www.webwereld.nl

'Mobiel werken veroorzaakt stress en irritatie'

Zaterdag, 5 juni 2004 - Hoewel mobieltjes, handhelds en laptops bedoeld zijn om altijd en overal te kunnen werken, leveren ze juist bij werknemers veel stress op ...lees verder...

Das lekker voor de nieuwe ondernemers >:( Alsof het starten van je eigen onderneming al niet genoeg stress opleverd.

Wat vinden jullie? leidt mobiel werken tot meer stress? Zelf vind ik het wel lekker om thuis ff in te loggen op de zaak en gewwon te werken alsof ik achter mijn eigen PC zat ;)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Het is natuurlijk zo dat als je lekker bezig bent, en je opeens op je mobiel wordt gebeld dat dat erg storend kan zijn. Het heeft zo zijn voor en nadelen, zelf ben ik erg weg van alle nieuwe snufjes.

alleen jammer dat ze zo duur zijn.

grtz

• 0

Ik kan me wel voorstellen dat het meer stress en dergelijk oplevert. Sinds ik overal mijn mail kan lezen, lees ik ook overal mijn email. Ik zit nu met m'n laptop op de bank TV te kijken (wat een wedstrijd trouwens vanavond!!!).

Waarom het stress veroorzaakt is denk ik omdat je sneller geneigd bent toch even iets te doen (mail lezen/schrijven, documentje updaten, proposaltje schrijven) en je daarna altijd weer even met je werk bezig bent.

Wel moet ik zeggen dat ik zonder dat al mijn werk een stuk minder goed zou kunnen doen!

alef

• 0

De vrijheid van de moderne communicatie vinden veel mensen ideaal, maar waar het omgaat is het storende aspect die deze bewegingsvrijheid met zich meeneemt.

De stress-situaties ontstaan juist tijdens de vergaderingen, in de bus, een restaurant, etc. De ergernis heeft meestal niet met jezelf te maken, maar met de mensen in je omgeving. Constant telefoons die afgaan tijdens een vergadering is irritant. Als ik sta te praten met iemand die zit de helft van de tijd te bellen... tja... dan ga ik me ergeren. Om maar te zwijgen over mensen die direct het ontvangen sms-je moeten lezen en beantwoorden.

Juist in die situaties wordt het door de mensen in je omgeving als storend gezien, maar ik denk niet dat je het zelf zo ook zal ervaren. Want dat ene sms-je, dat kan je toch wel even tussendoor lezen?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar