• 0

Hardware garantie Apple / Applecare

 

Mijn partner heeft een Imac staan voor haar ecommerce-bedrijfje. Nu is de garantie-termijn van 1 jaar (precies ook de tijd dat het in bezit zit sinds nieuw aanschaf) verlopen, slechts een paar dagen. Door slordigheid is zij vergeten Applecare aan te schaffen en heeft zij dit enkele dagen na verloop garantie alsnog gedaan. Verschil tussen einde termijn garantie en ontvangst Applecare is 4-5 dagen later.

 

Wat ik mij nu afvroeg, is deze Applecare dan nog wel geldig, of is dit weggegooid geld? Volgens Apple moet Applecare binnen 1 jaar van aanschaf aangekocht worden. Dit is dus nu niet het geval. Weet iemand hier raad mee op juridisch gebied?

Het is ook stom (ook van mijzelf) om dit niet bij aanschaf te doen, maar de gedachte was : "Ah, dat komt later wel".

Graag advies. De computer is namelijk wel een middel die nodig is om zaken te doen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik als apple gebruiker heb geen care service dingen... maar wat zegt je reseller er van ? Ik heb een hele goede reseller die mij ook wel eens helpt na de garantie..... De reden overigens dat ik geen extra garantie koop is omdat ik het onzin vind; je koopt zo'n ding natuurlijk voor langer dan een jaar en dan moet apple ook langer garantie geven (dat zegt de wet) daarbij los ik het op door na 1,5 jaar altijd te gaan vervangen; is voor mij het meest economisch.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Als Apple aan webcare doet, reageert er vanzelf iemand. Ik vrees echter dat Apple dat aan zijn klanten overlaat. Mijn ervaring is dat Apple doorgaans royaal is met de interpretatie van garantie en aftercare. De toepassing van voorwaarden op AppleCare lijkt me iets tussen jou en de reseller. Waar heb je die Care gekocht? Wat zeggen zij?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Als Apple aan webcare doet, reageert er vanzelf iemand. Ik vrees echter dat Apple dat aan zijn klanten overlaat. Mijn ervaring is dat Apple doorgaans royaal is met de interpretatie van garantie en aftercare. De toepassing van voorwaarden op AppleCare lijkt me iets tussen jou en de reseller. Waar heb je die Care gekocht? Wat zeggen zij?

 

helemaal mee eens!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Of AppleCare nou noodzakelijk is of niet valt natuurlijk veel over te zeggen. Ik neem het zelf ook nooit maar ik kan me situaties indenken dat je geen gezeur wilt bij de reparatie van je computer en gewoon snel weer aan de slag kunt. Dan is die paar honderd euro nog niet eens zo'n gek idee.

 

Enfin, je moet de AppleCare die je hebt aangeschaft activeren met behulp van je serienummer. Probeer dat eerst eens, als dat lukt dan lijkt me dat de AppleCare geldt. Als dat niet meer lukt, dan even contact opnemen met je reseller waar je ofwel je Mac ofwel AppleCare hebt gekocht. Doe dat snel, want als het niet meer lukt kun je dan in ieder geval misschien nog het aankoopbedrag voor je AppleCare terugkrijgen.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

@allen...

 

Computer komt van de Mediamarkt en Applecare van een webshop.

 

Ik vind het raar dat je dit er altijd bij moet kopen om geen gezeur te hebben. Eigenlijk zouden ze dit standaard in de prijs moeten verwerken. Het is stom van ons/mijzelf, maar een computer van ruim 1700 euro (excl. btw) - ik vind persoonlijk dat die jaren moet meegaan met een minimale garantie van 2 jaar.

 

Had Apple gebeld, maar die gaven nul op het rekest. Zij hielden glashard vast, sorry, paar dagen te laat en that's it. Ben wat dat betreft wel teleurgesteld dat er daadwerkelijk geen humane coulance toegepast kan worden. Maargoed - kennelijk moet het zo.

 

Link naar reactie
  • 0

@allen...

 

Computer komt van de Mediamarkt en Applecare van een webshop.

 

Ik vind het raar dat je dit er altijd bij moet kopen om geen gezeur te hebben. Eigenlijk zouden ze dit standaard in de prijs moeten verwerken. Het is stom van ons/mijzelf, maar een computer van ruim 1700 euro (excl. btw) - ik vind persoonlijk dat die jaren moet meegaan met een minimale garantie van 2 jaar.

 

Had Apple gebeld, maar die gaven nul op het rekest. Zij hielden glashard vast, sorry, paar dagen te laat en that's it. Ben wat dat betreft wel teleurgesteld dat er daadwerkelijk geen humane coulance toegepast kan worden. Maargoed - kennelijk moet het zo.

 

 

Je hebt helemaal gelijk: je hoeft dit er ook helemaal niet bij te kopen! Zeker als consument heb je recht op een veel langere garantie dan 1 jaar. Nu je de computer ook nog bij Mediamarkt hebt gekocht heb je zelfs geloof ik standaard al 3 jaar garantie vanuit de Mediamarkt. AppleCare is dus ook helemaal niet nodig. Snel terugsturen dus naar die webshop en bij problemen naar de Mediamarkt.

 

 

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Als de computer bij de media markt vandaan komt kan je hem gewoon onder de particuliere garantie terug brengen. Appelcare is overbodig en is alleen extra winst voor Apple. Als je bang bent voor 'gezeur' dan heb je waarschijnlijk nog nooit een computer ter garantie teruggebracht. Ze kunnen namelijk niet om de wet heen, en dat weten ze best.

Link naar reactie
  • 0

Als de computer bij de media markt vandaan komt kan je hem gewoon onder de particuliere garantie terug brengen. Appelcare is overbodig en is alleen extra winst voor Apple. Als je bang bent voor 'gezeur' dan heb je waarschijnlijk nog nooit een computer ter garantie teruggebracht. Ze kunnen namelijk niet om de wet heen, en dat weten ze best.

 

Via de mediamarkt zit je inderdaad safe. Als je hem echter via de Apple store (webshop) hebt gekocht zit het wat lastiger. Er zijn talloze verhalen van mensen die echt nul op het rekest kregen als ze zonder Apple care na een jaar aan kwamen kloppen met een defecte PC/laptop. Op de één of andere manier is Apple er tot nu toe steeds mee weggekomen.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Computers bij Media Markt hebben 1 tot 2 jaar garantie (verschilt per merk). En dan hangt het er nog vanaf of het een software probleem is of hardware probleem. Alleen hardware problemen vallen onder de garantie, software matige problemen niet. Dus controleer goed of het niet te verhelpen valt met een back-up of schone installatie.

 

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0

Computers bij Media Markt hebben 1 tot 2 jaar garantie (verschilt per merk).

 

Fabrieksgarantie is helemaal niet relevant. Zoek dat nou eens op.

 

Inderdaad, op het moment dat je het bij een keten als de mediamarkt koopt is de garantie hun probleem, niet van de consument. Maar iemand wel eens na één jaar zonder applecare bij Apple zelf succes gehad?

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

De basis van verzekeren is natuurlijk risico's uitsluiten die je zelf niet kunt dragen. Dat is de basis van het verhaal, een verzekering voor een product is vaak een overbodige luxe om de simpele reden dat het meer kost in verhouding en het risico wat je loopt als je geen verzekering hebt minimaal is.

 

Risico's die uit de hand kunnen lopen komen vaak niet regelmatig voor, daarom zijn die verzekeringen ook redelijk betaalbaar.

 

Wat je met AppleCare doet is *alleen* verzekeren tegen het risico dat het product uit zichzelf kapot gaat. Het risico wat je loopt in dit voorbeeld is dus 1250 euro (vervanging). Wil je dat risico afdekken is dan de vraag.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Computers bij Media Markt hebben 1 tot 2 jaar garantie (verschilt per merk). En dan hangt het er nog vanaf of het een software probleem is of hardware probleem. Alleen hardware problemen vallen onder de garantie, software matige problemen niet. Dus controleer goed of het niet te verhelpen valt met een back-up of schone installatie.

 

 

En dat is dus niet zo en Apple gaat er in mijn geval ook niet zo mee om (nogmaals, hier een tevreden Apple grbeuiker van voor de Iphone huppelkutten hype) Zo heb ik momenteel ook een apple software fout (filevault type 1) waar gewoon een bug inzit. Ondanks dat er geen directe oplossing is werken ze heel hard om het probleem op te lossen; zowel reseller als de Firma Apple; waarom.... omdat het een bekende bug is en integraal onderdeel is van de (aangeschafte)hardware.... Daarbij zijn ze juist erg bewust van het feit dat dit een kritisch (software)onderdeel is

 

Voor de kenners, deze bug is al jaren oud en is steeds met de migratie meegekomen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Wij hadden onlangs een defecte macbookpro (moederbord defect, kosten 510 ex btw), defect trad op na 16 maanden dus buiten de apple garantie. De leverancier en apple stuurde ons van kastje naar de muur.

 

De computer was als privepersoon aangekocht en vandaar dat we beroep hebben gedaan op consumentenrecht. Uiteindelijk is de computer onder coulance gerepareerd tegen 60,-- kosten. Het viel me wel op dat het erg afhankelijk is van welke persoon je helpt in de macstore of maccentre.

 

Inmiddels wel ook een nieuwe computer aangeschaft zakelijk met apple care, al is het alleen maar om van het gezeur af te zijn. Als je afhankelijk bent van de computer voor je werk dan is die 3 jaar garantie toch wel fijn al is het maar omdat je dan ook een leencomputer krijgt bij defect. Inmiddels hoor ik om me heen vrij veel defecten bij macbooks dus de kans dat we binnen 3 jaar terug moeten vallen op de verzekering is best groot.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Meestal wil men bij gezeur juist geen zaken meer doen met het bedrijf wat zeurt en moeilijk doet, of op zijn minst een korting/vergoeding. Maar bij Apple lijkt dat juist precies andersom te zijn. Men wilt graag nog meer betalen als Apple moeilijk doet waar ze dat helemaal niet zouden moeten doen. Dat heeft Apple toch maar weer mooi voor elkaar.

 

update_for_your_computer.jpg

Link naar reactie
  • 0

 

En dat is dus niet zo en Apple gaat er in mijn geval ook niet zo mee om (nogmaals, hier een tevreden Apple gebruiker van voor de Iphone huppelkutten hype) Zo heb ik momenteel ook een apple software fout (filevault type 1) waar gewoon een bug inzit. Ondanks dat er geen directe oplossing is werken ze heel hard om het probleem op te lossen; zowel reseller als de Firma Apple; waarom.... omdat het een bekende bug is en integraal onderdeel is van de (aangeschafte)hardware.... Daarbij zijn ze juist erg bewust van het feit dat dit een kritisch (software)onderdeel is

 

Voor de kenners, deze bug is al jaren oud en is steeds met de migratie meegekomen

 

Leest als een contradictio in terminis, hard werken aan een jaren oude bug.

 

Meestal wil men bij gezeur juist geen zaken meer doen met het bedrijf wat zeurt en moeilijk doet, of op zijn minst een korting/vergoeding. Maar bij Apple lijkt dat juist precies andersom te zijn. Men wilt graag nog meer betalen als Apple moeilijk doet waar ze dat helemaal niet zouden moeten doen. Dat heeft Apple toch maar weer mooi voor elkaar.

 

 

Hier schuilt een heel eenvoudig psychologisch principe achter.

 

Doordat Apple producten overal opduiken ontstaat bij nog meer mensen de indruk dat het wel een heel goed product moet zijn.

De hoge prijs helpt mee in die beeldvorming van 'een goed product'.

Dat versterkt het gevoel bij mensen dat Apple een goede keus is ook al betaal je in vergelijking met andere merken veel meer.

 

Het is een bekend verschijnsel dat mensen ook na hun aankoop bevestiging willen dat ze een goede aankoop hebben gedaan.

Meestal beperkt zich dit tot de tijd vlak na de aankoop. Bij duurdere producten duurt deze hang naar bevestiging langer.

 

Als er problemen komen met een nieuw duur product voelen mensen zeker bij duurdere producten een remming om te gaan klagen. Met klagen krijgen mensen het gevoel eigenlijk een verkeerde keuze gemaakt te hebben en dus eigenlijk dom zijn.

Mensen slikken van Apple dingen die Dell klanten echt niet pikken terwijl ze minder voor hun Dell betalen dan voor een vergelijkbaar Apple product.

De vele fanboys dragen ook bij aan de beeldvorming doordat mensen die gegronde klachten hebben op internet fora voor van alles uitgemaakt worden. Het merk Apple is voor deze fanboys ook zo belangrijk dat mensen zichzelf de identiteit van een merk hebben aangenomen (en hun eigen identiteit verloochenen).

 

Apple dealers hebben er daarnaast een handje van om mensen met allerlei juridische jibberjabber af te blaffen en doen het voorkomen dat het probleem door de gebruiker zelf is veroorzaakt met als klap op de vuurpijl dat ze daarvoor juist AppleCare aanbieden.

 

Vroeg of laat krijgen bedrijven altijd de rekening voor dit soort arrogantie. Apple heeft als bedrijf het imago onverwoestbaar te zijn maar dat zou dit jaar wel eens anders kunnen worden. De iPhone hype lijkt voorbij, iPad3-4 who cares. Apple tv, tja . . .

En dan tig miljard in kas hebben, wat eigenlijk betekent dat je niet weet waar je in moet investeren (gebrek aan visie!).

Als de koersstijgingen dit jaar stagneren gaat de roep om dividend komen bij aandeelhouders, dat zou betekenen dat de reserves aangesproken moeten worden,, en dat heeft weer invloed op de beurswaarde enz enz.

