• 0

ontslag nemen als statutair directeur

Hallo,

Ik ben samen met een ander persoon de statutair directeur en aandeelhouder (beide hebben we 20% aandeel) in een BV.

Het werk word ons onmogelijk gemaakt door de andere aandeelhouder (60%).

We hebben er geen lol meer aan en willen stoppen.

Kunnen we ontslag nemen als statutair directeur? Wat gebeurt er dan met ons aandeel? Hebben we aanbiedingsplicht? of moet de BV de aandelen van ons kopen en tegen welke waarde?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34920-ontslag-nemen-als-statutair-directeur/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo

Ontslag als directeur/bestuurder kun je altijd indienen. Dat doe je door een aangetekend schrijven te sturen t.a.v. de algemene vergadering van aandeelhouders. Daarin zal jullie verzoek besproken worden en wordt erover gestemd.

Of je vervolgens je aandelen moet aanbieden, hangt af van de afspraken die gemaakt zijn in de statuten van de BV of in een aandeelhoudersovereenkomst.

Schakel zeker hulp in, want je knokt straks wel tegen de partij met het meeste stemrecht. Dan kun je maar beter weten wat je mogelijkheden zijn.

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Beste Joost,

bedankt voor de reactie.

Ik weet dat het opboksen zal zijn tegen de grootaandeelhouder. Ik wil ook eigenlijk niet gaan procederen, het is een grote partij met veel geld en een lange adem.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren denk je?

Als ik niks meer te maken wil hebben met de BV, kan ik dan mijn contract inleveren en mijn aandelen weggeven?

groet,

• 0

Wat is het ergste dat er kan gebeuren denk je?

Als ik niks meer te maken wil hebben met de BV, kan ik dan mijn contract inleveren en mijn aandelen weggeven?

Aandelen weggeven gaat niet. Je zult ze eerst aan de andere aandeelhouder(s) moeten aanbieden. Pas na een proces van bieden, laten en formaliteiten, kun je op zoek naar een externe koper.

Worst case: de grootaandeelhouder wil de aandelen niet van jullie kopen en jullie kunnen daarna geen koper vinden.

Je werkzaamheden neerleggen kan wel altijd.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar