Het was gisteren weer raak. Een Google medewerker heeft weer handmatig gezocht op een seo gerelateerde zoekterm en heeft onze website bezocht. Maar het WAAROM begrijp ik niet ??? ???

Men heeft een aantal maanden terug, na weer zo'n handmatige opzoeking, wel contact opgenomen om een voorstel te doen. Het ging om AdWords Coupons voor onze klanten.

Heeft iemand (seo'er) ervaring met een gelijkaardig geval, en gaat het enkel om Adwords?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34908-vraag-aan-andere-seoers/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Kan je iets duidelijker zijn wat je precies bedoelt of wat je vraag is?

Je hebt dus kennelijk een internet marketing bureau, en Google bezoekt kennelijk jouw site en neemt contact met je op om Adwords te verkopen. Op zich logisch, toch?

Er staat stond een HTML code in je bericht. Gekopieerd van een andere site? :P

• 0

Kan je iets duidelijker zijn wat je precies bedoelt?

Je hebt dus kennelijk een internet marketing bureau, en Google bezoekt kennelijk jouw site en neemt contact met je op om Adwords te verkopen. Op zich logisch, toch?

Er staat stond een HTML code in je bericht. Gekopieerd van een andere site? :P

Die html code kwam uit de e-mail van de Google medewerker ("AdWords Coupons‏"), die ik hier bij de hand had. Waarom typen als je het gewoon kan kopiëren? ;D

Google bezoekt ongeveer 1x per maand onze website via Google.com/.nl/.be en dat is zichtbaar in de tellerstatistieken. Nu hebben ze tot nu toe maar 1x contact opgenomen, en dat ging over AdWords Coupons. Maar wat die andere keren betreft tast ik in het duister, en vandaar mijn vraag aan andere seo'ers. Onze website zal wel niet de enige zijn die op deze manier benaderd wordt.

• 0

Hoe weet je dat het een G medewerker was?

En als ze kenbaar langskomen is het zeer waarschijnlijk van de Adwords afdeling idd

Anderen laten zich niet makkelijk identificeren....

Hier zijn de gegevens die ik te zien krijg in de tellerstatistieken: (en het gaat om 30 en 31 december, mijn excuses hiervoor)

Google (74.125.64.84) [Label IP Address] 0 returning visits

United States FlagAtlanta, Georgia, United States

www.google.com — zoekmachine optimalisatie

31 Dec 2011   01:30:35

en

Google (74.125.114.83) [Label IP Address] 0 returning visits

United States FlagCharleston, South Carolina, United States

www.google.com — zoekmachine optimalisatie

30 Dec 2011   23:59:03

Omdat men via een zoekterm op de site komt, neem ik aan dat het om een medewerker gaat.

Nu hoopte ik gewoon een verklaring te vinden voor deze, omdat we het niet terugzien bij andere sites in ons beheer.

Misschien dat ze internet marketing bedrijven iets meer in het oog houden, om zo hun algoritme desnoods aan te passen...Het is maar een gedachte.

• 0
Misschien dat ze internet marketing bedrijven iets meer in het oog houden, om zo hun algoritme desnoods aan te passen...

Hoezo 'desnoods'? Google doet de hele dag niets anders dan zijn algoritme aanpassen aan ontwikkelingen en manipulatiepogingen op het web.

Het lijkt me dan ook niet zo handig om "zoekmachine optimalisatie" met een link naar je site in je handtekening op te nemen. Als ik Google was, zou ik elke site die veel inkomende links heeft met een exacte tekst als "zoekmachine optimalisatie" grondig wantrouwen. Want welke kwalitatief hoogwaardige site zou in hemelsnaam zo'n patroon van inkomende hyperlinks krijgen? Je schreeuwt als het ware naar Google: "Rank mij vooral niet op de zoekfrase waarop ik zo wanhopig probeer te ranken!".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar