• 0

Bureau inschakelen of wachten?

Hallo,

 

Ik zit met het volgende.

 

Eind september heb ik diensten geleverd aan een bedrijf. (Kosten tussen de 50 en 100 euro).

Voor mijn klanten hanteer ik een betalingstermijn van 30 dagen. Deze is inmiddels al verstreken dus.

Hierop heb ik toen een herinnering gestuurd, vervolgens een 2de herinnering. Daarna een aanmaning. Waarop telefooncontact is gekomen. De factuur zou betaald worden. 2 weken later nog niks. 2de aanmaning verstuurd. Weer gebeld. Vervolgens kreeg ik te horen dat de directeur op vakantie was,en dat hij als enige de betalingen doet. Ik zou dan moeten wachten tot half januari. (weer 1,5 maand op de 2 maanden die ik al wacht)

 

Word ik aan het lijntje gehouden en moet ik dit gewoon doorsturen naar een incassobureau, of moet ik nog even wachten tot half januari,en dan weer opbellen hoe het zit?

 

Alvast bedankt voor een reactie,

 

Mvg,

Poostie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Word ik aan het lijntje gehouden

 

Ja. Mijn stelregel: nooit meer dan 1 keer herinneren, 1 keer bellen en 1 keer aanmanen, tenzij het om een heel goede klant gaat die te goeder trouw is.

 

en moet ik dit gewoon doorsturen naar een incassobureau

 

Naar een gerechtsdeurwaarder, want het herinneren en aanmanen heb je zelf al gedaan (en meer kan een incassobureau niet doen).

 

Het gerechtsdeurwaarderskantoor dat ik een paar keer gebruikt heb, heeft voor dit soort kleine bedragen een prettige service: ze sturen nogmaals een aanmaning (de laatste), maar dan op hun briefpapier. De kosten voor de debiteur en jouw kostenrisico blijven daarmee heel beperkt.

Link naar reactie
  • 0

bij het incasso bureau kan je ook voor een gering tarief stickers afnemen die je op de laatste herinnering kan plakken, dan weten ze daar dat je vordering naar de incasso verhuist als ze niet voldoen.

 

er zijn ook incassobureaus die in kleinere vorderingen zijn gespecialiseerd, kosten worden verhaald op de wanbetaler, kost jou dus niets.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Wacht gewoon even tot half januari.

Wel zou ik ze nu even een mailtje sturen.

 

"Geachte ...,

U houdt mij al geruime tijd aan het lijntje aangaande de betaling van factuurnr. x ten bedrage van x met kenmerk x.

Daar u heeft aangegeven dat de bevoegde persoon om mijn factuur goed te keuren medio januari terug zal zijn ga ik er van uit dat het bedrag op [x datum] op mijn rekening is bijgeschreven.

Als dit niet het geval is zal ik dit dossier uit handen geven aan een partij die de kosten voor het innen van dit bedrag op u zal verhalen.

 

Ik ga er van uit dat u het voor een bedrag als dit niet zo ver laat komen.

Gemakshalve heb ik de factuur nogmaals bijgevoegd.

 

Met vriendelijke groet, "

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

U houdt mij al geruime tijd aan het lijntje

Prima mailtje van Annedien.

 

Ik zou alleen bovenstaande zinnetje vanwege de emotionele lading niet gebruiken (actie geeft reactie). Liever een neutralere mededeling "Ik heb reeds enkele malen met u overleg gevoerd ..." Houdt het zakelijk.

 

(Doe ff lekker zelf normaal man ... laten we over aan de "heren" politici)

Link naar reactie
  • 0

U houdt mij al geruime tijd aan het lijntje

Prima mailtje van Annedien.

 

Ik zou alleen bovenstaande zinnetje vanwege de emotionele lading niet gebruiken (actie geeft reactie). Liever een neutralere mededeling "Ik heb reeds enkele malen met u overleg gevoerd ..." Houdt het zakelijk.

 

(Doe ff lekker zelf normaal man ... laten we over aan de "heren" politici)

 

Zakelijk schmakelijk.

 

Ik zou het juist wel gebruiken. Het is namelijk niet emotioneel maar een juiste constatering van wat er gaande is. Dat neutrale gedoe traject heeft hij al doorlopen tenslotte ;)

Het is het doorbreken van het standaard dansje, met als doel ze even wakker te schudden, ze weten zelf ook donders goed waar ze mee bezig zijn: iemands vordering van een paar tientjes traineren.

Bovendien: dit is het alternatief voor pitbulls op hun dak sturen (en dat kan alsnog), dus een beetje lading mag best.

 

Ik heb nooit meer last van wanbetalers, en als het geld op zich laat wachten stuur ik gewoon een persoonlijk mailtje aan de tekenbevoegde, met de vraag of hij of zij nog even "een klap op de pipeline wil geven".

Werkt beter dan officiële herinneringen en aanmaningen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hallo,

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

De email is er inmiddels uit gegaan, met dank aan annedien.

 

Mocht het nog niet voldoende zijn, dan moet het maar via een gerechtsdeurwaarder. Jammer dat zoiets op deze weg moet gaan. (Voor zo'n ''klein'' bedrag)

 

Grt,

 

Poostie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.