Link naar reactie
  • 0

Hmm. Ik ben al vijftien jaar een Apple gebruiker. Je betaalt iets meer, maar daar krijg je ook wat voor terug. Qua technologie gaat het soms wat beter en soms wat minder. Computers (en mobiele telefoons) worden intensief gebruikt, net zoals auto's en consumentenelektronica. Mijn ervaring met Apple en resellers is dat gekende problemen doorgaans ook lang na de 'garantieperiode' opgelost worden. Dat kan omdat Apple een marge heeft die zulke service toelaat, in tegenstelling tot veel leveranciers van andere apparatuur. Maar de economische levensduur van die apparaten is niet eeuwig.

 

Je wettelijke recht gaat veel verder dan de standaard garantie. Na de beginperiode verschuift de bewijslast echter. En je zal bereid moeten zijn om je recht op te eisen. Maar je kan gebruiksgenot verlangen gedurende de economische levensduur (drie tot vijf jaar) en bij normaal gebruik. Wanneer je een aanvullende verzekering koopt, scheelt dat een boel gezeur. Maar daar betaal je stevig voor. Vijf grote retailers zijn afgelopen najaar beboet omdat ze de suggestie wekten dat die verzekering noodzakelijk was voor verlengde garantie, zie het sanctiebesluit van de Consumentenautoriteit.

 

Het is dus een volstrekt rationele keuze om verlengde zekerheid te kopen.

 

Overigens heb ik een ventje om de hoek die in geval van nood kan repareren. Misschien is dat een betere optie. Laat je computer na twee jaar eens goed schoonmaken!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is een oude bug waar wel een work-around voor is! Is een bug met de encryptie dus ze maken nu een custom-made work-around die mijn reseller gaat uitvoeren..... (strikt genomen is dit al 3 jaar buiten de formele garantie)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Computers bij Media Markt hebben 1 tot 2 jaar garantie (verschilt per merk).

 

Fabrieksgarantie is helemaal niet relevant. Zoek dat nou eens op.

 

Inderdaad, op het moment dat je het bij een keten als de mediamarkt koopt is de garantie hun probleem, niet van de consument. Maar iemand wel eens na één jaar zonder applecare bij Apple zelf succes gehad?

 

Wat lullen jullie nou? ik heb zelf gewerkt bij de Media Markt service gewerkt. Media markt moet ook na de garantie service verlenen alleen als het binnen de fabrieksgarantie valt dan is het (meestal) kosteloos. Als het daar buiten valt dan mogen de kosten niet hoger uitvallen dan de restwaarde.

 

Edit: Klopt Iwan, maar dat is alleen als de bug of software fout bekend is. en ook door de betreffende merk wordt ondersteund of erkend.

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0

 

Wat lullen jullie nou? ik heb zelf gewerkt bij de Media Markt service gewerkt.

 

 

Ja, daar zitten de experts op het gebied van consumentenrecht. ;D

 

Fabrieks- of verkopersgarantie

 

Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.

 

Let op

 

U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.

 

Bijgekochte garantie

 

Soms kunt u bij een product garantie kopen. Dit lijkt handig, maar het is meestal niet nodig. U hebt namelijk volgens de wet recht op een goed product, ook als u geen garantie hebt bijgekocht. Het kan wel handig zijn om garantie bij te kopen als u meer krijgt dan uw rechten uit de wet.

 

Uit Consuwijzer.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

van belang hierin is of dat jet apparaat zakelijk of particulier is aangeschaft. Is deze particulier aangeschaft en mag men er vanuit gaan dat een artikelen een levensduur heeft, gaat deze defect binnen deze termijn dan mag men kosteloze reparatie eisen, Neem eens een kijkje op de website: www.ictwaarborg.nl hier gaat met in op de garantietermijnen en de mogelijkheden om deze te verhalen. Overigens is het zo als de machine zakelijk is aangeschaft er andere regels gelden. Het bedrijf kan op zijn beurt ook zijn kosten wer verhalen op hun leverancier.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wat lullen jullie nou? ik heb zelf gewerkt bij de Media Markt service gewerkt.

 

 

Ja, daar zitten de experts op het gebied van consumentenrecht. ;D

 

Fabrieks- of verkopersgarantie

 

Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.

 

Let op

 

U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.

 

Bijgekochte garantie

 

Soms kunt u bij een product garantie kopen. Dit lijkt handig, maar het is meestal niet nodig. U hebt namelijk volgens de wet recht op een goed product, ook als u geen garantie hebt bijgekocht. Het kan wel handig zijn om garantie bij te kopen als u meer krijgt dan uw rechten uit de wet.

 

Uit Consuwijzer.

 

 

Nee, jammer genoeg niet de meeste zijn geen experts maarjah staan altijd 2 tabs open op het scherm het systeem wat MM gebruikt en consuwijzer ;).

 

Wat jij dan weer niet kopieerd erbij is dat de verkoper/fabriek indien het product een langere tijd in bezit is van de eigenaar (consument) ook rechten heeft ;)

 

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.