• 0

Octrooiscan

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Gemakkelijk en trefzeker octrooiinformatie zoeken

 

Ondernemers die zich bezig houden met het ontwikkelen van producten hebben doorgaans te maken met vele vragen, zoals:

* Wat wordt er ontwikkeld door andere bedrijven?

* Kan ik bepaalde kennis bij een ander kopen of moet ik deze zelf ontwikkelen?

* Zijn mijn eigen ontwikkelingen te beschermen? En hoe doe ik dat?

* Pleeg ik met mijn ontwikkelingen geen inbreuk op een octrooi?

 

Syntens en het Bureau voor het Industriële Eigendom hebben sinds kort een dienst waarbij zij de ondernemer veel werk uit handen nemen: de Octrooiscan.

Hiermee zoeken zij voor de ondernemer naar relevante octrooiinformatie.

 

Bij Syntens zijn medewerkers van de BIE gedetacheerd. Je kan er terecht voor alle vragen over octrooien. Zij vertellen je bijvoorbeeld graag meer over de beschermingsmogelijkheden van een concreet idee. Of over de betekenis en geldigheid van een bepaald octrooi.

 

Daarnaast is het mogelijk om op verzoek een uitgebreid overzicht te krijgen van octrooien op een specifiek technisch gebied. Zij zoeken een antwoord en wijzen je de weg.

 

Op de website van Syntens kun je het aanmeldformulier downloaden. Je dient dan wel eerst (rechts boven) je regio aan te geven.

Je krijgt dan zes maal per jaar geselecteerde voorbladen van nieuw gepubliceerde octrooiaanvragen toegezonden. Op verzoek sturen zij daarna de complete documenten. Ook die zijn kosteloos. Je bepaalt zelf je interesseprofiel. Dit kan een aantal onderwerpen bevatten plus een aantal voor jou interessante bedrijfsnamen. Er wordt voor je gezocht in drie databanken: de Europese octrooiaanvragen (EP), de "wereld"-octrooiaanvragen (PCT) en octrooien die zijn gepubliceerd in de Benelux.

Deze dienst wordt de eerste twee jaar gratis aangeboden. Daarna kost het 225 euro per jaar.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zal vandaag of in ieder geval deze week hier wat informatie zetten over het zelf zoeken naar relevante octrooien, en de manieren waarop je dit relatief eenvoudig en kosteloos kunt aanpakken! Het echte grondige zoeken zul je in veel gevallen aan professionals moeten overlaten maar het vooronderzoek waarmee je al een inschatting zou kunnen maken in hoeverre je idee nieuw is kan je een hoop kosten en moeite besparen!

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Is inmiddels gebeurd in de threat: 'zelf octrooi onderzoek doen!'

 

Kanban

 

Kermie weet jij toevallig in hoeverre er actief gebruik wordt gemaakt van de octrooiscan? Zou namelijk erg goed kunnen werken mits er zorgvuldig mee om wordt gegaan!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Je bedoeld die van het samenwerkingsverband Syntens en de BIE?

Nee ... daar heb ik geen inzicht in. Syntens zelf ook nog niet, want ze zijn er net mee begonnen.

Ik zal morgen (ohhhh nee dan ben ik vrij yeahhhhh), woensdag even bellen met de Syntens coördinator. Want wel handy als we inzicht hebben. Dan kan hij het zelf hier posten.

 

Heb jij inzicht (+/-) in de verschillen met de door jouw genoemde URL en de octrooiscan BIE?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Het grote verschil is dat je voor zover ik het kan beoordelen bij de octrooiscan op de hoogte wordt gehouden van voor jouw relevante nieuwe publicaties. De URL's die ik heb geplaatst zijn handig bij het zelf doen van een orrienterend octrooi-onderzoek.

 

Kanban

 

Zie de threats "zelf octrooi-onderzoek doen" en "link maar door"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.