Mijn vraag is of een vakantiewoning die NIET ter beschikking staat (max 2 weken per jaar voor eigen gebruik) en dus voor de overige periode verhuurd is niet voor de volledige WOZ waarde maar voor 60% van deze waarde in box 3 opgenomen mag worden.
In het verleden de WOZ waarde aangehouden, echter opgevangen dat indien de woning niet ter beschikking staat de waarde naar 60% gebracht mag worden.
Heeft iemand hier ervaring in en kan mijn vermoeden onderbouwen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rob1957
Rob1957
Beste lezer,
Mijn vraag is of een vakantiewoning die NIET ter beschikking staat (max 2 weken per jaar voor eigen gebruik) en dus voor de overige periode verhuurd is niet voor de volledige WOZ waarde maar voor 60% van deze waarde in box 3 opgenomen mag worden.
In het verleden de WOZ waarde aangehouden, echter opgevangen dat indien de woning niet ter beschikking staat de waarde naar 60% gebracht mag worden.
Heeft iemand hier ervaring in en kan mijn vermoeden onderbouwen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34872-waarde-vakantiewoning-in-box-3/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag