Wij zijn onlangs klant geworden bij een bedrijf wat gebruik maakt van een pre-paid concept aangaande betalingen. Je stort een bepaald bedrag en als je iets besteld word dit direct ingehouden op het tegoed. Op maandelijkse basis krijg je achteraf een factuur van de geleverde zaken echter krijg je geen facturen voor de storingen.
Dus bijv:
ingelegd op 23 december: 100 euro
ingelegd op 31 december: 100 euro
ingelegd op 3 januari: 100 euro
factuur ontvangen op 1 januari van 103,00 euro
Nu is mijn vraag hoe ga ik dit netjes in mijn boekhouding verwerken. Ik dacht zelf aan een rekening courant maar gezien we geen overzichten ontvangen word dit naar mijn idee lastig. Dus uitleg en advies is zeer welkom.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
adknoth
adknoth
Goedenavond allemaal,
Wij zijn onlangs klant geworden bij een bedrijf wat gebruik maakt van een pre-paid concept aangaande betalingen. Je stort een bepaald bedrag en als je iets besteld word dit direct ingehouden op het tegoed. Op maandelijkse basis krijg je achteraf een factuur van de geleverde zaken echter krijg je geen facturen voor de storingen.
Dus bijv:
ingelegd op 23 december: 100 euro
ingelegd op 31 december: 100 euro
ingelegd op 3 januari: 100 euro
factuur ontvangen op 1 januari van 103,00 euro
Nu is mijn vraag hoe ga ik dit netjes in mijn boekhouding verwerken. Ik dacht zelf aan een rekening courant maar gezien we geen overzichten ontvangen word dit naar mijn idee lastig. Dus uitleg en advies is zeer welkom.
Gr. Alexander
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34907-prepaid-betalingen-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag