• 0

Hardware garantie Apple / Applecare

 

Mijn partner heeft een Imac staan voor haar ecommerce-bedrijfje. Nu is de garantie-termijn van 1 jaar (precies ook de tijd dat het in bezit zit sinds nieuw aanschaf) verlopen, slechts een paar dagen. Door slordigheid is zij vergeten Applecare aan te schaffen en heeft zij dit enkele dagen na verloop garantie alsnog gedaan. Verschil tussen einde termijn garantie en ontvangst Applecare is 4-5 dagen later.

 

Wat ik mij nu afvroeg, is deze Applecare dan nog wel geldig, of is dit weggegooid geld? Volgens Apple moet Applecare binnen 1 jaar van aanschaf aangekocht worden. Dit is dus nu niet het geval. Weet iemand hier raad mee op juridisch gebied?

Het is ook stom (ook van mijzelf) om dit niet bij aanschaf te doen, maar de gedachte was : "Ah, dat komt later wel".

Graag advies. De computer is namelijk wel een middel die nodig is om zaken te doen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wat lullen jullie nou? ik heb zelf gewerkt bij de Media Markt service gewerkt. Media markt moet ook na de garantie service verlenen alleen als het binnen de fabrieksgarantie valt dan is het (meestal) kosteloos. Als het daar buiten valt dan mogen de kosten niet hoger uitvallen dan de restwaarde.

Maar Mediamarkt weigert nog vaak te erkennen dat de garantie *minimaal* 2 jaar is en dat binnen die garantieperiode een defect 'kosteloos en zonder ernstige overlast' verholpen dient te worden.

Link naar reactie
  • 0

Zo, bedankt voor alle reacties - erg nuttig. Ik ben blij dat de computer niet rechtstreeks van de Apple(web)store komt. Eigenlijk is het toch best belachelijk dat dit soort praktijken kunnen. Als klant bouw je een bepaalde loyaliteit op richting een merk en dan verwacht je (in mijn persoonlijke optiek) toch ook een stukje loyaliteit in de vorm van service terug. Het hebben van een Applecare als ik er zo nu over nadenk is eigenlijk iets wat ze standaard zouden moeten opnemen in hun eerste levering (de nieuw aankoop).

 

Als er nog meer suggesties, tips zijn hieromtrend graag. Ik ga namelijk zelf ook binnenkort een nieuwe computer aanschaffen, weet ik waar ik op moet letten met betrekking garantie.

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip! Zorg voor een prettige reseller! Sommige van mijn 'vrienden' kopen -ik niet- nieuwe apparatuur bij een non-reseller die wel repair doen... krijgen ze ene kleine marge en zo bouw je ook een band op.....

 

Suc6 en goed weekend

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Wat lullen jullie nou? ik heb zelf gewerkt bij de Media Markt service gewerkt. Media markt moet ook na de garantie service verlenen alleen als het binnen de fabrieksgarantie valt dan is het (meestal) kosteloos. Als het daar buiten valt dan mogen de kosten niet hoger uitvallen dan de restwaarde.

Maar Mediamarkt weigert nog vaak te erkennen dat de garantie *minimaal* 2 jaar is en dat binnen die garantieperiode een defect 'kosteloos en zonder ernstige overlast' verholpen dient te worden.

 

Niet minimaal 2 jaar kosteloos, minimaal 2 jaar garantie dat wel. Lees de consuwijzer maar eens. Ook de retailer of de verkoper heeft rechten en daar geven (helaas) de verschillende merken verschillende draaien aan. En Media Markt neemt de regelingen over van de leveranciers.

 

Het is inmiddels al 3 jaar geleden dat ik er werkte en als er dan een klant A kwam met een Mp3 speler van merk A dan kreeg hij te horen dat hij 2 jaar kosteloos garantie heeft (of zelfs directe omruil) en dan komt klant B met merk B en die kreeg te horen dat hij maar 1 jaar kosteloos garantie heeft (in 2009, was 1 jaar minimum volgens consuwijzer...)

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je de discussie rond garantie een beetje gevolgd hebt, weet je dat Nederland de Europese richtlijn niet goed ingevoerd heeft waardoor de klant in een rechtsonzekere zone terecht komt die door jurisprudentie ingevuld moet worden. Zie wederom Consuwijzer dan snap je waarom MP3 players iets anders zijn dan wasmachines. Of computers.

 

 

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

 

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

 

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

 

 

Kan er sprake zijn van... ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.