• 0

31 december 2012 wil ik met mijn onderneming bereikt hebben dat ...

Terugkijkend op mijn deelname aan HL, valt het op dat de meeste bijdragen en adviezen van mijn hand te maken hebben met ondernemings- c.q. marketingplanning. (vaak als volgt verwoord: wie ben ik, want kan ik, wat wil ik bereiken, hoe ga ik dat bereiken en wat is daarvoor nodig.) Dan heb je het dus over ambities, mijn gevoel is dan ook dat men hier vaak op zoek is naar inspiratie en daarom lijkt het mij leuk om ambitie(plannen) met elkaar te delen in dit topic en elkaar bijvoorbeeld gaandeweg te voorzien van tips en trucs om deze doelen daadwerkelijk te verwezenlijken.

 

Ik geef bij dezen graag de aftrap en hoop dat velen meedoen:

31 december 2012 wil ik met 'De Witte Boerderij' bereikt hebben dat deze is verbouwd en uitgebreid tot een volwaardige onderneming, een luxe accommodatie waarin ik zowel voor de particuliere als de zakelijke doelgroepen bijeenkomsten en arrangementen kan verzorgen met eten, drinken, overnachten en uiteenlopende activiteiten (workshops, trainingen, uitstapjes, etc...).

 

Dat wil ik bereiken door in het eerste kwartaal het businessplan 'door alle molens' te krijgen van vergunningen, financiering, enz... Daarvoor heb ik ruimte nodig in de vorm van Geld, Energie en tijd nodig om dit te kunnen regelen en de juiste contacten c.q. adviseurs.

 

Inmiddels heb ik daar al het e.e.a. in bereikt dat een deel van de financiering binnen is, en dat ik mogelijk zelfs aanspraak kan maken op een interessante subsidie (= stukje extra financiering). Verder heb ik mijn schoonvader (gepensioneerd ondernemer) bereid gevonden de tekeningen te maken en t.z.t. de verbouwing te begeleiden en mijn boekhouder is bereid om het hele proces financieel te begeleiden, zodat ik zorgvuldig met de centjes omspring.

 

Bij de gemeente heb ik inmiddels bereikt dat zij erg enthousiast zijn (zelfs persoonlijke aanmoedigingsmail van de burgemeester), aangezien mijn plan geheel valt in de toekomstvisie van de provincie, van de gemeente en binnen het bestemmingsplan van het dorp waar ik woon. Bovendien zijn er diverse markt- en consumentenonderzoeken en -gegevens beschikbaar waaruit ik goed kan calculeren welke potentie er is voor deze onderneming.

 

Wat vinden jullie ervan en wat is jouw doelstelling / ambitie?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Update:

Aanvraag voor Stipo-subsidie (Stimuleringsregeling Plattelandsondernemingen) is de deur uit en ontvangstbevestiging daarvan zit er ook aan te komen.

Vandaag vernomen dat deze regeling met terugwerkende kracht is ingetrokken, dus terug naar de tekentafel en berekenen wat er wel mogelijk is binnen het bestaande budget.

 

Benieuwd naar de vorderingen van anderen?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 2

28 januari neem ik Slijterij en Wijnhandel "De Wijnstok" over.

 

Naast een succesvolle overname, streef ik naar een nieuwe site met webwinkel voor het eind van het jaar

 

Overname is geslaagd, dus ik ben nu echt ondernemer ;D

 

Offerte voor een nieuwe website is aangevraagd, dus daar wordt aan gewerkt.

Zal als er een nieuwe site is, dit aan het kritische HL-publiek laten weten.

Link naar reactie
  • 1

Leuk topic. Wat ik graag aan het eind van 2012 zou willen zien:

 

* Dat we ook dit jaar dezelfde kwaliteit (of nog beter indien mogelijk) vasthouden als de voorgaande jaren.

* Na 2 jaar investeren en nu zo goed als "klaar" zijn dit kunnen gaan omzetten in meer winst.

* De klanten tevreden houden door tegemoet te komen in hun wensen wat eindigt in mond op mond reclame die moet gaan leiden tot meer klanten.

