschien met korting?). Ik vind overigens een gratis sleutelhanger bij drie artikelen niet echt een goede incentive om te kopen, of is het een bijzondere? In dat geval zou ik dat beter uitleggen. Succes!

Link naar reactie
  • 0

-De graphics van je header zijn wat wazig. Zoals ik dat lees "Goede kwaliteit" met die wazige letters, komt dat me dan wat ironisch over ;D

 

-Verder zoals anderen al zeiden, een beetje druk. Die balkjes met zwart/grijs, maak die 1 kleur, of maak het grijze stuk een heel dun strookje.

 

-Let ook op de lettertypes, en groottes. Ik zie op het eerste gezicht al 6 verschillende variaties ( bold, caps, bold/caps, groen, rood, etc). Zorg dat daar wat consistentie inzit, dat maakt het al een stuk minder druk.

 

-Probeer met de kleuren de aandacht te trekken naar de producten. Nu staan er aan de zijkanten ook allerlei kleurtjes, die leiden af.

 

-Probeer de categorieen logisch in te delen. Nu heb je bijvoorbeeld een lijst waarin verschillende soorten items te koop staan, maar daartussen staat bijvoorbeeld ook "uw basketballwear voordelen". Dat is geen product wat je kunt kopen, en hoort dan ook niet thuis tussen de categorieën producten.

 

-Zet de categorieën waar je het meest winst op maakt/meest van verkoopt bovenaan, of op een in het oog springende plek, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is dit de rebound of wordt dit een spel in vier delen? Je mist nog diverse opmerkingen uit de eerste draad.

 

Groet,

 

Highio

 

We hebben uit de vorige editie zoveel punten kunnen pakken dat na de aanpassingen (in mijn ogen) de site zoveel veranderd is dat het wellicht verstandig was een ronde 2 te houden om feedback uit te putten.

 

Ik weet niet meer hoe hij was maar ik vind de site erg druk overkomen. Dat komt volgens mij door de erg grote letters op de indexpagina.

 

Verder vind ik het raar dat de tekst bij een artikel in het productoverzicht wordt afgekapt. Je krijgt dan een zin waarvan de helft ontbreekt. Zal wel een technisch issue zijn, maar zorg er dan voor dat je een korte krachtige tekst bij een artikel plaatst.

 

Is volgens mij al een keer eerder gezegd maar je bedrijfsnaam in je header komt niet overeen met je url. Waarom in je header niet met dubbele "L"?

 

Je hebt ook een slider op de overzichtpagina van de producten staan. Het was mij niet helemaal duidelijk waarvoor deze is. Blijkt voor de prijs te zijn, maar zet dit er dan bij!

 

Op zich heb je een redelijke basis waar je mee vooruit kunt. Maar je mist nog net wat puntjes op de i.

 

Wat bedoel je precies met de grote letters op de index pagina? Zijn dit de plaatjes rechts? Of de slider in het midden?

 

De productbeschrijvingen is inderdaad iets om naar te kijken, die komt op mijn to-do list.

 

Header wordt een alternatief voor gezocht.

 

Die slider valt helaas niet weg te halen.

 

OVeral handige tips, kan ik wat mee!

 

Een paar dingen die me opvallen bij een snelle blik:

 

- Linksboven zie ik 4 keer het woord "zoeken" staan. Kan dat niet eenvoudiger?

 

- In het middelste blok gaan de bladerpijltjes door je tekst heen.

 

- Je retournerings-regeling in je algemene voorwaarden is niet conform de Wet Koop op Afstand. En aan de andere kant mag ik zonder enige beperking of voorwaarden artikelen terugsturen waar ik niet tevreden over ben. Lijkt me niet handig ...

 

Bedankt voor je feedback! Een aantal van je suggesties valt helaas niet aan te passen, hooguit om heen te werken. De retournerings regeling is iets om nogmaals naar te kijken!

 

 

De klant heeft het recht om kleding te dragen voor een redelijke periode (1 dag).

Jij zegt dat kleding niet gedragen mag zijn bij een retour.

 

Overigens zijn het 7 WERKdagen dat de klant recht heeft op een retourzending, ik lees 7 dagen op je website.

 

06 nr bellen voor status van voorraad?! Ik neem aan dat je een vorraad hebt of je doet aan dropshipping.. Lijkt me niet erg praktisch. Potientiele koper wilt zonder moeite weten of het op voorraad is of niet.

