• 0

Naam, adres importeur en streepjes code noodzakelijk?

 

:) Ben bezig met het ontwerpen en dergelijke van een verpakking voor een product... en ik vroeg me af of het in ALLE gevallen noodzakelijk is... een streepjes code en bijvoorbeeld de naam + het adres van de importeur te vermelden op deze verpakking.

 

Ik begrijp dat voor bijvoorbeeld iets eetbaars... gevaarlijks... of electrisch.... er strengere eisen zijn... maar hoe zit het nu met een simpel product... zoals laten we zeggen... een oprolbaar meetlint? of... een kladblok?

 

Iemand?

Dare to fly...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het niet zo dat de winkelier zelf ook streepjes codes kan toevoegen?

Ja, dat klopt. Als je de goede spullen hebt is het vrij eenvoudig om barcode-stickers te draaien en die op de producten te plakken.

 

Er zijn echter ook winkel(ketens) die een product niet eens zullen inkopen als er niet een (juist werkende) barcode op zit ...

Link naar reactie
  • 0

Wat voor product(en) gaat het om?

In welke landen gaat het product verkocht worden?

 

Zo is de kans groter dat je antwoorden krijgt waar je iets mee kunt.

Arnoud, mij bekruipt het gevoel dat dit de eerste keer is dat je een verpakking moet ontwerpen. Blijkbaar lukt het je niet om middels een zoekmachine bij de eisen voor de door jouw te ontwerpen verpakking te komen. Datzelfde geldt voor de barcode.

 

Dat maakt op zich nog niet zo veel uit. Wat ik echter niet begrijp is dat je geen concrete info geeft zodat anderen je concreet kunnen helpen.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je een echte verpakking voor een echt product ontwerpt, dan wil je dat dat product echt verkocht gaat worden. Zonder de juiste info op die verpakking (wettelijk verplicht of vereist door wederverkopers) kom je nergens. Dat is dus helemaal geen kwestie van keuzes, maar van overleven.

 

Hoe 'echt' is deze vraag?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

:) Het is interessant te zien dat er betaald moet worden voor een barcode... had echt geen flauw idee.... zijn er geen eigen barcodes te bedenken? Ik zag op de geplaatste link dat het niet zo gek veel kost... maar toch.

 

En ja, het is de keerste keer dat ik echt bezig ben om een verpakking te laten maken... (en heb dus nog veel te leren). Ik zat bijvoorbeeld te denken aan een meetlint (nieuwe variant) en kladblok (ook nieuwe variant). Op zich dus beide vrij normale producten...

Dare to fly...

Link naar reactie
  • 0

 

Het lijkt me haast dat voor alle zekerheid je gewoon "alles" op de verpakking moet zetten... dan krijg je wellicht later geen of minder problemen.

 

Zoals:

 

• Vermelding van de naam en adres van de fabrikant;

• Productnaam;

• CE markering (of iets soortgelijks);

• Het land waar het product geproduceerd is;

• Waarschuwingslogos;

• Leeftijdindicatie waarvoor het product bedoeld is;

• Recycle logo (mocht dat het geval zijn);

• Barcode;

 

 

 

Dare to fly...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.