• 0

Omzetbelasting over dropship-verkoop?

Hallo allemaal,

 

Ik ben nu ongeveer 2 jaartje's geïnteresseerde in internet marketing, en 2 jaar best actief bezig met internet marketing bezig & verschillende verdien modellen daarin.

 

Begin dit jaar heb ik besloten om me in te schrijven bij de KvK.

Iedereen die inschrijft bij de Kvk is volgens mij verplicht om omzet belasting te betalen dat per kwartaal ingezonden en betaald moet worden.

 

Het vorige kwartaal heb ik mezelf gewoon op 'safe gespeelt' wat ik daarmee bedoel is dat ik zelf me boekhouding heb gedaan. en van alle inkomsten (ook van bedragen die nog in me paypro account stonden ) heb ik meeberekend .

 

in totaal kwam ik ongeveer uit op 200 euro dat ik moest betalen.

Ik heb dit doormiddel van een excel sheet gedaan en je wil kan ik deze best ergens uploaden dat je kan zien hoe ik aan mijn berekeningen bent gekomen.

 

 

Ik heb echter één probleem

En ik denk een best grote :) maar dat komt nog wel...

 

Ik ben namelijk een maand geleden gestart met dropshipping op marktplaats. Werkt super! in 1 maand 1 euro winst gemaakt, en ik weet niet hoeveel omzet.

 

Het verdienmodel:

Ik koop tablets horloge's alles in via china en mensen storten een bedrag naar mijn rekening en ik stuur ze hun pakketje op!

 

het probleem is ik heb nog geen zakelijke rekening

 

(De rabobank heeft mij benaderd en heeft mij ook geadviseerd om dit te doen, nu ben ik twee dagen gelden overtuigt en heb ik de papieren naar hun toe gestuurt )

 

De vragen waarmee ik op dit moment mee zit:

- Hoe moet ik nu precies de belasting berekenen ?

Ik wil eigenlijk het dropshippen het liefst zien

als prive dingetjes, zoals iedereen handel op marktplaats

als ik toch deze dingen moet opgeven,

moet ik dan van de winst 19 procent berekenen ? of van de inkoop prijs?

en moet ik ook rekening houden met bepaalde heffingen zoals import uit

buitenland

- Moet ik bedragen die nog in paypro staan ook opgeven aan de belasting of moet ik pas betalen als het bedrag gestort is naar mijn normale rekening ?

 

Sorry voor de n00b vragen qua belasting..

 

Alvast hartelijk dank voor de reactie's en sorry dat

het wat rommelig is qua administratie.

 

Je (ik) leer het beste door op me bek te gaan, en daar

gaan we dan...

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het heet omzet belasting. Belasting die je betaalt over je omzet. Je moet dus 19% van je omzet afdragen. Als je iets verkoopt van 119 euro, dan draag je 19% af, dus in dit voorbeeld toevallig 19 euro, af. In dit geval geef je dus op hoeveel omzet je totaal gemaakt heb dit jaar, en daar draag je 19% van af. In "n00b" taal: van al het geld dat je binnen gekregen heb, geef je 19% aan de belastingdienst.

 

Zoek ook eens naar KOR. Met de Kleine Ondernemersregeling hoef je tot een bepaald bedrag per jaar geen BTW af te dragen. Kan er voor zorgen dat je dit eerste jaar nog geen zware verliezen gaat lijden, als je nog niet te veel omzet gedraaid hebt.

 

Zorg er verder voor dat de dingen die je importeert netjes aangegeven worden bij de Douane. Wordt door veel ondernemers vergeten, maar kan voor een hoop problemen zorgen.

 

Verder is de verkoop van replica's verboden, maar dat wist je waarschijnlijk al. Boetes zijn niet mals.

 

Algemeen advies; ga eens met een boekhouder en/pf accountant praten om je administratie op te zetten en te laten controleren.

Link naar reactie
  • 0

In "n00b" taal: van al het geld dat je binnen gekregen heb, geef je 19% aan de belastingdienst.

 

Denk niet dat je het zelf zo doet Wouter ;) Als je 119 euro binnen krijgt en je geeft 19% aan de belastingdienst dan zou dat 22,61 euro zijn in plaats van 19 euro.

Heb het inderdaad beetje verkeerd geformuleerd. Wat hij dus zou kunnen doen is zijn omzet delen door 119 en dan vermenigvuldigen met 19, om het BTW bedrag te berekenen.

 

Maar denk dat hij meer gebaat is met een goede cursus administratie en wat meer begeleiding. Aan de postgeschiedenis van TS te zien denk ik dat hij niet zo heel ver vooruit denkt en veel zaken niet (goed) uitgezocht heeft. Ik vrees dat er nog veel meer dingen fout gaan dan alleen de BTW aangifte.

Link naar reactie
  • 0

Het heet omzet belasting. Belasting die je betaalt over je omzet. Je moet dus 19% van je omzet afdragen. Als je iets verkoopt van 119 euro, dan draag je 19% af, dus in dit voorbeeld toevallig 19 euro, af. In dit geval geef je dus op hoeveel omzet je totaal gemaakt heb dit jaar, en daar draag je 19% van af. In "n00b" taal: van al het geld dat je binnen gekregen heb, geef je 19% aan de belastingdienst.

 

Zoek ook eens naar KOR. Met de Kleine Ondernemersregeling hoef je tot een bepaald bedrag per jaar geen BTW af te dragen. Kan er voor zorgen dat je dit eerste jaar nog geen zware verliezen gaat lijden, als je nog niet te veel omzet gedraaid hebt.

 

Zorg er verder voor dat de dingen die je importeert netjes aangegeven worden bij de Douane. Wordt door veel ondernemers vergeten, maar kan voor een hoop problemen zorgen.

 

Verder is de verkoop van replica's verboden, maar dat wist je waarschijnlijk al. Boetes zijn niet mals.

 

Algemeen advies; ga eens met een boekhouder en/pf accountant praten om je administratie op te zetten en te laten controleren.

 

Super thanks voor dit advies !

 

Weer een steuntje in de rug,

 

Veder word bij de douane alles mooi aangegeven, wat er in de doos zit, en het word verzonden als een

bedrag van onder de $30 dollar...

 

Veder heb ik ook digitale producten waar ik geen 'kosten' aan heb. ik moet dus dan over mijn verkoop bedrag

19% btw betalen.

 

(ik weet dat het volledige bedrag x 119 / 100 = het bedrag dat je aan BTW moet betalen...)

 

heb je toevallig goeie bronnen/sites of ervaringen met dergelijke boekhouders?

totaal nieuw met die mensen, hoeveel gaat het me ongeveer kosten, als een boekhouder

me hele omzet belasting in orde voor me gaat maken ?

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je hoeveel het gaat kosten? Boekhouders hoeven niet zo duur te zijn.

 

Bel eens een boekhouder uit je regio op, maak een afspraak en neem alles mee, dan kan hij je vast zo vertellen hoe lang hij er mee bezig is en wat het gaat kosten.

 

Aan een goede boekhouder en/of accountant houd je als het goed is geld over; ze weten precies hoe je zo min mogelijk belasting hoeft te betalen.

Link naar reactie
  • 0
Werkt super! in 1 maand 1 euro winst gemaakt, en ik weet niet hoeveel omzet.

Deze zin ??

 

Overigens, een zakelijke rekening is geen vereiste. Je bent echter wel zakelijk bezig en moet gewoon btw betalen ja.

Vanuit china betaal je geen btw, dit wordt meestal bij de duane erbij opgeteld en moet je dan contant betalen of je hebt een speciale regeling hiervoor ondertekent dat het anders kan. Maar op de producten uit china zit in principe geen btw, die komt er wanneer de goederen in NL komen nog eens op.

 

Als jij een tablet uit china koopt voor 100 euro, dan betaal jij 19 euro aan btw..

 

/ Lees het handboek van de belastingdienst eens door. Staat alles in, ook voor de kleine ondernemersregeling.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.