 

Verder wil ik dit jaar nog een leuk evenement opzetten, al onze trainingsdagen vol krijgen en er zullen ongetwijfeld nog meerdere ideeën en doelstellingen voor dit jaar verschijnen.

www.motorcursussen.nl

Link naar reactie
  • 2

Doordat ik nooit uitga van willen en kunnen, maar van doen en lukken.

 

Op 31 december 2012 HEB ik met mijn onderneming bereikt:

 

3 boeken lokaal in de winkels liggen en verdere verkoop loopt via site.

Workshop hondentaal opgezet.

Workshop spreken zonder woorden opgezet.

Cursus hondengedrag voor uitlaatservice en hondenscholen uitgewerkt.

Idee keurmerk uitgewerkt.

Een constante aanloop cursisten.

Meer gedragsproblemen behandelen.

 

Waar ik dan aan werk:

Landelijke bekendheid

Gedragscentrum

en tussendoor aan 4de boek ;)

 

Heerlijk dit even op een rij te zien staan!

Link naar reactie
  • 0

Door jullie comments te lezen en te luisteren naar de conversatie wordt het duidelijk voor me dat één van de dingen die van een zelfstandige een echte ondernemer maakt, zijn manier van denken is.

 

Een ondernemer heeft een visie en vanuit zijn toewijding aan dit bredere beeld, kiest hij de beste lange-termijnstrategiën om zijn visie te bereiken. Een zelfstandige daarentegen is opportunistisch en gebruikt korte-termijntactieken om elke kans die zich aandient te grijpen.

 

Een zelfstandige is reactief, een ondernemer is proactief.

 

De zelfstandige is het centrum van zijn business. Oftewel – geen eigenaar betekent geen business. Voor de echte ondernemer zijn de klanten het centrum van zijn onderneming – hij is steeds minder essentieel voor zijn onderneming.

 

Het gevolg is dat de onderneming van de ondernemer een asset wordt die elk jaar meer waard wordt. Op enig moment kan het worden overgedragen aan een ander of worden verkocht.

 

De business van de zelfstandige daarentegen groeit slechts zoveel als de zelfstandige zelf zijn klanten kan bedienen (er zijn slechts 24 uren in een dag) en wanneer de zelfstandige ermee wil ophouden, heeft zijn business geen waarde (zonder de eigenaar) en kan niet worden verkocht.

 

Dit besef zou een wake-up call moeten zijn voor iedereen die zijn business leidt als een zelfstandige in plaats van als een ondernemer.

 

Op jouw succes!

Link naar reactie
  • 0

Door jullie comments te lezen en te luisteren naar de conversatie wordt het duidelijk voor me dat één van de dingen die van een zelfstandige een echte ondernemer maakt, zijn manier van denken is.

 

Een ondernemer heeft een visie en vanuit zijn toewijding aan dit bredere beeld, kiest hij de beste lange-termijnstrategiën om zijn visie te bereiken. Een zelfstandige daarentegen is opportunistisch en gebruikt korte-termijntactieken om elke kans die zich aandient te grijpen.

 

Een zelfstandige is reactief, een ondernemer is proactief.

 

De zelfstandige is het centrum van zijn business. Oftewel – geen eigenaar betekent geen business. Voor de echte ondernemer zijn de klanten het centrum van zijn onderneming – hij is steeds minder essentieel voor zijn onderneming.

 

Het gevolg is dat de onderneming van de ondernemer een asset wordt die elk jaar meer waard wordt. Op enig moment kan het worden overgedragen aan een ander of worden verkocht.

 

De business van de zelfstandige daarentegen groeit slechts zoveel als de zelfstandige zelf zijn klanten kan bedienen (er zijn slechts 24 uren in een dag) en wanneer de zelfstandige ermee wil ophouden, heeft zijn business geen waarde (zonder de eigenaar) en kan niet worden verkocht.

 

Dit besef zou een wake-up call moeten zijn voor iedereen die zijn business leidt als een zelfstandige in plaats van als een ondernemer.

 

Op jouw succes!

 

Dit lijkt mij een erg kortzichtige conclusie.

Waar schaal je de bedrijven waarvan de persoon het merk is onder?

Ik denk aan Olcay Gulsen, Ceasar Millan (The dog wisperer), Herman den Blijker en vele anderen.

Deze personen zijn in mijn ogen zeer succesvolle ondernemres, maar zij zelf zijn het gezicht en daardoor het merk, indien zij niet meer kunnen werken zal het voortbestaan van die bedrijven erg onzeker worden.

 

U merkt waarschijnlijk al dat u mij hiermee erg geraakt heeft, daar ik mij als een ondernemer beschouw, maar wel een ondernemer waarvan ik het gezicht van het bedrijf ben, ik groei en breid uit.

Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, als je verder kan kijken dan 24 uur in een dag en jezelf kan uitbouwen waarbij je zelf centraal kan blijven staan en toch geen tijd kost (bv boeken, dvds) kan je jezelf naar mijn mening wel degenlijk als ondernemer neerzetten en vestigen.

Link naar reactie
  • 0

ik zal jullie niet vervelen met idealen als tevredenheid, OPK of marge, voor mij is het hoofddoel dit jaar om de uitbreiding van de winkelmeters te realiseren zodat we het assortiment kunnen uitbreiden en onze beauty-afdeling beter kunnen presenteren.

 

momenteel ben ik weer in gesprek geraakt nadat de onderhandelingen vorig jaar stil kwamen te liggen ...

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

michelleodie,

 

Ik herken erg veel in je opmerking. Mijn bedrijf is ook erg afhankelijk van 1 persoon: ik zelf. Voor de langere termijn zijn we met het bedrijf dan ook opzoek naar een oplossing om deze afhankelijkheid te verminderen.

 

Tot op heden is hiervoor echter nog geen concreet plan. Maar die moet er komen!

 

Op jouw succes!

Link naar reactie
  • -1

Frans,

 

Binnen Open Circles Academy zijn we werkzaam met een team. Ik (Nisandeh) lees en reageer ook zelf! (echter, niet op alles) De posts op verschillende madia kanalen zoals deze worden door het team (in combinatie met mij) gedaan.

 

Om zo actief en snel mogelijk te zijn met de online activiteiten zijn er inderdaad wel meerdere "moderators".

 

ps. De nederlandse taal is geen vreemde taal voor mij.

Link naar reactie
  • 0

 

Om zo actief en snel mogelijk te zijn met de online activiteiten zijn er inderdaad wel meerdere "moderators".

 

 

Dus in feite zijn jullie een commerciële organisatie die door middel van social media ( de div. fora) jullie activteiten in de picture willen zetten zonder enige noemenswaardige bijdragen te leveren aan discussie's.

 

Was het eerst de fora vol laten spammen door zg deelnemers aan jullie open circle bijeenkomsten gaan jullie nu opeens zelf aan de slag.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Off en on topic

 

Ik herken erg veel in je opmerking. Mijn bedrijf is ook erg afhankelijk van 1 persoon: ik zelf. Voor de langere termijn zijn we met het bedrijf dan ook opzoek naar een oplossing om deze afhankelijkheid te verminderen.

 

 

Binnen Open Circles Academy zijn we werkzaam met een team. Ik (Nisandeh) lees en reageer ook zelf! (echter, niet op alles) De posts op verschillende madia kanalen zoals deze worden door het team (in combinatie met mij) gedaan.

 

Om zo actief en snel mogelijk te zijn met de online activiteiten zijn er inderdaad wel meerdere "moderators".

 

Als ik deze qoutes naast elkaar leg, wordt het naar mijn mening je posten erg ongeloofwaardig.

Als mijn medewerkers zich uit gaan geven voor mij zie ik dat als het bedriegen van mijn klanten!

Zo voel ik me nu ook ten opzichten van degene die zich in deze berichten uitgeeft als nisandeh.

 

Maar je hebt me nu wel een heel duidelijk beeld gegeven over hoe ik me niet neer wil zetten!

Mijn bedrijf staat voor openheid, eerlijkheid en vertrouwen.

Deze aspecten worden naar mijn mening geschonden indien iemand zich (al dan niet in opdracht van) uit gaat geven voor een bepaalde persoon.

 

Naar mijn mening zijn forums al vaak te misbruiken ter promotie en ten gunsten of het (onnodig) in discrediet brengen van personen.

Hier wil ik dan ook verre buiten blijven en zal verder niet meer reageren op uw (uw medewerkers) posts.

 

En nu weer on topic!

Update:

1ste boek reeds in ruwe opzet.

Verwachting volgende week klaar voor aankleding foto's ed.

 

Link naar reactie
  • 0

Update:

 

Vandaag 'goed nieuwsdag' voor mijn plannen:

 

De kosten van de aannemer blijken op diverse punten zeer mee te vallen. Er werd bouwkundig goed met mij meegedacht en er zijn mogelijkheden e.e.a. in fasen op te leveren, zodat er op een gegeven moment uit een opgeleverd stuk eerder al wat omzet te genereren valt. Tevens een aanbod gehad voor een stukje extra financiering tegen gunstige condities, wat het wegvallen van de subside compenseert. Morgenochtend bespreking met de gemeente om de bijzonderheden van het bestemmingsplan door te spreken en dat dan z.s.m. in gang te zetten. Volgende week moet ik zelf wat voorbereidingen treffen om dan begin mei daadwerkelijk met de verbouwing te kunnen beginnen.

 

En zeer benieuwd naar de vorderingen van anderen?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Leuk topic ;)

 

Hier ook dan maar even wat ik wil bereikt hebben met mijn onderneming.

 

- Nieuw factuurprogramma volledig draaiende (oude dreigt om te vallen, dus maar snel aanschaffen)

- Omzetstijging Belgische markt minimaal 50% (nu maar ongeveer 5 tot 10% van de totale omzet)

- Omzetstijging algeheel minimaal 40% (met 114% in de eerste twee maanden zijn we aardig op weg ;D)

- Effectiever werken door verschillende systemen op elkaar aan laten sluiten. (nu veel onnodig dubbel)

- 2 zakelijke auto's voor de deur (alleen nog even goedkeuring van de leasemij, je mag jezelf ook best verwennen af en toe ;D)

- Marges verbeteren door harder te onderhandelen met leveranciers (lukt al aardig)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Vorig jaar al veel werk verzet voor een nieuwe toekomst en vanaf 1 januari kan ik daar weer volledig aan gaan bouwen Eind van het jaar wil ik een onderneming neergezet hebben die staat als een huis en waarmee ik mijzelf weer volledig kan bedruipen.

 

enigszins op een lager pitje omdat ik vanaf 20 februari voor 3 dagen per week ingehuurd ben voor een klus. iedere keer vroeg uit bed en 200 km rijden is slopende dan een gewone 5 daagse werkweek. op de andere dagen toch nog nuttige dingen kunnen doen.

 

vanaf week 13 ben ik weer volledig vrij en ga ik weer 100% aan de slag met mijn eigen plannen.

Link naar reactie
  • 0

Update:

 

Echt goed nieuws te melden:

De gemeente hield mij het volgende voor: Er worden mij geen leges in rekening gebracht, maar ik moest wel door een erkend adviseur Ruimtelijke Ordening een bestemmingsplan plus Planschaderisicoanalyse laten opstellen om de bestemmingswijziging en de vergunningen aan te kunnen vragen. Dus met dit gegeven, en de wetenschap dat ik - ondanks de weggevallen leges - hieraan zeker een paar duizend Euro moest gaan uitgeven, ben ik op stap gegaan om offertes bij dit soort bureaus op te vragen.

 

Twee wisten mij te melden dat dit allemaal niet nodig is, mijn plan valt onder de 'WABO' en de zgn. 'kruimelgevallen', het vindt plaats binnen de bebouwde kom en beslaat minder dan 1.500 m2. Slechts een ruimtelijke onderbouwing volstaat! Kosten hooguit €1.000 en de ambtelijke proceduretijd wordt hierdoor aanzienlijk verkort. De gemeente heeft dit inmiddels aan mij bevestigd en ik heb snel een bureau ingeschakeld. Hierdoor komt het einddoel een stuk dichterbij!