 

Het 7 werkdagen geval zal ik gaan aanpassen en ook het feit met op voorraad hebben zal ik gaan aanpassen, het is namelijk tegenwoordig heel makkelijk om te zien of onze producten op voorraad zijn.

 

Lijkt mij niet, gezien deze tekst op consuwijzer.nl:

 

Ik heb via internet of postorder kleding besteld. Als ik het kledingstuk pas, mag ik het dan nog terugsturen?

 

Koopt u iets op afstand? Bijvoorbeeld via postorder of bij een webshop? Dan hebt u een bedenktijd van zeven werkdagen. Binnen deze tijd bepaalt u of het kledingstuk u bevalt of niet. U mag daarbij hetzelfde doen als wanneer u iets in een winkel koopt. U mag het kledingstuk uit de verpakking halen en het aantrekken. Zo kunt u zien of u het kledingstuk mooi vindt. En of het goed past. Besluit u om het kledingstuk terug te sturen? Dan moet u het wel weer netjes inpakken.

 

Wat mag u niet doen tijdens de bedenktijd?

U mag het kledingstuk niet in gebruik nemen. Een voorbeeld van in gebruik nemen is het aantrekken naar een feest. Want de ondernemer moet het product weer aan iemand anders kunnen verkopen als u het terugstuurt.

 

Waar baseer jij die 1 dag op?

 

Die tekst kan ik weer mooi gebruiken om de algemene voorwaarden te verbeteren.

 

een paar dingen die mij zo opvallen:

 

- Nederlandse vlag rechts boven, heb je nog een andere taal, anders zou ik deze verwijderen

- Probeer je USP gescheiden te houden van de social buttons

- De afbeeldingen rechts zijn vrij groot, probeer deze te verkleinen.

- Je banner is niet klikbaar, ik zou deze klikbaar maken en bijvoorbeeld elke week een mooie aanbieding erin zetten

- De achtergrond van je rubrieken (Zwart/grijze balk) is wat druk, probeer hier een neutrale kleur van te maken

- Pas je telefoonnummer aan, een 06 nummer is nu niet iets wat klanten graag zien om te bellen

- Probeer bij elke rubriek een leuk SEO tekst te schrijven, nu staat er alleen een rubriek naam.

- Er staan streepjes bij de betaalmethodes (rechts) kijk slordig.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Veel succes met je webwinkel!

 

Aantal zaken (dikgedrukt) zijn helaas opgenomen in het systeem van Seoshop en kan ik zonder rigoreuze kosten niks in veranderen.

 

De USP's gescheiden houden is een goed idee! Helaas heb ik geen andere plaats waar ik de Social links kwijt kan en wil ik die toch ook graag op de site houden. Wat werkt als expert in jouw ogen beter? USP's rechts of in de slider in het midden?

 

SEO teksten is een goed idee, in ieder geval om duidelijker te zijn en beter te verkopen. Gaan we zeker wat mee doen.

 

Overall een paar hele krachtige en goede tips!

 

Hallo Patrick,

 

Ik mis nog de gegevens van je bedrijf (zoals KvK-nummer en BTW-nummer). Op de website van de Consumentenautoriteit lees je meer over de informatieplicht door webwinkeliers.

 

Ook is op de pagina Disclaimer de uitsluiting van aansprakelijkheid in hoofdletters geschreven met de naam van de website in kleine letters. Dit leest (voor mij dan) een beetje raar.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

 

Bedrijfsgegevens horen en zullen ook op de site staan. Zal ze er dan nogmaals duidelijk opzetten aangezien ik zelf ook moeite heb ze te vinden. Wat zou hiervoor de beste plaats zijn in jou ogen?

 

Disclaimer gaan we aanpassen.

 

De snelle/gratis levering / klantenservice staan nu twee keer vermeld op de homepage: in het midden en aan de rechterkant. Dat heeft geen toegevoegde waarde / is zonde van de ruimte naar mijn mening. Ik zou de ruimte in het midden gebruiken om artikelen extra te promoten (misschien met korting?). Ik vind overigens een gratis sleutelhanger bij drie artikelen niet echt een goede incentive om te kopen, of is het een bijzondere? In dat geval zou ik dat beter uitleggen. Succes!

 

Het is inderdaad een goed idee om meer producten te gaan promoten!

 

Over die sleutelhanger heb ik al vaker wat gehoord. Moet daar nog eens wat mee gaan doen.

Link naar reactie
  • 0
Bedrijfsgegevens horen en zullen ook op de site staan. Zal ze er dan nogmaals duidelijk opzetten aangezien ik zelf ook moeite heb ze te vinden. Wat zou hiervoor de beste plaats zijn in jou ogen?

 

Disclaimer gaan we aanpassen.

 

 

De meest logische plek lijkt mij de pagina Over ons.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

een paar dingen die mij zo opvallen:

 

- Nederlandse vlag rechts boven, heb je nog een andere taal, anders zou ik deze verwijderen

- Probeer je USP gescheiden te houden van de social buttons

- De afbeeldingen rechts zijn vrij groot, probeer deze te verkleinen.

- Je banner is niet klikbaar, ik zou deze klikbaar maken en bijvoorbeeld elke week een mooie aanbieding erin zetten

- De achtergrond van je rubrieken (Zwart/grijze balk) is wat druk, probeer hier een neutrale kleur van te maken

- Pas je telefoonnummer aan, een 06 nummer is nu niet iets wat klanten graag zien om te bellen

- Probeer bij elke rubriek een leuk SEO tekst te schrijven, nu staat er alleen een rubriek naam.

- Er staan streepjes bij de betaalmethodes (rechts) kijk slordig.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Veel succes met je webwinkel!

 

Aantal zaken (dikgedrukt) zijn helaas opgenomen in het systeem van Seoshop en kan ik zonder rigoreuze kosten niks in veranderen.

 

De USP's gescheiden houden is een goed idee! Helaas heb ik geen andere plaats waar ik de Social links kwijt kan en wil ik die toch ook graag op de site houden. Wat werkt als expert in jouw ogen beter? USP's rechts of in de slider in het midden?

 

SEO teksten is een goed idee, in ieder geval om duidelijker te zijn en beter te verkopen. Gaan we zeker wat mee doen.

 

Overall een paar hele krachtige en goede tips!

 

 

ok, jammer dat dit soort dingen niet door SEOshop worden opgepakt, of ligt dit aan het soort pakket wat je afsluit

Je USP niet in een slider zetten, dan rechts op de site plaatsen eventueel wat kleine plaatjes/logo's en het lettertype iets kleiner.

Kijk of je de social buttons in de header kunt zetten en dan kleiner, of eventueel onderaan bij je facebook likes.

 

Succes met je webwinkel

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb je site bekeken en het doet beetje pijn aan mijn ogen. Veel te druk, veel te donker en veel zaken niet op een logische plaats. Kijk eens bij andere websites die online zaken verkopen, hoe zij hun menustructuur en pagina-indeling hebben. Veel onlineconsumenten zijn inmiddels gewend dat sommige zaken op vaste plekken staan. Bij jou moet ik helaas zoeken, scrollen om een sitemap of de betaalmethoden te vinden. Boven de vouw kijken consumenten het vaakst, zien ze iets wat niet aantrekkelijk is, dan klikt 80% van de mensen direct weg. Zorg dus voor een duidelijke menustructuur en dat alle belangrijke zaken (betaalmethoden, klantenservice etc) bovenaan staan.

 

Een andere opmerking is om voor rust te zorgen dmv het gebruik van hetzelfde lettertype en lettertypegrootte. Aan de rechterkant heb je een kolom waar tnt, twitter, facebook etc te vinden is. Ziet er rommelig uit. Facebook en twitter logo's zou ik verplaatsen naar de bovenkant van de site. Iedereen die twittert en facebookt, weet inmiddels waar die logo's voor staan.

 

Ook de betaalmethoden zou ik verkleinen en helemaal bovenin de balk doen, tezamen met de logo's van alle NL-banken. Dat straalt vertrouwen uit.

 

Je gebruikt een standaardwebsite volgens mij, ik weet niet wat je daar allemaal kan wijzigen, dus weet ik ook niet of je iets met mijn adviezen kunt.

 

Link naar reactie
  • 0

Er staat op je website een telefoonnummer met 24 uur per dag bereikbaar. Ik had dat ook op mijn website staan ( hoorde bij het ontwerp en de websitebouwer haalde het niet snel genoeg eraf ) en ben wekenlang gebeld tussen 8.00 en 2.00 ( ook in het weekend ). Sinds het plaatje verwijderd is wordt ik alleen nog maar gebeld op normale tijden ( tussen 9.00 en 18.00 ).

 

Ook krijg ik waarschuwing als ik op dat plaatje klik. Je hebt er een niet bestaande url achter gezet, ik zou er een link van maken naar je e-mail.

 

www.messenwebwinkel.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.