 

Volgende maand zal het eerste grondwerk verzet gaan worden, in mei gaat de verbouwing van start.

 

Tot zover eerst weer, leerzaam, of niet dan? Benieuwd naar plannen en vorderingen van anderen?!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ter leringh ende vermaeck maar weer eens een update:

 

Om je planning georganiseerd en gerealiseerd te krijgen, wil het soms weleens wat tegen zitten. De gemeente vindt het verhaal bij nader inzien toch wat complexer en dat het moet vallen onder de 'uitgebreide voorbereidingsprocedure', ik heb nog anderhalve week om de aanvullende gegevens in te dienen bij de vergunningsaanvraag, dat wordt nu uitgewerkt en lijkt te gaan lukken, dan gaat de procedure van maximaal 26 weken lopen. Ook de bouwvakkers beginnen later, want de voorbereidende werkzaamheden - waarvoor je ook afhankelijk bent van anderen - lopen ook uit en de bouwvakkers moeten zelf deze week elders nog een klus afmaken en opleveren.

 

Kortom, in ondernemingsplan-taal:

het plan loopt, er is inzicht in wat allemaal moet gebeuren, met bijsturen kan de doelstelling worden vastgehouden.

 

Dus:

De ruimte is nu op hoogte en egaal, gisteren zijn de eerstbenodige bouwmaterialen geleverd, vandaag is alle pvc geleverd, het riool buiten is al ingegraven, morgen pvc dus binnen uitmeten en ingraven, vrijdag staalmatten, maandag storten betonvloer, woensdag definitief de bouwvakkers aan de slag, dit weekend hopelijk alle aanvullende gegevens voor vergunningaanvraag de deur uit.

 

Intussen de markt afstruinen naar koopjes: bouwmaterialen, maar ook al voor wat inrichtingsspullen, zo hebben we bijvoorbeeld al een mooie partij hotelbedden compleet met kussens, linnen, dekbedden en handdoeken.

 

Leuk, dat ondernemen met een plan, dit kon nog weleens wat worden!

 

Tot de volgende update!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Op 31 december 2012 wil ik het volgende bereikt hebben:

 

- Resellers kanaal serieus benaderd hebben met minimaal 5 resellers

- Eerst catalogis afgerond

- Een paar nieuwe interessante producten uit China importeren

- Pilot afgerond gericht op telemarketing

- De juiste ondernemingsvorm gekozen hebben (fiscaal interessante constructie via Curacao of Cyprus??)

- De omzet over Q3 en Q4 2012 licht laten groeien (dit jaar is tot nu toe elke maand uiterst stabiel, vorig jaar flinke groei)

- De keuze gemaakt hebben:

 

Pand huren + personeel aannemen in de hoop dat dit gaat zorgen voor meer groei in omzet.

 

OF

 

klein blijven en op de huidige weg doorgaan zonder investeringen, risico's of verplichtingen en winst in het bedrijf houden.

 

- En als laatste: Dit alles zo goed mogelijk combineren met aanstaande geboorte van mijn eerste kindje!!

Link naar reactie
  • 0
Hoe is het met de cake Hans?

 

Goed idee, even updaten:

 

Drank- en reclamevergunning zijn correct ingediend en in behandeling, evenals bestemmingsplan. Paar simpele puntjes o.h.g.v. brandveiligheid moesten worden aangepast in het plan, dat heb ik gedaan.

Inmiddels is er een verdieping bijgemaakt, een mahoniehouten trap die naar de vide leidt, boven is de verdeling in vijf kamers met vijf badkamers zo'n beetje klaar, beneden nog een extra badkamer, twee toiletten en een ruimte voor de keuken.

 

Alle grote aanschaffen van materiaal zijn zo'n beetje gedaan en we weten nog steeds binnen budget te blijven, een tegenvallende post was het hout, maar met sanitair, CV, isolatie e.d. heb ik weer behoorlijk weten te besparen. (Ook in balans Marjan ;))

Het is hard werken :P, maar het begint er elke week steeds meer op te lijken... :)

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.